İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
TP-Link RE705X inceleme
Anker Soundcore P20i inceleme
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
En fazla ölümcül kazaya karışan marka Tesla oldu
Katlanabilir telefon pazarını yeni modeller bile kurtaramadı
vivo V40 performansı nasıl? Teknik özellikleri neler?
Uçaklar, hedeflerine neden dümdüz uçmuyor?
Yılbaşında en çok hediye edilen Apple cihazları hangileri?
Anker’den Cebini Düşünenlere 699 TL’ye Kablosuz Kulak İçi Kulaklık
Bir haftada ikinci kez facianın kıyısından dönüldü
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2011
Mayıs
CHIP Dergisi Arşivi: Mayıs 2011 - Sayfa 120
118
119
120
121
122
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
27 yıldan beri fotoğrafçılık yapıyorsunuz. Photoshop işinizi ne şekilde değiştirdi? Gerçek devrim dijital fotoğrafçılığın çıkışıyla yaşandı. Analog fotoğraf çekiminden önce, Polaroid'lerle yerleşimi ve aydınlığı kontrol ederdik. Dijital fotoğraf makinelerinde ise her şey elimizin altında. Çok büyük rahatlık. Elbette tek değişiklik bu değildi, değil mi? Fotoğraflar tab edildiği anda işimiz biterdi. Artık fotoğraf çekiminden sonra bir gün de fotoğrafları işlemeye ayırıyoruz. Sonuçlar daha mı iyi? Bu soruyu on fotoğrafçıya sorun, onu da farklı yanıt verir. Teknolojik açıdan dijital fotoğrafların pozlama, keskinlik ve beyaz dengesi gibi konularda daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ancak içerik bakımından sanırım kötüye gittik. Bu konuyu açıklamanız gerek! Şöyle düşünün. 13 x 18 cm'lik büyükçe bir fotoğraf, tab etme maliyeti dahil yaklaşık beş avroya mal oluyordu. O yüzden, maliyeti yüksek olduğundan çok özenli çalışmak gerekiyordu. Dijital fotoğrafçılıkta ise "ne de olsa Photoshop'ta düzeltirim," deyip daha özensiz çalışılıyor. Görüntü işleme işinizi kolaylaştırdı mı? Hayır. Sadece artık daha fazla hakimiz. Dijital fotoğraf makinesi ve Photoshop insanı profesyonel fotoğrafçı yapmaya yetmiyor. Kameranın önünde hiçbir şey değişmedi. "İnsanı özensizliğe itiyor" Bodo Mertoğlu, iç mekân ve portre fotoğrafçısı Sadece Photoshop'la profesyonel fotoğrafçı olunmuyor 293235 MEGAN FOX5 dakikada Megan Fox 5 dakika içinde ortaya çıkan bir grafik şaheserine şahit olmak istiyorsanız bu videoyu izleyebilirsiniz. XERO PLUG-INTam 40 adet plug-in Eğer PhotoShop ve resim düzenleyicileri yoğun olarak kullanıyorsanız bu plug-in'lere ihtiyaç duyacaksınız. IŞIKLANDIRMA TEKNİKLERİIşığın kullanımı Dijital fotoğrafçılığa yeni başlayanlardansanız ve kendinizi geliştirmek istiyorsanız bu video sizi oldukça mutlu edecek. du fakat müdahaleler için uzmanlık gerekiyordu. Fotonlar için bir yonga üzerine düşmeleri ile gümüş tuzu kristali üzerine düşmeleri arasında bir fark yok. Her iki yöntemde de bir ortam ışık tarafından kelimenin tam anlamıyla "boyanıyor." Ne ilginçtir ki bugün dijital fotoğrafçılığa yöneltilen "ruhsuzluk" iddiası bundan tam 120 yıl önce sanat dergilerinde, tahta baskıların ve litografinin yerini alan analog fotoğrafçılık için söyleniyordu. Dahası, dijitalden yakınan bu geleneksel fotoğrafçılar negatifleri özel bileşiklere tabi tutarak, karanlık odada kimi yerlerini ağartıp kimi yerleri koyulaştırarak aslında aynı yaratıcı görüntü işleme eylemini yapıyorlar. Dikkat gerekiyor: Fotoğrafların ne kadarı gerçek Görüntü iyileştirme denilen şeyin sadece fotoğraflanan manzara ile son ürün arasındaki sapmaları düzeltme amacıyla kullanılması gerekiyordu. Ancak keskinlik, doygunluk ya da tonal kapsam düzeltmelerinin nereden sonra çıplak gözün yakaladığının ötesine geçtiğini söylemek zor. Bu parametreleri abartırsanız, gerçeklik kavramını zorlayan görüntüler ortaya çıkabiliyor. Aynısı parlaklık ve renkle ilgili değişikliklerde de geçerli. Hatta daha ileri durumlarda tüm fotoğrafı etkileyen değişiklikler yapılabiliyor, rötuş, çarpıtma ve montaj teknikleriyle fotoğrafta bulunan nesnelerin çıkartılması ya da olmayanların eklenmesi gerçekleşebiliyor. Dergi kapaklarından, posterlerden ve reklâmlardan üzerimize saldıran o üstün uyaranlara alıştık: Kusursuz cilde sahip muhteşem insanlar ve kusursuz gövdeler genelde Photoshop'u çağrıştırıyor. Bu eleştiri yersiz de değil, ancak insanların ve nesnelerin idealize edilmesinin artistik üretimin başından beri bir parçası olduğunu görmemizi engelliyor. Taş devri idollerinden antik çağ heykelciklerine, Rönesans portrelerinden günümüze kadar bu iş hep böyle yürüdü. Bununla birlikte, dijital montajlar ve idealleştirmeler, böyle oldukları anında anlaşılmadığı için de önemli. Örneğin bir heykel, sanatçının görünür bir şeyi yorumlamasıdır; tıpkı portre ya da çizim gibi. Ancak bunun tersine, fotoğrafların "yapay" olup olmadıkları anlaşılmıyor. Fotoğrafları gerçekliğin doğrudan yansıması olarak görmeye alıştığımız hayat boyu süren deneyim, bizi dünyanın gerçekten böyle göründüğü yanılsamasına itebiliyor. Bu hatanın sonuçları kimi zaman gülünç, kimi zaman ölümcül bile olabiliyor. Bu yüzden Fransa'da geçen yıl, hangi görüntülerin bilgisayar üzerinde işlendiğinin belirtilmesi zorunlu hale getirildi. Zira genç bir kadın posterlerde ve dergilerde gördüğü kadınlar kadar zayıf olmak isterken açlıktan öldü. Böylesi bir kanun, çekilen her fotoğrafa bir not eklenmesini 50 05/2011 WWW.CHIP.COM.TR 120