İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Nillkin Desktop Stand, Nillkin MagRoad Lite, Nillkin Bolster Portable Stand inceleme
Mcdodo MC-1360 10.000 mAh LED Göstergeli Powerbank inceleme
Omix X6 inceleme
Anker Soundcore P40i inceleme
Razer Siren V3 Mini inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Google'ın Gemini yapay zekası, bir kullanıcısına hakaretler yağdırdı
Tekerleği kim icat etti? Yeni keşif, tüm bildiklerimizi değiştirebilir!
Putin'den gözdağı: Rusya'nın nükleer doktrinini güncelledi
Apple, kendi televizyonunu mu üretecek?
Et, artık ağaçta mı yetişecek?
Once Alive İncelemesi
Instagram, profil sayfanızda yine bir şeyleri değiştiriyor
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2011
Temmuz
CHIP Dergisi Arşivi: Temmuz 2011 - Sayfa 103
101
102
103
104
105
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
103 Şahin Ekşioğlu'nun blog'undaki diğer yazıları için TikTag'leyin tazminat ödemek zorunda kalmıştı. Geçenlerde App Store ismine takan Apple, Amazon'un benzer isimle açtığı Android yazılımları dükkanına karşı, halen süren bir dava açtı. Üstelik hakarete varan sözlerle Amazon'un Android dükkanını eleştirdi. Dava hala sürse de mevcut duruma bakılırsa Apple davayı kaybedecek gibi. Ayrıca Microsoft da Amazon gibi, App Store isminin jenerik bir tanımlama olduğunu savunuyor. 2009'da Nokia; ekran aydınlatması, 3G ve Wi-Fi gibi konuları kapsayan, kendine ait bazı teknolojileri kullandığı iddiasıyla Apple'a dava açınca, Apple da karşı dava ile buna cevap vermişti. Geçtiğimiz günlerde sonuçlanan bu dava sürecini Nokia kazandı. Böylece Apple, miktarı açıklanmayan tek bir ödeme ile bu işten sıyrıldı. Nokia CEO'su Stephen Elop ise bu davalarla ilgili olarak; "Apple'ın lisans müşterilerimiz arasına katılmasından mutluluk duyuyoruz" şeklinde bir açıklama yaptı. Elop'un açıklamasında Nokia'nın son günlerde çok ihtiyaç duyduğu bir özgüven, yoğun şekilde hissediliyor. Nokia'nın bu kötü günlerde Apple'ı bu şekilde dize getirmesi, firma hisselerine anında olumlu olarak yansıdı doğal olarak. Unutmadan ekleyeyim, Apple'ın iPhone ve Samsung Galaxy S arasındaki benzerlik gerekçesiyle Samsung'a (üstelik Kore'de) açtığı dava da halen devam etmekte. yarısı yoktu. Dolayısıyla çalışır halde değildi. Üstelik aksesuarları da eksikti. 2,5 ayda 15 kere ilgili siteyle yazıştık. Bu süreç içinde ürünü geri alıp yenisini yolladılar. Fakat o da ne? Yeni gelen ürün, benim bozuk olduğu için iade ettiğim ürünün ta kendisi ve tamir etmeye bile tenezzül etmemişlerdi. İlk nasıl geldiyse aynı şekilde bana geri yollamışlardı. Yaşanan diğer maskaralıkları uzun uzun anlatmayacağım. Sonuç olarak ben 40 TL zarara girmeyi göze alıp "lanet olsun" diyerek işin peşini bıraktım. İlginç olan, bu yazışma süreci içinde ilgili siteden gelen mesajlarda sürekli suçun tedarikçi firmaya atılmasıydı. Bir müşteri olarak beni hiç ilgilendirmemesi gereken tedarikçi konusu, saçma bir argüman olduğu için beni iyice çileden çıkardı. Bir diğer dikkate değer konu da bozuk ürünü bana 2. defa yollamaları. Demek ki alışveriş sitesi, ürün gönderim prosedürünün tamamen dışında ve yollanan kutuları hiç kontrol etmiyor. Tedarikçi denilen firma bize içi boş kutu da yollasa, eğer teslim alma gafletine düşersek paramız çöpe gidebiliyor. Öte yandan bu hikayeden çıkarılabilecek epey ders var. Online alışveriş için öneriler 1Satın aldığınız ürün ailesine yoğunlaşmış bir alışveriş sitesini tercih edin. Siparişinizle ilgili bir sorun çıktığında, karşı tarafa derdinizi anlatmanız böylece çok daha kolay olur. 2Telefon desteği çok önemli. Satın almadan önce ilgili sitenin telefon desteğini bizzat arayarak kontrol edin. 3Sikayetvar.com gibi sitelerde kısa bir araştırma yaparak, alışveriş yapmayı düşündüğünüz site hakkında bilgi edinmeye çalışın. Üye olduğunuz forumlara girerek ilgili site hakkında üyelerden yorum rica edebileceğiniz gibi, konuyla ilgili olarak arama motorlarından da faydalanabilirsiniz. 4Sadece büyük ve çok satış yapan sitelere yönelmeniz, küçük ve adı sanı duyulmamış sitelerden alışveriş yapmaktan çok farklı değil. Garip ama her iki durumda sorun yaşama ihtimaliniz birbirine çok yakın. Güvenilir ve müşteriyle bire bir ilgilenebilecek butik siteleri tercih etmeniz, yerinde bir yaklaşım olacaktır. 52. el ürün satan web sitelerinde çoğu firma ya da kişi, sıfır ürün satışı da yapıyor. Bu sitelerdeki havuz sistemi sayesinde ürün size ulaştıktan sonra, siz onay vermedikçe ödediğiniz para satıcıya aktarılmıyor. Ayrıca her satıcının, ne kadar alışveriş yaptığı ve aldığı yorumlar da göz önünde. Bu yorumlar, satıcıların güvenilirliğini gösterdiği için, negatif yorum almamak adına, satıcılar sorun çıkmaması için özellikle gayretli davranıyor. Bu tür siteleri de dikkate alın. 6Kredi kartı numaranızı verme konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, sanal kart kullanarak bunu aşabilirsiniz. Son olarak şunu belirteyim; Amazon. com'dan hem yurt içinde hem de Amerika'da pek çok defa alışveriş yaptım. Sorun yaşadığım da oldu. Fakat her sorun çıktığında Amazon.com, kendini affettirmek için öyle jestler yaptı ki, sorun çıkması sorun olmaktan çıktı. Ne yazık ki müşteri memnuniyeti konusunda çok gerideyiz. Bu konuda atılım yapacak bir alışveriş sitesi, kısa süre içinde ciddi şekilde büyüyüp popüler olabilir. Benden söylemesi. 23 Haziran Apple ve patent davaları Hatırlarsınız yıllar önce Apple; iPod'lardaki menü sisteminin Creative cihazlarla benzerliği yüzünden, Creative'e yüklü bir Apple avukatları meşgul Steve Jobs, şu sıralar Apple avukatlarıyla toplantı üstüne toplantı yapıp "kime dava açsak?" diye düşünüyor olmalı. WWW.CHIP.COM.TR 07/2011