Assassin’s Creed Shadows İncelemesi: Feodal Japonya’da Rafine Bir Suikast Deneyimi
Gölgelerden gelen bir intikam... Assassin’s Creed, Japonya’da bambaşka bir hikâyeyle dönüyor. Assassin's Creed Shadows hakkında bilmeniz gerekenleri anlatıyoruz...

3
10
Feodal Japonya’nın tanıdık unsurları da burada karşımıza çıkıyor. Onur peşinde koşan savaşçılar, yozlaşmış yöneticiler, terör estiren haydutlar... Evet, böyle baktığımızda bunların klişe olduğunu söylemesi güç değil, ama ilgi çekici detaylar sayesinde hikâye sizi içine çekmeyi başarıyor. Özellikle Sengoku döneminin kaotik atmosferi, klasik Assassin’s Creed komplo öğeleriyle örtüşüyor. Bu noktada Naoe tam aradığımız karakter olmuş diyebiliriz. Ancak tabii ki bir Ezio değil...
Diğer yandan Ubisoft’un Shadows’a biraz geç kaldığını kabul etmek gerek. Yıllardır Japonya’da geçecek bir Assassin's Creed oyunu beklenirken, Sengoku dönemini Sekiro ile derinden tatmış, Japonya heyecanını da Ghost of Tsushima ve Rise of the Ronin ile tatmin etmiştik. Dolayısı ile her 3 oyunu da oynamış biri olarak artık Assassin’s Creed’in Japonya’da geçiyor olmasının ek heyecan yaratmadığını da söylememiz lazım. En azından bizim için... Ancak bu, oyunun başarılı olduğu gerçeğini değiştirmiyor tabii ki.
Bir diğer söylememiz gereken şey, oyunun hikayesini Kill Bill’e benzetmenin kaçınılmaz olması... Ancak heyecanı kaçırmamak için hikaye ile ilgili daha fazla bir şey söylemeyeceğiz.

4
10
Oynanış Mekanikleri: Hem Kılıç Hem Gizlilik
Evet, ne demiştik? Shadows, Assassin’s Creed serisinin en büyük yeniliklerinden biri olan çift karakter sistemini getiriyor. Yasuke ve Naoe, tamamen farklı savaş stillerine sahip. Yasuke ağır, güçlü saldırıları ve kılıç ustalığıyla öne çıkarken, Naoe hızlı, çevik ve suikast yetenekleriyle dikkat çekiyor. Bu sayede oyuncular, görevlerine nasıl yaklaşacaklarına kendileri karar verebiliyorlar. İster Yasuke’nin samuray katanasıyla düşmanlarını doğrudan alt edin, ister Naoe’nin shinobi teknikleriyle gölgeler arasında kaybolun -ki yeni oyunda “gölgelerin” önemi büyük.
Shadows, seriye dinamik gölge sistemlerini getiriyor. Düşmanların ışık ve gölgedeki hareketleri, suikast planlamalarını daha stratejik hale getiriypr. Bunun yanı sıra, parkur mekanikleri de oldukça geliştirilmiş durumda. Geleneksel Japon tapınakları, bambu ormanları ve yoğun şehir yapılaşmaları, serinin parkur mekaniğini üst seviyeye taşımayı beceriyor.

5
10
Savaş Sistemi ve RPG Ögeleri
Shadows, son yıllarda Assassin’s Creed oyunlarında giderek daha önemli hale gelen RPG ögelerini sürdürüyor. Oyuncular, karakterlerini geliştirmek için yetenek ağaçlarını kullanabiliyorlar, farklı dövüş stilleri arasında geçiş yapabiliyorlar ve çeşitli zırh ve silahları özelleştirebiliyorlar.
Yasuke'nin savaşları, ağır zırhlar ve güçlü katana darbeleriyle daha çok aksiyon odaklıyken, Naoe’nin dövüş tarzı ise daha çok strateji gerektiriyor. Zehirler, duman bombaları ve gizli bıçaklar gibi suikast araçlarıyla düşmanları alt edebiliyor. Ayrıca gizlilik, serinin önceki oyunlarına kıyasla çok daha önemli bir yer tutuyor. Bu anlamda kapıdan gireceğinizde Yasuke, bacadan gireceğinizde ise Naoe size istediğiniz aksiyonu veriyor. Her ikisiyle de oynamak fazlasıyla keyifli. Oyunun kombat aksiyonu tatmin ediyor ve fakat Ghost of Tsushima’nın kombolarıyla karşılaştırıldığında zayıf kaldığı da bir gerçek. Özel kombolarınız elbette var, ancak o denli tatmin duygusunu yaşatmadığını söyleyebiliriz.

6
10
Daha Zorlu, Daha Stratejik Dövüşler
Ancak elbette Shadows, dövüş sistemini önceki oyunlara göre daha zorlayıcı hale getirmiş. Düşmanlar daha saldırgan, savunmaları daha sağlam durumda. Zırhlı düşmanlar savaşları uzatırken stratejik düşünmeyi zorunlu kılıyor. Ancak diğer yandan yapay zekanın hala dertli olduğunu söyleyebiliriz. Yani 2 adım ötede kılıç sesleri yükselirken, hemen yandaki muhafız oralı olmayabiliyor, görseler de gizlendiğinizde sizi çabuk unutabiliyorlar...
Naoe’nin hızlı ve ölümcül saldırılarıyla Yasuke’nin güçlü ama yavaş hamleleri arasında geçiş yapmak, oyunun oynanışına taktiksel bir derinlik katıyor. Bu güzel bir denge olmuş. Ancak bu denge her zaman sağlanamıyor. Naoe’nin gizlilik becerileri, çoğu durumda Yasuke’ye kıyasla daha avantajlı. Özellikle büyük kale görevlerinde strateji asıl önceliğiniz olacak gibi. Bu görevlerin oldukça kapsamlı olduğunu ve uzun sürdüğünü de söylememiz lazım.