İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Anker Soundcore P20i inceleme
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Google Haritalar'da yeni dönem: Radarlar gidiyor, polisler geliyor
Çinli otomobil şirketinin marka elçisi Arda Turan oldu
Kemik iletimli Bluetooth kulaklık nasıl oluyor?
Cyberpunk 2077, daha dördüncü yılı dolmadan yakaladığı başarıyı kutluyor
Squid Game 2. sezon için yeni fragman yayınlandı
Google, Avrupa ülkelerinde yeni arama sonuçlarını test ediyor
Mercedes, şarj sorununu "güneş boyasıyla" çözecek
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2010
Kasım
CHIP Dergisi Arşivi: Kasım 2010 - Sayfa 115
113
114
115
116
117
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
115 WWW.CHIP.COM.TR 11/2010 1994 Forrest Gump Tom Hanks'in görüntüsü tarihi filmlere eklendi. Bu hileyi anlamak neredeyse imkansız. nanımlı film stüdyoları ortaya çıktı. Film yapımcıları bu stüdyolarda, eldeki yöntemleri geliştirme ve iyileştirme fırsatı buldular. Mavi ya da yeşil ekran tekniğiyle, aktörler rollerini tek renkli bir perdenin önünde oynamaya başladı ve arka plan sonradan eklenir oldu. Almanya'da bu teknik Area Patrol (Orion) adlı dizide 60'lardan beri kullanılmaktaydı. Elbette ne kadar yapay olduğu anlaşılıyordu, ancak ilerde bilgisayar bunları kökten değiştirecekti. Böylece yeni bir tür doğdu. Bilgisayarda yapılmış ilk uzun metraj animasyon film olan Toy Story (Oyuncak Hikayesi), geliştirilmeye başlandıktan dört yıl sonra, 1995'te vizyona girdi. Filmin yapımı için Pixar ile Walt Disney 117 adet Sun Sparcstation'u birbirine bağlayarak bir defada 80.000 saat çalışabilen bir render çiftliği kurdular. Filmin her bir karesi için 20 saat gerekiyor ve filmin tek bir saniyesi 24 kareden oluşuyordu. Donanım, günümüz şartlarına göre yetersizdi. Sunucu başına sadece iki ila dört işlemci ve 384 MB RAM bulunuyordu. Her biri 5 GB kapasiteli sabit diskler ise film materyalini saklamak için bile yeterli değildi. Üçüncü boyut: Sinema hissi Günümüzde bilgisayarlar o kadar etkili ki, animasyon efektlerini gerçek hayattan ayırt etmek neredeyse olanaksız. En son örnek olan Avatar'da, bilgisayar üzerinde hiçbiri gerçek olmayan gökyüzünün, bitkilerin ve hayvanların bulunduğu bir dünyayla tanıştık. Avatar sadece gelişkin animasyonlar sunmakla kalmadı, terk edilmiş olan bir eski tekniği, 3B sinemayı da canlandırdı. Eski diyoruz, zira ilk uzun metraj 3B film olan "The Power of Love" (Aşkın gücü) 1922'de vizyona girmişti. Analog film görüntüleri ya renklerin bozulmasına ya da izleyicilerde baş ağrısına neden oluyordu. DCI (Dijital Sinema Girişimi) veya IMAX-3D gibi ilk dijital yöntemler, kusursuz bir üç boyutlu film gösterebiliyor. Çoğu gişe rekortmeni film 3B çekilmediği ve üç boyut efekti uzun zamandır milyonlarca seyirciyi sinema salonlarına çektiği için, iki boyuttan üç boyuta geçiş gerek sinema sahipleri gerekse de film yapımcıları için mantıklı. Ama daha yoğun bir film hazzı yaşatmak için bu teknikler geliştirilecek ve tıpkı öncekiler gibi, standart bir özelliğe dönüşecek. O zaman da geliştiricilerin izleyiciyi büyüleyen yeni numaralar bulmaları gerekecek. balkim@chip.com.tr 1993 Cliffhanger Yeşil ekranlar ve dijital rötuşlar hızlı aksiyon sahnelerini mümkün kıldı. 2010 1991 Terminator 2 Geliştiriciler şekil değiştirme efekti için gerçek aktörle bir 3B iskeleti birleştirdiler. 1999 Matrix "Mermi zamanı" denilen teknikte oyuncunun etrafını saran kameralar sayesinde, oyuncu etrafında 180 derecelik dönüşler gösterilebiliyor. 1993 Jurassic Park Steven Spielberg'in bilgisayarlı dinozorları gerçekçi ama filmde hepi topu altı dakika görünüyorlar. 19901992199419961998200020022004 2001 Yüzüklerin Efendisi Animasyon figür olan Gollum, gerçek sahnelere kusursuz şekilde uydurulmuş. Hareketleri bilgisayar tarafından yakalanan gerçek bir aktör bu iş için kullanılıyor. EĞİLİM Film yapımcıları üç boyut etkisini mükemmelleştirecek ve sinemada setin önemi azalacak. Herhangi bir karakter sayısal olarak canlandırılabileceğinden, oyuncuların da değeri azalacak. Animasyon filmlerle gerçek filmler arasındaki sınırlar tümüyle kaybolacak. 2004 Yarından Sonraki Gün New York'un 3B modelini oluşturmak için şehrin 50.000'den fazla fotoğrafı kullanıldı. 2009 Avatar James Cameron 3B etkisini daha da üç boyutlu ve canlı hale getiren özel kameralar geliştirdi.