İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Sadece tek bir ayda 35 milyon yeni kullanıcı
Audi, Q5 Sportback'i tanıttı: Fiyatı ve özellikleri
Microsoft için bir dönem daha kapanıyor
WhatsApp, iletilen içerikleri kişiselleştirmeyi test ediyor
vivo Y19s Türkiye'de satışa sunuldu
Örümcek Adam 4'ü bekleyenlere kötü haber
Epic Games'in bu haftaki ücretsiz oyunları belli oldu (Güncel)
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2015
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2015 - Sayfa 106
104
105
106
107
108
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
koordinatında "-5" değeri suyun yerin üstüne çıkmasını sağlıyor. Bu aşamada su seviyesini de arttırın ki araziden öteye yayılsın. "X 1000" ve "Z 1000" komutlarını girin. Şimdi arazinin belirli kısımlarını yükseltip adayı oluşturacağız. "Terrain" seçiliyken "Raise/Lower Terrain" butonuna tıklayın. Kalın fırçalardan birini seçip boyutunu "100" ve opaklığını "50" olarak ayarlayın. Arazinin üstüne adanın genel şeklini çizmeye başlayın. Şimdi fırça boyutu ve opaklığı azaltıp orta büyüklükteki detayları eklemeye başlayın. En son, "Smooth Height" seçeneğiyle engebeli arazinizi düzeltin. Scroll'unuzla zoom yapıp uzaklaşabilir, orta mouse tuşuyla görüntü etrafında pan yapabilirsiniz. "Paint Texture" butonuna tıklayın ve "Edit Textures" ve "Add Texture" seçeneklerini seçin. Adanıza resim dokuları eklemek için ekranın sol tarafındaki "Albedo (RGB)" seçeneğine gelip "Select" ile seçin. Scroll ile aşağıya inip "SandAlbedo"yu bulun ve çift tıklayın. "Add" tuşunu seçin. Arazinize kum eklendiğini göreceksiniz. Şimdi aynı şekilde başka bir doku ekleyin. "Cliff" veya "Rocky" dokularından birini seçerek ekleyin. Kumun üstüne daha önce yaptığınız gibi fırçayla, nerede taşlık veya kayalık bölge istiyorsanız oraya ekleme yapın [Resim 3]. 6 Oyuncuyu ekleme Şimdi "Player Controller" ekleyip oyunda dolaşmaya başlayabiliriz. "Project" sekmesinde "Assets > Standart Assets > Characters > FirstPersonCharacter > Prefabs" komutlarını takip edin, "RigidBody" kontrolünü arazinize ekleyin. "Move" butonuyla (ekranın üst solunda içeriye doğru ikinci) zumlayın, sarı ekseni yeşil sınır kutusu yeri kaplayana kadar yukarıya çekin. Artık test sürüşüne çıkabilirsiniz! "Game" sekmesine girip "Play" komutunu verin. Eğer karakteriniz zeminden aşağıya düşüyorsa geri dönüp oyuncu prefab'larıyla biraz daha uğraşabilirsiniz. "Play"e bastığınızda alanda yürüyüp manzarayı seyredebilmeniz gerekiyor. Oyuncunuzun suya girdiğinde kaybolduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bir başka "3D Object" ekleyin, şimdi "Plane"i seçin. X ve Z ekseninde "200'"e ayarlayın, Y'deki geçiş ayarını ise "-1" yapın. Böylece objeyi suyun hemen altına almış olacaksınız [Resim 4]. "Mash Collider" kutucuğunu işaretleyin, "Mesh Renderer"daki işareti kaldırın. Şimdi suyun hemen altında görünmez bir zemin oluşturmuş olduk, böylece Collider her şeyin suyun altına düşmesini engelleyecek. Şimdi de ağaçları ekleyin. Terrain bölümündeki Explorer'dan "Place Trees"i seçip "Edit Trees > Add Tree" komutlarına tıklayın. Add Tree penceresindeki çemberi seçin. "Broadleaf Desktop" sekmesine tıklayıp "Add" komutu verin. Fırça büyüklüğünü "20" olarak ayarlayın ve Tree Density oranını "50" yapın. Arazinizde nerede ağaç istiyorsanız orayı boyayabilirsiniz. "Paint Details" bölümüne geçin. "Edit Details"e tıklayın ve "Add Grass Texture"ı seçin. Çemberi işaretleyip bir "GrassFrond" dokusuna çift tıklayın. "Healthy Color"lardan birini seçin ve biraz daha az ışıltılı olmasını sağlayın. Aynı şeyi "Dry Color" için de yapın. "Add"e tıklayıp "Brush Size", "Opacity" ve "Target Strength" değerlerini sırasıyla "30", "0.07" ve "0.07" olarak düzenleyin. Fırçaları önceki gibi kullanın ve çimenleri nerede istiyorsanız orayı boyayın [Resim 5]. Oyununuzu deneyip nasıl göründüğünü kontrol ettikten sonra geri dönüp daha fazla ekleyebilir veya Shift tuşuna basılı tutarak silebilirsiniz. Aklınızda bulunsun, çimenler sadece yanına gittiğinizde görünür hale geliyor. 7 Avcıyı hazırlama Oyuncuyu avlaması için bir düşman uçağı ekleyeceğiz. Uçak oyuncunun durduğu yere saldırıda bulunacak, bu yüzden oyuncunun sürekli hareket halinde olması gerekecek. "Standart Assets" bölümüne tekrar girin ve "Aircraft" prefabini bulun. "AircraftJetAI" veya "AircraftPropellerAI" seçeneklerinden birini kendi listenize taşıyın. Çift tıklayıp görüntüyü bu seçeneğe odaklayın. "Translate" butonunu (sol üstte, ikinci buton) kullanarak uçağı suyun üstünde ve denizden uzağa uçurun. Ispector bölümünde aşağı kaydırın ve "Aeroplane AI Control" seçeneğini bulun. Target ile çemberi seçin. "RigidBodyFPSController" seçeneğini işaretleyip Ispector'daki "Waypoint Progress Tracker." seçeneğini kaldırın. Oyunu deneyin. Uçak sizi bulacak ve muhtemelen çakılacaktır. Bunu düzeltmek için görünmez "Plane"i seçip sağ tıklatın, "Duplicate" seçeneğini işaretleyip ikinci kopyayı "Y 35" veya arazinize nasıl uygun olacaksa o yüksekliğe ayarlayın. "MeshRenderer"a geçip uçağınızın arazinin bütün tepelerinin üzerinden uçabildiğine emin olun. Oynamaya hazır Oyununuz şimdi Unity dışında denenmeye hazır olmalı. "Scene" ve "Project"lerinizi kaydedin. Şimdi "File > Build Settings" konumlarına girin "PC Mac & Linux Standalone" u işaretleyin. Hedef platformu Windows olarak seçin ve 32bit için x86 mı, yoksa 64bit için x86_64 mü istiyorsunuz karar verin. "Add Current"i seçip ada sahnenizi yapıya ekleyin. "Player Settings"i tıklayıp firma isminizi ve eklemek istediğiniz ayrıntıları girin. "Build" komutunu verin, dosya adını yazıp kaydedin. İlk çıktıyı aldıktan sonra kopyalayıp test edin (USB bellekten oyunu açmanızı önermiyoruz), çift tıklayıp oyuna kolayca girebilirsiniz. İşte yapmanız gerekenler sadece bunlar. Oyun başına! 4 5 10608/2015 TEKNOLOJİ Unity