İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Yapay zekanın ürettiği bu video, sosyal medyayı salladı
Ay neden hep aynı görünmez? Ay'ın neden evreleri vardır?
Türk şirketi dev anlaşmayı duyurdu: 1059 adet COBRA II
Japonya'ya bir şok daha: Epsilon S roketi yine patladı
Black Ops 6, Call of Duty serisinin zirvesine oturdu
Kamburluktan kurtulmanın kolay yolu: Kodgem Straight Plus incelemesi
iPhone 17 Pro ve Pro Max için tuhaf bir iddia
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2014
Şubat
CHIP Dergisi Arşivi: Şubat 2014 - Sayfa 111
109
110
111
112
113
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
Sayfa başlığı nasıl oluşturulmalı? Sitenizin sıralamasında önemli bir yeri olduğu için, sayfa başlıkları oluştururken özellikle titiz davranmalısınız. Sayfa başlığı noktasında ise dikkat edilmesi gerekenler şunlardır: › Her sayfanızın mutlaka <title> etiketi ile oluşturulmuş bir başlığı olmalı ve her sayfanın kendine özgü, birbirinden farklı sayfa başlıkları olmalı. › Sayfa başlıkları açıklayıcı, özet bilgi verecek şekilde ve kısa olmalı. Google, genellikle sayfa başlığınızın ilk 90 karakterini okur. Bu nedenle sayfa başlığınız 80-90 karakter arasında olmalı. › Sayfa başlığınızı anahtar kelimelerle doldurmayın. Açıklayıcı terimler kullanın, fakat bunu birkaç kere kullanmaktan kaçınmalısınız. Örneğin; "butik otel, butikotel, butik oteller" gibi bi sayfa başlığı çok kalitesiz durur ve kullanıcı için hiçbir anlamsız durur. › Sayfa başlığınızı kısa olacak şekilde çarpıcı hale getirmeye çalışın. Örneğin; "<title>Örnek emlak, bütçenize uygun satılık ve kiralık ev ve daire bulabileceğiniz adres" yerine, "<title>Örnek Emlak: Bütçenize uygun satılık ve kiralık ev ve daire bulabileceğiniz adres" gibi iki nokta üst üste gibi ayıraçlar kullanarak oluşturacağınız sayfa başlıkları kullanıcı gözünde daha düzenli ve güven verici durduğu için tıklanma ihtimalini yükseltir. Meta açıklamaları <meta> etiketi içindeki açıklamalar, sayfanın içeriğine dair kısa bir paragraftan oluşan özettir. Kullanıcılar sayfa başlığından sonra bu açıklamayı okuyarak sayfayı tıklayıp tıklamayacağına karar verir. Google bazen kullanıcılara daha doğru bilgi sağlayacağını düşünüyorsa meta açıklamalarınızı göz ardı eder ve içeriğinizden bir parçayı meta açıklaması olarak atar. Meta açıklamaları SEO açısından neden önemli? Tüm arama motorları, meta açıklamalarına çok önem vermese de, hedeflediğiniz anahtar kelimelerde sıralamanızın yükselmesini sağlayan maddelerden biridir. Google'ın içeriğinizden bir parçayı meta açıklaması olarak çekmediği noktalarda, sizin oluşturduğunuz açıklamayı meta açıklaması olarak alır. Bu durumda ise, hedeflediğiniz anahtar kelimeyi içeren ve kullanıcının ilgisini çekecek şekilde oluşturulmuş meta açıklamaları sıralamada değer kazanmanıza yardımcı olur. Meta açıklamaları nasıl oluşturulmalı? Doğru meta açıklamaları sitenizin tıklanma ve sıralama değerlerini artırır. Meta açıklamaları noktasında dikkat edilmesi gerekenler ise şunlardır: ?› Sayfa başlığında olduğu gibi, her sayfaya özgü meta açıklamaları olmalıdır. Arama sonuçlarında tek tek tüm sayfalarınız göründüğünde ortak metnin görünme olasılığı arttığından bu farklılığı birkaç kelime farklılığı ile sağlamak pek sağlıklı durmayacaktır. Ana sayfanızda sitenizin işlevini anlatan açıklama oluşturun. Diğer sayfalarda ise sayfa düzeyinde açıklamalar oluşturun. ?› Anahtar kelime tekrarından kaçının ve anahtar kelimelerinizin nerelerde geçeceğine dikkat edin. Açıklamanın başında kullanmanız fayda sağlayacaktır. Arama sonuç sayfasından açıklama örneği Meta robot bilgi etiketi ?› Meta açıklamaları diğer sayfalarda görüntülenmediği için kaliteli açıklamalar oluşturmaya özen gösterin. Cümle biçiminde olması şart değil, sadece sayfa hakkında ilgili bilgiyi düzgün bir biçimde vermeli. ?› Optimum meta açıklaması 150-160 karakter arasında olmalı. Meta robotları Meta robotları, arama motoru örümceklerinin hareketlerini sayfa düzeyinde kontrol etmek için kullanılır. HTML sayfasının üst kısmında, aşağıdaki şekilde kullanılır. Robot bilgi etiketleri ve kullanım amaçları Index/Noindex: Arama motorlarına sayfanın taranıp taranmayacağına ve arama sonuçlarında listelenmek üzere indekslerinde tutulup tutulmayacağına dair komut veren etikettir. Arama motoru varsayılan olarak tüm sayfalarınızı indeksleyebileceğini düşündüğü için "Index" komutunu kullanmaya gerek yok. "Noindex" komutu ile ise sayfanızı arama sonuçlarından çıkarmış olursunuz. Arama sonuçlarında görünmesini istemediğiniz sayfalar için bu etiketi kullanabilirsiniz. Follow/Nofollow: Arama motorlarına sayfadaki linklerin taranıp taranmayacağına dair komut veren etikettir. Arama motoru varsayılan olarak tüm sayfalarınızı "Follow" olarak düşünür. "Nofollow" komutu ile arama motoru sayfanızdaki linkleri dikkate almaz. Noimageindex: Arama motoruna, sayfadaki görselleri okumama komutu veren etikettir. Bu durum, görsellerin farklı bir yerden linklendiği durumlarda geçerli değildir. <meta name="robots" content="noimageindex"> şeklinde kullanılır. Noarchive: Arama motorlarına sayfanın önbelleğe alınmış bir kopyasını kısıtlama komutu veren etikettir. Varsayılan olarak, arama motorları arama sonuçlarındaki "önbellek" linki ile tüm sayfaların görülebilir kopyalarını korur.<meta name="robots" content="noarchive"> şeklinde kullanılır. Nocache: Noarchive etiketi ile aynı işlevi görür. Tek fark, nocache etiketi sadece MSN/Live tarafından kullanılabiliyor. <meta name="robots" content="nocache"> şeklinde kullanılır. Nosnippet: Arama motorlarına, arama sonuçlarında listelenen sayfalarınızın, sayfa başlıklarının ve açıklayıcı metinlerinin ön izlemesini kaydetmeme komutu veren etikettir. <meta name="robots" content="nosnippet"> şeklinde kullanılır. Noodp: Arama motorlarına, Açık Dizin Projesi (DMOZ)'nden bir sayfa hakkında açıklayıcı bir ön izleme kaydetmemesi komutunu veren etikettir. <meta name="robots" content="noodp"> şeklinde kullanılır. Meta etiketlerini kullanırken Sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında nasıl gözükeceğine ve/veya gözükmeyeceğine karar vermek sizin elinizde. Meta etiketlerine hakim olmanız size bu olanakları sağlayacaktır. Bilgi etiketlerinin kullanımı sırasında, vereceğiniz kararlar ve oluşturacağınız metinler site performasını doğrudan etkileyecektir. Stratejik kararlar alırken panikle düşünmekten kaçınmalı ve tüm olası sonuçları değerlendirmeyi unutmamalı. yorum@chip.com.tr 11102/2014 110-111_CHIP_217.indd 11127.01.2014 14:35