İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Nillkin Desktop Stand, Nillkin MagRoad Lite, Nillkin Bolster Portable Stand inceleme
Mcdodo MC-1360 10.000 mAh LED Göstergeli Powerbank inceleme
Omix X6 inceleme
Anker Soundcore P40i inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Instagram, algoritmasıyla ilişkinizde "temiz bir sayfa" açmak istiyor
Razer yapay zeka destekli GAIADEX’i tanıttı!
Turkcell mobil uygulaması yenilendi
DJI, Osmo Action 5 Pro, Air 3S ve Neo’yu Türkiye pazarına sundu
Yayınlanır yayınlanmaz sunucuları çökerten oyun
Bu Mouse’lar Oyuncuları Çok Heyecanlandıracak
Google, Chrome'u satmak zorunda mı kalacak?
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2008
Mart
CHIP Dergisi Arşivi: Mart 2008 - Sayfa 135
133
134
135
136
137
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
Robotlar direksiyonda ?radar? Radyatör ızgarasının altında bulunan uzun mesafe radarı, birkaç yüz metre ötesini görebiliyor. Sadece düşük çözünürlüklü görüntü sağladığı için daha çok engellerden vak tinde uzaklaşmaya yarıyor. K aliforniya'da Mojave çölünün ortasında birkaç yüz kişi toplanmış, bir yandan kornasını öttürürken diğer yandan yavaşça park eden "Junior" (Ufaklık) adlı bir VW Passat'ı alkışlıyor. Otomobil, az önce şehirde dolaşması, kurallara uyması ve park etmesi gereken bir yarışmadan alnının akıyla çıktı. Araba sürmeye yeni başlayanlar, becerileri vasatın altındaysa bu konuda sorun yaşayabilir ama izleyicilerin heyecanının altında bir başka sebep var: Junior yola tek başına çıkıyor çünkü özerk çalışan, akıllı bir teknolojiyle kontrol ediliyor. Sözün kısası, Junior sürücüsüz hareket ediyor. Bu kasım sabahının erken saatlerinde, yüksek teknolojili Passat yine sürücüsüz hareket eden on yarışmacıyla mücadele etti. Arabaların hepsi de ABD ordusunun araştırma bölümü DARPA'nın "Darpa Urban Challenge" adlı yarışına katılmışlardı. ABD Savunma Bakanlığı'nın açıklamasına göre, 2015 yılında ordu araçlarının üçte biri sürücüsüz olacak. DARPA otomotiv teknolojisi alanında faaliyet göstermediğinden, dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerin araştırma projelerine sponsor oluyor. Bu projelerin sonuçlarını göstermek için üniversite takımları birbirleriyle yarışıyor ve kazanan tam 2 milyon doların sahibi oluyor. Bu yarış türünün ilk örneği değil. 2004'ün Mart ayında yapılan ilk "Darpa Grand Challenge" yarışmasında 1 milyon dolarlık ödül için 100 takım yarışmıştı. Parkur, Nevada çölünde 240 km uzunluğundaydı. En başarılı takım bile 11,9 kilometre yol aldıktan sonra çöl kumlarına saplanınca yarışı kazanan olmamıştı. 2005 Ekim'indeki ikinci Darpa yarışında manzara biraz daha umut vericiydi, zira üç takım çölü aşmayı başardı ve Stanford Üniversitesi'nin VW Touareg'i 2 milyon doları evine götürdü. Darpa Urban Challenge yarışmasında ise otomobiller sürüş becerilerini şehir trafiğinde ispatlamak zorunda. Elbette bu simulasyon 1989'da terk edilmiş ve şu anda savaş meydanı olarak kullanılan bir hava üssünde gerçekleştiriliyor. Sokak adları savaş uçaklarından gelen bu hayalet şehirde (Starfighter Sokağı, Phantom Caddesi) özel çubuklar ve kasklarla korunmuş 50 adet profesyonel test şoförü arabalarla dolaşıyor ve robot otomobiller için gerçekçi trafik durumları yaratıyorlar. Tekerlekli bilgisayar: Şoför bagajda gizli Start çizgisinde aile arabalarının, tarz sahibi birkaç arazi aracının, bir de cipin yanı sıra, "TerraMax" adında, civciv sarısı 13 tonluk bir kamyon da var. Araçlar farklılık gösterse de bir noktaları aynı. Junior, TerraMax ve diğerleri ağzına kadar elektronik aygıtla dolup taşıyor. Bagajları, arka koltukları, hatta bazılarının ön yolcu koltuğu bile bilgisayarlarla, ağ yönlendiricileriyle, anahtarlarla dolu. Üzerlerinde, tamponlarında, hatta yanlarında bile algılayıcılar yer alıyor; bazılarının algılayıcılarıysa radyatör ızgarasının altında gizli. Otomobillerin her yanı sürekli dönen silindirler ve aynalarla bezenmiş. Bu aygıtlar çevreyi taramak için lazer ışını ve sunucu?odasI Robot Passat "Junior"un tüm kontrol sistemi bagajında. Burada iki bilgisayar ve algılayıcıların kontrol elektronikleri yer alıyor. MART 2008 " CHIP.COM.TR " 191 ?2.?lazerlİ?Bulucu? Tampondaki lazerli algılayıcılar 200 metre ileriye kadar tarayarak yolda olabilecek diğer otomobilleri saptıyor.k