İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Yapay zekanın ürettiği bu video, sosyal medyayı salladı
Ay neden hep aynı görünmez? Ay'ın neden evreleri vardır?
Türk şirketi dev anlaşmayı duyurdu: 1059 adet COBRA II
Japonya'ya bir şok daha: Epsilon S roketi yine patladı
Black Ops 6, Call of Duty serisinin zirvesine oturdu
Kamburluktan kurtulmanın kolay yolu: Kodgem Straight Plus incelemesi
iPhone 17 Pro ve Pro Max için tuhaf bir iddia
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2015
Haziran
CHIP Dergisi Arşivi: Haziran 2015 - Sayfa 101
99
100
101
102
103
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
Bu süre içerisinde ve sonrasında ortaya çıkan arama motorları web master tarafından eklenen başlıkları, tanımlamaları ve anahtar kelimeleri içeren meta etiketleri yoğun bir şekilde kullanmaktaydı. Bu etiketler, içerikleri düzenlemek ve tanımlamak için kullanılan asıl yöntemdi. Aynı zamanda erken SEO uzmanlarının bu sistemi manipüle etmeyi (etiketlere ve içeriğe doğal olmayan bir şekilde anahtar kelimeleri ekleyerek) hızlı bir şekilde çözmeleri ile beraber, web spam'ları için kapıyı da açmış oldu. Ask/Ask Jeeves (1997) Ask ve Ask Jeeves hizmeti, insan editörler tarafından popüler kullanıcı aramalarını sıralayarak hem partner hem de paralı ekleme sitelerinin sıralamalarına dahil ediyordu. Bu hizmet, DirectHit olarak adlandırılan bir sistem aracılığı ile otomasyonu da kullanmaktaydı. MSN/Bing (1998/2009) Microsoft, diğer ürünlerinin başarısından da faydalanarak kendi arama motorunu yayımladı. Bu arama motoru Overture, Looksmart ve diğer paralı ekleme düzenlemelerini kullanmaktaydı. Google'ın başarısı ile beraber bu sistem değişti. Google'ın başarılı olması, 2004 yılında MSN'in de benzer - ancak o kadar iyi olmayan - bir sistemi benimsemesine sebep oldu. 2009 yılında MSN, Bing olarak tekrar adlandırılarak kullanıcı arayüzünü geliştirdi ve yazarken size seçenekleri sunan tamamlama özelliğini, içeriklerin sonuç sayfasında gözükmelerini ve aramayı daha kolay kullanılır ve daha kolay erişilir kılan yeni özellikleri ekledi. Google nasıl en iyisi oldu? 90'ların sonlarında arama motorları, alakalı arama sonuçlarının neredeyse bulunmaması nedeniyle kullanılmaz hale gelmişti. Google'ın 1998'deki başlangıcı ve ardından geçen 6 yılın sonrasında, web spam'ı ve arama motoru manipülasyonlarına (daha sonradan SEO olarak adlandırılan) karşı rakiplerin tam olarak bir cevabı bulunmamaktaydı. Google, BackRub olarak Larry Page ve Sergey Brin tarafından 1996 yılında başlatılan bir proje idi. Projenin amacı, linklerin alakalı olma durumunu birincil arama değişkeni olarak kullanarak arama sistemini köklü olarak değiştirmekti. Bu teorinin arkasındaki fikir ise, bir başka siteye link veren sitelerin bu linklerini, diğer sitelere güven olarak algılamaktı. Bu linkler oy olarak kullanılmaktaydı ve linkin içerisindeki yazılar, sıralamalar için kullanılmaktaydı. Diğer sitelerin verdiği varsayılan bu oylar sayesinde sıralamalar gerçekleştirilmekteydi. Bu teknoloji oldukça heyecan vericiydi ve Brin ile Page, bu teknolojiyi söylenene göre 750.000 dolar karşılığında satmaya çalıştılar. Neyse ki kimse bu teknoloji ile ilgilenmedi. Tekrar çalışmaya başlayan Page ve Brin, teknolojiyi geliştirdiler ve 2000 yılına ulaştığımızda Google, Dünya'nın en büyük arama motoru haline gelmişti. Google en üstte kalmayı nasıl başarıyor Google'ın listenin tepesinde kalmasının arkasındaki en büyük sebep "uyumluluk" olarak özetlenebilir. Pazarlamacılar ve arama motoru uzmanları sistemleri manipüle etmeyi çözdükleri sırada, Google sistemi değiştiriyor. Sosyal medya gibi yeni teknolojiler günlük konuşmalarımızda aktif bir rol almaya başladıklarında, Google bu yeni mecraları algoritmasının içine yerleştirmek için yollar buluyor. Arama alışkanlıkları değiştiğinde, Google da bu alışkanlıklarla kendini değiştiriyor. Google sürekli izliyor, analiz ediyor ve gelişiyor. Her birimizden topladıkları büyük boyutlardaki verileri en iyi şekilde kullanarak, sürekli olarak bizlere daha iyi ve daha gelişmiş seçenekler sunuyorlar; sürekli olarak rakiplerinden daha "alakalı" sonuçlarla karşımıza çıkıyorlar. Aramanın geleceğinde neler var? Google şu anda listenin en üstünde yer alsa da ve yakın bir gelecekte karşılarına eşdeğer bir rakip çıkmayacak gibi gözükse de, internet üzerinde her şey çok hızlı bir şekilde değişebilmekte. Bu yüzden de Google ve rakipleri sonuçların düzgün bir şekilde sunulması için sürekli olarak çalışmaktalar. Şu anda Bing, Google ve Yahoo!, arama sonuçlarını, bu aramaların arkasındaki amacı anlayarak geliştirmeye çalışmaktalar ve bu sistem anlamsal arama olarak adlandırılmakta. Örnek olarak "en iyi deniz yemeği" araması, geçtiğimiz yıllarda bu kelimeler için en güvenilir gözüken internet sitelerine güvenmekteydi. Şu anda ise arama motorları, tam olarak neyi aradığınıza odaklanarak en iyi sonucu sunmaya çalışmaktalar. Bu örnekte de kullanıcı ya "yakındaki en iyi deniz yemeği restoranlarını" ya da "tarifleri" aramaktadır. Milyarlarca olası ihtimal arasından bunu doğru bir şekilde anlamak da sorunun asıl başladığı nokta oluyor. Bu örnek, konumun önemli olmasının da en güzel örneklerinden biri olabilir. Eğer İstanbul'dan arama yapıyorsanız, İzmir'deki deniz yemeği restoranlarını arıyor olma olasılığınız oldukça düşük. Konum temelli arama, şu anda var olan bütün arama motorları için önemli bir yere sahip ve konumun aramalarda kullanımı ile kişiselleşmiş sonuçlar sunulmakta. Gelişmiş mobil tecrübe 2015 yılı, mobil trafiğin dizüstü ve masaüstü trafiğini geçtiği ilk yıl olarak tarihe geçmiş durumda ve artarak yükselmeye devam etmekte. Öyle ki, akıllı telefonlardan gerçekleştirilen internet kullanımının çoğu arama tabanlı. Ayrıca içinde bulunduğumuz hızla değişen çağdan kaynaklı, mobil kullanıcılara kaliteli bir deneyim sunmak oldukça önemli bir gereklilik. Google da yeni mobil algoritmalar düzenleyerek mobil cihazlarda düzgün gözükmeyen siteleri sonuç listelerinde arka plana ataya başladı bile. Bu algoritma değişikliği sadece mobil trafik için geçerli ve mobil gelişimin önünü açmak için düzenlenmiş durumda. Ayrıca, Google'ın çağa nasıl ayak uydurduğunun da net bir kanıtı... Yahoo!, mobil deneyime odaklanan bir diğer firma. Eski bir Google çalışanı olan CEO Marissa Mayer, Yahoo!'nun önceliğini değiştirerek, firmayı daha önemli bir yere taşımayı hedeflemekte. Yeni yollar, yeni algoritmalar... Arama motorları, sürekli olarak birbirlerine ve açık olarak gözükmeyen sorunlara karşı savaş vermekteler. En iyi olmak için en ilgili cevapları en hızlı bir şekilde sunmaya çalışan arama motorları, sürekli olarak algoritmalarını değiştirmekteler. Bu konudaki en heyecan verici örneklerden biri de, Google tarafından patenti alınmış olan "Knowledge-Based Trust score" olarak gözükmekte. Her ne kadar Google bu patenti yakın zaman içerisinde arama algoritmasında kullanmayacağını söylemiş olsa da, bu sistemin sunduğu olasılıklar heyecan verici. Google'ın bu sistemi, yapmış olduğunuz aramalarda karşılaştığınız kötü sonuçları kaydederek, sitelerin sıralamalarını sürekli olarak düzenlemekte. Sonuç olarak önümüzdeki birkaç yıl içerisinde arama motoru teknolojisinin nasıl bir hal alacağını tam olarak tahmin etmek oldukça zor gözüküyor. Bununla beraber, neredeyse her sorumuza anında cevap bulabileceğimiz bir çağa hızla yaklaştığımız kesin... s yorum@chip.com.tr 10106/2015