Boeing'in büyüyen jet filosuna eklenen son üye, Ağustos ayında Dubai Air Show'da dünya çapında ilk kez sahneye çıkan yenilikçi 777X olmuştu. 777X, 2013 yılından beri üretimi devam eden 747'nin performansını, 787 Dreamliner'ın verimliliği ile birleştiriyor.Şirket, yeni amiral gemisi jetinin 777-8 ve 777-9 olarak anılacak, 384 ve 426 yolcu taşıma kapasitesine sahip iki modelini üretiyor. Uçak hizmete hazır hale geldiğinde, dünyanın en büyük çift motorlu yolcu jeti olacak. Boeing başkan yardımcısı Mike Fleming, Dubai Airshow'da gazetecilere verdiği demeçte, 2018 ve 2019'da 737 Max'in yaşadığı sorunlar nedeniyle, ABD Federal Havacılık İdaresi'nin 777X için ekstra dikkat istediğini söyledi. Fleming, açıklamasında "Kazalar, geliştirme programları ve yaptıklarımız üzerinde düşünmemize neden oldu ve Max'te öğrendiğimiz dersleri alıp sonraki geliştirme programlarına genişletiyoruz" dedi.Yeni uçak, Ocak 2020'deki ilk uçuşundan bu yana, 600'den fazla test uçuşunda 1.700 saatten fazla test edildi. Boeing, 2023 yılında hizmete girdiğinde, jetin şirket tarihindeki en titizlikle test edilen uçak olacağını söylüyor.777X'in tasarımının en belirgin özelliklerinden biri, ticari havacılıkta bir ilk olan katlanır kanat uçları. Daha önce hiç görülmemiş teknolojinin birçok avantajı var. Her şeyden önce, katlanır kanat uçları oluşturma fikri, havaalanı kapısı alanı sınırlamalarından kaynaklanıyor.777X'in kanatları, 777'lerden yaklaşık 23 fit daha uzun ve Boeing'e göre bu, yakıt tüketimini yaklaşık %10 oranında azaltarak verimliliği artırıyor. Merakla beklenen 777X, 2023'te piyasaya sürülecek ve şimdiden All Nippon Airways de dahil olmak üzere sekiz havayolundan sipariş aldı... Boeing 777X, 2021 Dubai Airshow'da.