İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Örümcek Adam 4'ü bekleyenlere kötü haber
OPPO, yeni akıllı telefonu OPPO A3'ü Türkiye’de tanıttı
Yapay zekanın ürettiği bu video, sosyal medyayı salladı
Ay neden hep aynı görünmez? Ay'ın neden evreleri vardır?
Türk şirketi dev anlaşmayı duyurdu: 1059 adet COBRA II
Japonya'ya bir şok daha: Epsilon S roketi yine patladı
Black Ops 6, Call of Duty serisinin zirvesine oturdu
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2015
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2015 - Sayfa 101
99
100
101
102
103
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
için belirlediği üst sınır 5.000 karakter olsa da kullanıcıların bu kadar uzun bir açıklamayı sonuna kadar okuması oldukça küçük bir ihtimal. Dolayısıyla açıklamanızın göz korkutmayacak bir uzunlukta olması, ilgili anahtar kelimeleri içermesi ve bu kelimelerin anlamlı cümleler oluşturuyor olması yeterli olacaktır. Anahtar kelimeleri virgüllerle ayırıp sıralamak ise spam algısı oluşturabileceğinden ve iyi bir görünüm oluşturmayacağından önerilmemektedir. Etiketler: Anahtar kelimelerinizi gönlünüzce sıralayabileceğiniz alan işte burası. Ancak burada da çok fazla etiket kullanmamalı, kendinizi videonuzu en iyi biçimde tanımladığına inandığınız beş ila on kelimeyle sınırlamalısınız. Paylaştığınız içerikle çok da ilgili olmayan etiketler, bu etiketler aracılığıyla gelen kullanıcıların aradığını bulamayarak kanalınızı terk etmelerine sebep olacak, bu da YouTube'a kanalınız hakkında olumsuz bir sinyal verecektir. Kategoriler: Etiket seçiminde olduğu gibi burada da nokta atışı yapmak önemli. Meraklısı çok olan, ancak sizin videonuza o kadar da uygun düşmeyen bir kategoride yer almak, memnuniyetsiz ziyaretçiler anlamına gelecektir. Sizin oluşturduğunuz video daha az ilgi gören bir kategoriye bile ait olsa en azından gelen ziyaretçiler videonuzu beğenecek, yorum ekleyecek, belki de sosyal mecralarda paylaşacaktır. Unutmayın, söz konusu ziyaretçiler olduğunda nitelik de nicelik kadar önemli. Altyazılar: Altyazı deyince aklımıza ilk önce yabancı dildeki çeviriler geliyor. Ancak videonuzu tek bir dilde yayınlamayı tercih ediyor olsanız bile altyazı oluşturmanızı öneriyoruz. Böylece işitme engelli ziyaretçilerinize de videoyu izleme şansı vermiş oluyorsunuz. Hatta bazı çevrelerce, altyazılarda yer alan anahtar kelimelerin arama sonuçlarına etki ettiği iddia edilmektedir. Bu konuda kesin bir görüş maalesef yok, arama sonuçlarına büyük bir etkisi olması da düşük bir olasılık; ancak zararı olmadığının garantisini verebiliriz. Kullanıcı yorumları: Her içerik türünde olduğu gibi, burada da kullanıcı katılımı oldukça önemli. Pek çok araştırma, kullanıcıların halihazırda birkaç yorum içeren içeriklere yorum yapma eğiliminin daha yüksek olduğunu gösteriyor. Ziyaretçilerinizi sayfa ile etkileşime geçmeye teşvik etmek için ilk yorumu kendiniz yapmaya ne dersiniz? Böylece video açıklamasına sığdıramadığınız bilgileri verebilir, hiçbir yere sığdıramadığınız anahtar kelimeleri bu alanda kullanabilirsiniz. Kartlar: Videolarınıza kartlar ekleyerek diğer videolarınızı veya oynatma listelerinizi tanıtmak, videonuzdan keyif alan ziyaretçilerin diğer içeriklerinize de göz atmasını, hatta kanalınıza abone olmasını sağlayabilir. Bu yöntem videolarınızın izlenme sayısını artıracak, izlenme sayısı yüksek videolar da arama sonuçlarında daha iyi pozisyonlarda listelenecektir. Kanal sayfası: Güvenilir bir profil çizmek için kanal simgesi, kanal resmi, kanal açıklaması gibi unsurlara dikkat edilmeli. Bilhassa kanal simgesi, tüm sitede kanalınızı temsil edeceğinden özenle seçilmeli, çok sık değiştirilmemelidir. Bu sayfada anahtar kelimelere değil kendinize odaklanmanız daha faydalı olacaktır. Çünkü kanal sayfanıza ulaşan bir kullanıcı, sizin hakkınızda bilgi sahibi olmak isteyecek ve profilinizi beğenirse sizi takip etmeye karar verecektir. Oynatma listeleri: Ziyaretçilerin aradıklarını kolayca bulabilmeleri için videolarınızı kategorilere ayırarak farklı oynatma listeleri oluşturmak faydalı olabilir. 3. Site Dışı Çalışmalar Bu iyileştirmeler gerçekleştirildikten sonraki adım, site dışından gelecek bağlantılar üzerinde çalışmak olmalıdır. Backlinks: Videonuzun başka sitelerden aldığı linkler, YouTube sıralamasını belirlemedeki en önemli etkenlerdendir. Embedding: Kelime anlamı "gömme" olan "embed" kodu, videoyu başka sitelerde yayınlamak amacıyla kullanılmaktadır. Embedding'in backlink çalışmasının bir adım ötesi olduğu söylenebilir. Sosyal medya: Videoların en çok etkileşim aldığı alan, sosyal medyadır. Bu etkileşimler, YouTube'a, videonuzun izlenmeye değer bulunduğu mesajını ileteceğinden sıralamanızı da olumlu etkileyecektir. Tanıtım: Sosyal medya hesaplarınızda videonuzun tanıtımını yapmak, sektörünüzdeki kişilere ya da hedef kitlenize ulaşarak izleyen sayısını arttıracak ve dolaylı yoldan görünürlüğünüzü etkileyecektir. Bunun için YouTube'un ücretli tanıtım sistemini de kullanabilirsiniz. 4. Araç Önerileri Video içerik hazırlamak prodüksiyon açısından zorlayıcı bir süreç olduğundan, bu zorlukların üstesinden kolayca gelmenize yardımcı olacak araçlardan faydalanabilirsiniz. Google Adwords Keyword Planner: İlk akla gelen anahtar kelime analizi araçlarından olan Keyword Planner, aradığınız anahtar kelimeye benzer arama önerilerini listelerken, aynı zamanda bu anahtar kelimelerin aranma hacimlerini de vermektedir. Keywordtool.io: Bu araç sayesinde anahtar kelime analizinizi genişletebilir, bu kelimelerin aranma hacimlerine ulaşabilirsiniz. YouTube Editor: YouTube'un kendi düzenleme aracı olan Editor, videonuza transkript ve ek açıklamalar girme olanağı sağlamaktadır. Magisto: Prodüksiyon aşamasını bir nebze kolaylaştıran bir araç olan Magisto, elinizdeki ham video ya da fotoğrafları seçeceğiniz müzik ile izlenebilir bir hale getirmektedir. GoAnimate: Kaliteli bir animasyon video hazırlamak isterseniz bu araç size yardımcı olacaktır. Annotations Playbook: YouTube'un kendi hizmetlerinden biri olan Annotations, videonuzdaki ek açıklamaları düzenlemenizi kolaylaştıracaktır. Bu yönlendirmelerle videolarınızı Youtube standartlarına uyacak şekilde düzenleyebilir, hedef kitlenize ulaşmayı kolaylaştırabilirsiniz. yorum@chip.com.tr 10108/2015