İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Sadece tek bir ayda 35 milyon yeni kullanıcı
Audi, Q5 Sportback'i tanıttı: Fiyatı ve özellikleri
Microsoft için bir dönem daha kapanıyor
WhatsApp, iletilen içerikleri kişiselleştirmeyi test ediyor
vivo Y19s Türkiye'de satışa sunuldu
Örümcek Adam 4'ü bekleyenlere kötü haber
Epic Games'in bu haftaki ücretsiz oyunları belli oldu (Güncel)
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2015
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2015 - Sayfa 105
103
104
105
106
107
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
sahnede kameranın olduğu yer vurgulanacaktır. Arama bölümüne "cam" yazarsanız listede bu harflerin bulunduğu kısımlar izole edilecektir, bu sayede kalabalık listelerde aradığınızı bulmak inanılmaz kolay hale geliyor. Ekranın sağına doğru Inspector'ı göreceksiniz [Resim 1], burada seçtiğiniz kameranın detayları bulunuyor. Arama bölümünü temizleyip "Directional Light"ı seçin. Işıklandırma ayarlarının spesifik seçimlerinize göre değiştiğini görebilirsiniz. 3 Su dünyası Henüz gözle görülür bir ürünümüz yok, şimdi biraz dünya yaratma işine girelim. En basit ve efektif başlama noktası suları tasarlamaktır, bu sayede görsel bir ilgi ve doğal sınırlar yaratılmış olur. Sahne penceresinin altında proje için yüklediğiniz oyun eklentileri mevcut. "Standart Assets > Environment > Water > Water > Prefabs" seçeneklerini takip ettiğinizde "WaterProDaytime" maddesini listenize ekleyebilirsiniz. Şimdi sahnenizde görünmeye başlayacaktır. Sahne ekranınızın sol üst tarafında beş buton göreceksiniz. İçe doğru dördüncüyü seçin. "Water" bölümünde ortadaki kutucuğu basılı tutup yukarıya sürükleyin. Bu sayede su seviyesini arttırıyorsunuz. Bu işlemi birkaç kez daha uygulayın. [Resim 2] 4 Dalga makinası Sahnenize eklediğiniz hazır su kütlesi düz bir disk biçiminde ve içine materal eklenmiş durumda. Materyallerin nasıl kullanıldığını öğrenmek için karşı sayfadaki "Materyaller nasıl kullanılıyor" yazısına göz atabilirsiniz. Ekranınızın orta-üst tarafında yer alan "Play" tuşuna tıklayıp başka neler yapabileceğinize bir göz atın. "Play" komutunu verdiğinizde Unity'nin suyun hareketlerini gösteren bir animasyona başladığını fark ettiniz değil mi? Buraya kadar elimizde sabit bir kamerayla izlediğimiz ufka bakan bir alanda, tek bir ışık kaynağıyla aydınlanan düz zeminde bir su kütlesi var. Suya iliştirilmiş bir script suyun zaman içinde dalga hareketleri göstermesini sağlıyor. "File > Save Scene" bölümüne gelin ve "IslandRun_Scene" komutunu yazıp "Save"e tıklayın. Materyaller nasıl kullanılıyor Oyun grafikleri yıllar geçtikçe çok ilerledi ancak temel format hep aynı kaldı. Nesneler ağlardan, bu ağlar da genelde üçgenlerden veya dörtgenlerden meydana geliyor. Tel örgü üzerine kağıt kaplamayla dokular yapıştırmak gibi düşünebilirsiniz. 3D şekli elde ettiğinizde henüz doku veya renk yoktur. Unity 5'te Albedo adı verilen bu dokular temel renk bilgilerini içeriyor. Bunun yanında normal harita gibi arazinin iniş çıkışlarını gösteren ekstralar mevcut. Malzemeler ayrıca ortam kapatma haritalarını da içerebilir, Unity'de bu seçenek hangi bölgelerde sürekli gölge olacağı gibi ayrıntıları kontrol ediyor. Specular harita ise hangi bölgelerin daha parlak olması gerektiğini kontrol ediyor. Yükseklik haritasıyla arazi gibi malzemelerin yüksekliğini ayarlayabilirsiniz. Daha ayrıntılı bir anlatım için Unity ekibinin hazırladığı giriş seviyesi tanıtıma http://chip.tk/1IkmBye adresinden, daha ileri seviye özellikler için http://chip.tk/1IkmClL adresinden bilgi alabilirsiniz. 5 Ada arazisinin tasarımı Unity, bir ada yaratabileceğiniz arazi tasarlama seçenekleri de sunuyor. "Game Object > 3d Object > Terrain" konumlarını takip edin. Inspector'a "X -250", "Y -5" ve "Z -250" değerlerini girin. Bu sayede araziyi sahnede suların ortasına konumlandırmış olacaksınız, çünkü arazi 500 birim küpü varsayılan ölçü olarak alıyor. Y Unity 5 malzeme ve ışık kullanımını daha iyi anlamanız için etkileyici bir demo sahnesi barındırıyor. 3 2 10508/2015