Daha önce saat şirketlerinin reklamlarında uzun yıllardır devam eden bir gelenekten bahsetmiştik. Saatler reklamlarda, tanıtımlarda genellikle 10.10'u gösterir.
Tabi ki, bu her zaman böyle değildi. 1920'lerde ve 1930'larda saatler neredeyse yalnızca 8:20'ye ayarlanıyordu. Ancak bu uygulamadan daha sonra vazgeçildi. Gerekçe hem estetik hem psikolojik faktörlerdi. Çünkü 08.20 daha olumsuz, daha üzgün bir his veriyordu. Hamilton Watch Company 1920'lerde saat 10.10'u kullanan ilk şirketlerdendi. Daha sonra saat devleri Rolex, Timex de benzer tercihlerde bulundu.
KOMPLO TEORİLERİ TÜRETİLDİ AMA...
BBC'nin haberine göre saat 10.10'la ilgili birçok komplo teorisi üretildi. BBC "Bazıları bunun Abraham Lincoln'ün suikastına (aslında 22.15'te meydana geldi) veya Nagazaki veya Hiroşima'daki bombalamalara (aslında yerel saatle 11.02 ve 8.15'te gerçekleşti) bir referans olduğuna inanıyor. Diğerleri bunun İlluminati'den gelen şifreli bir mesaj olduğuna inanıyor" diyor.
Ancak nedenler tamamen estetiktir. Saat yapımcılarının yöneticilerine göre ibrelerin saat 10.10'a ayarlanması genellikle marka adını simetrik olarak çerçeveler.