İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
nubia Vita V50 inceleme
Zotac GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO inceleme
Tecno Spark 20 Pro+ inceleme
General Mobile Era 30 & Era 50 inceleme
OPPO A60 inceleme
Samsung Galaxy Ring inceleme
Dreame H12 Dual Islak Kuru Dikey Süpürge inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Eleştirmen puanı düşük kalan yeni bilim kurgu filmi Netflix'te zirveye çıktı
Reeder, ilk elektrikli aracı ReeV Fancy'i resmen tanıttı
Kıyamet Buzulu, büyük felaket için geri sayıma geçti
Yeni Renault Rafale Türkiye'de satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri
Yıllardır beklenen filmi iPhone 15 Pro Max ile çekmişler
Vivo'nun yeni amiral gemisi X200 Pro, dev bir pille gelecek
Oyunlarda başarınızı katlayacak bir klavye
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2007
Ekim
CHIP Dergisi Arşivi: Ekim 2007 - Sayfa 133
131
132
133
134
135
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
204 " CHIP.COM.TR " EKİM 2007 OYUN Geçmişten günümüze 3 ternete uyarladı. Britannia'nın online dünyası ek paketlerle sürekli olarak geliştirildi ve dünya çapında binlerce oyuncu her ay Ultima Online için para ödemeyi göze aldı. Diablo'nun Battle. net sunucusu parasızken bu şekilde para toplayabilmek önemli bir başarıydı ve belki de o günden beri Garriott tekrar para kazanmaya ihtiyaç duymadı. İki umut ışığı İki tane sıradışı iyi ve farklı RPG, külleri yeniden alevlendirmeyi başardı. Diablo hızlı oynanışı ile dikkat çekerken, Baldur's Gate ise türe farklı bir açıdan yaklaşmanın mümkün olabileceğini gösterdi. AD&D – Forgotten Realms kurallarını temel alan oyun, heyecanlı bir hikâyeye, zengin bir içeriğe ve aylarca süren keyifli bir oynanışa sahipti. RPG oyunları yeniden doğuşunu özellikle bu iki mihenk taşına borçludur. Her iki fraksiyonu (hızlı oyuncular ve sakin ama uzun süre oynayanlar) tek çatı altında birleştirmektense, RPG oyun türü ikiye bölündü. Tek düze, ancak aksiyon dolu oyun sevenler Diablo'nun ikinci bölümüyle mest oldular. Diablo 2 o kadar başarılı oldu ki, daha sonra çıkan tüm aksiyon RPG'ler (Dungeon Siege gibi) bu oyunun gölgesinde kaldı. Blizzard, için sürekli yamalar çıkartarak oyunu kusursuz bir hale getirdi. Bioware de aynı şekilde 2000 yılında Baldur's Gate'in ikinci bölümüyle, öncülünü kapsam ve oynanabilirlik konusunda derworld 2, rakiplerinden fersah fersah ilerdeydi. Ultima Underworld çok sayıda oyuncuya ulaştı ve o günden beri bu oyun türü "Hack ´n Slay RPG" olarak adlandırıldı (bazı fanatik RPG'ler tarafından aşağılanıyor). 90'lı yılların başı: Mihenk taşları ve hayal kırıklıkları 1993'te Westwood'un çıkardığı "Lands of Lore", süper üç boyutlu birinci şahıs sunumu, heyacanlı gerçek zamanlı dövüşleri ve özellikle fantastik otomatik (automap) haritasıyla büyük ilgi gördü. Bu sayede nihayet kurşun kalem ve kâğıtla not alma devri kapanmış oldu ve RPG'lerin popülerliği bir anda çığ gibi büyüdü. Serinin devam oyunları ise uzun geliştirilme sürelerine rağmen RPG fanatiklerini hayal kırıklığına uğrattı. Ultima 8 de benzer şekilde kısa hikâyesiyle fazla ilgi görmedi. 90'lı yılların ortası: 90'lı yılların ortasında, yani "Doom" zamanlarında, aksiyon ve buna bağlı olarak aksiyon RPG'ler yükselişe geçti. "Hack ´n Slay-RPG"lerin tartışmasız kralı Blizzard'ın 1996'da çıkardığı "Diablo"ydu. Oldukça basit bir oyun prensibini temel alan Diablo, basit ve lineer bir hikâyeye sahipti ve NPC etkileşimi yok denecek kadar azdı. Oyunda sadece yaratık öldürüp, eşya topluyor ve karakterinizi geliştiriyordunuz. Bu da birçokları için çok eğlenceliydi ve hala da öyle. Diablo'nun zindanları ayrıca her oynanışta yeniden yaratılıyordu. Bu bağlamda internetten oynamak için ideal özelliklere sahipti ve kısa bir süre sonra internete bağlanabilen RPG camiasının neredeyse tamamı bu oyunda buluşup yaratık avına çıkıyordu. Diablo'nun popülerliği, biraz da rakiplerin uyuması ve iyi eserler çıkaramamasından, yıllarca devam etti. RPG oyun türü bu yıllarda popülerliğinden kaybetse de, aksiyon ağırlıklı Diablo, tek başına gelecek için umut ışığı olabildi. 1994'te çıkan "Elder Scrolls" serisi sadece hardcore RPG fanatiklerinden ilgi gördü. Sonu gelmeyen üç boyutlu arazilerde pek dikkate değer bir şey olmadan gezip durmak çok sıkıcıydı. 1996'da çıkan ikinci bölüm "Elder Scrolls: Daggerfall" ise olayı iyice abarttı. 5.000 köyü ve 750.000 NPC'si ile yapabildikleriniz bir çuval unu köyden alıp dağa taşımaktan veya sarhoş bir genci annesinin evine bırakmaktan öteye gidemiyordu. 90'lı yılların sonu: Karanlık zindanlar Rol yapma oyunları 90'lı yılların ortasından sonra adetâ karanlık bir zindana hapsoldu ve çürümeye yüz tuttu. Bu genelleme o zamanlar internet bağlantısına sahip olan bazı seçilmişler için geçerli değildi. Lord British eski güçlerinin farkına varıp "Ultima Online" ile Britannia'yı mükemmel bir şekilde inGothic Neverwinter Nights Oblivion