İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
nubia Vita V50 inceleme
Zotac GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO inceleme
Tecno Spark 20 Pro+ inceleme
General Mobile Era 30 & Era 50 inceleme
OPPO A60 inceleme
Samsung Galaxy Ring inceleme
Dreame H12 Dual Islak Kuru Dikey Süpürge inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Eleştirmen puanı düşük kalan yeni bilim kurgu filmi Netflix'te zirveye çıktı
Reeder, ilk elektrikli aracı ReeV Fancy'i resmen tanıttı
Kıyamet Buzulu, büyük felaket için geri sayıma geçti
Yeni Renault Rafale Türkiye'de satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri
Yıllardır beklenen filmi iPhone 15 Pro Max ile çekmişler
Vivo'nun yeni amiral gemisi X200 Pro, dev bir pille gelecek
Oyunlarda başarınızı katlayacak bir klavye
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2007
Ekim
CHIP Dergisi Arşivi: Ekim 2007 - Sayfa 132
130
131
132
133
134
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
202 " CHIP.COM.TR " EKİM 2007 OYUN Geçmişten günümüze 3 rın açılmasında ve bulmacaların çözümünde hızlı refleksler ve kâğıt kalem gerekiyordu. Zira o zamanlar zindanlarda yolunuzu kaybetmemenizi sağlayan otomatik harita gibi özellikler yoktu. "Dungeon Master" yine de diğer oyunlara örnek olarak büyük ilgi gördü. Çok fazla geciken resmi devam oyunu "Legend of Skullkeep" bu başarıyı devam ettiremedi. Dungeon Master'ın izinden giden Westwood'un "Eye of the Beholder 1 ve 2" oyunları ise aksiyon ağırlıklı gerçek zamanlı dövüşleri etkileyici VGA grafiklerle başarıyla birleştirdi ve yeni bir standart oluşturdu. SSI'ın 1988'de çıkardığı "Pool of Radiance", görsel açıdan bu oyunun yanında sönük kalıyordu. Buna karşın AD&D evreninden gelen harika bir "Forgotten Realms" hikâyesine sahipti. Taktik olarak neredeyse kusursuz dövüş sistemiyle Pool of Radiance, AD&D sisteminin bilgisayarlara ne kadar iyi bir şekilde adapte edilebileceğini ispatladı. Yine burada sözü edilmesi gereken firmalardan biri de, meşhur "Final Fantasy" serisinin ilk oyununu bu zamanlarda çıkaran Squaresoft'tu. Bu serinin orjinalliği hiç kuşkusuz çizgi film tadındaki romantik hikayeleri ve oyunlara entegre edilmiş küçük bonus oyunlardı. 1991: Lord British'in yılı 1991 yılı "Lord British"in hegemonyasında geçti. "Ultima" serisi iki oyunla birden tozu dumana kattı. Ultima 7, hiç şüphesiz tüm zamanların en iyi ve kapsamlı RPG'lerinden biri. Hatta o kadar kapsamlı ki, dört bölüme bölünmüş. Bu devasa oyunu baştan sona tüm yan görevlerle birlikte oynayıp bitirmek için neredeyse tüm bir yılı oyunun başında geçirmek gerekiyordu. Hatta öyle ki aynı yıl içinde çıkan diğer Ultima'yı gözden kaçırmak bile mümkündü. Oyunun geliştiricisi Origin, bambaşka bir yol izleyerek seriyi yer altına taşıdı: "Ultima Underworld". Dungeon Master'da olduğu gibi burada da üç boyutlu zindanlarda birinci şahıs görüş açısından yaratık avlıyordunuz. Görsel ve teknik açıdan Underworld ve devam oyunu Unsında geçen Ultima, o kadar başarılı oldu ki, oyun seri haline gelerek başarıdan başarıya koştu. Günümüz Britannia'sında sayısız NPC (bilgisayarın yönettiği figürler) günlük işleriyle uğraşırken, oyun kahramanı köylülerle sonu gelmeyen sohbetlere dalıp, aylarca herhangi bir görevle uğraşmadan arazide gezip tozabiliyor. 1981: Karanlığın cazibesi "Ultima"nın aydınlık dünyasının aksine, Sir-Tech'ten Andrew Greenberg ve Robert Woodhead karanlığın sunduğu atmosferik cazibeyi keşfettiler. Programlama tekniği açısından da her yönden sınırlı olan bir geçidin, her tarafı açık bir doğaya göre programlanması çok daha kolaydı. Böylece 1981'de "Wizardry" serisi ile yeraltında rol yapma devri başlamış oldu. Burada üç boyutlu labirentlerde gezinip sayısız yaratığı öldürmek gerekiyordu. Bu oyunda ayrıca ilk defa oyunu kendi gözünüzden takip etmenizi sağlayan üç boyutlu "ego" görünümü kullanıldı. Beş bölüm boyunca zindanlar sadece üç boyutlu görünüm sağlayan basit çizgilerden oluşuyordu. Ancak 1991'de Sir-Tech renkli EGA grafikleri kullandı. Son bölüm "Wizardry 8"e kadar teknolojik gelişmeyi biraz geriden takip eden firma, yine de üç boyutlu optiği RPG'lerde başarıyla kullandı. "Wizardry" bu yüzden haklı olarak tüm üç boyutlu rol yapma oyunlarının atası olarak gösteriliyor. 1985: "Bard's Tale" 80'li yılların diğer bir efsanesi ise hiç kuşkusuz ilk bölümü 1985'te Commodorce C-64 için Interplay tarafından yayınlanan "Bard´s Tale"di. Sonraki bölümleri ise önce Amiga, sonra da PC için yayınlandı. Oyun her ne kadar Wizardry'yi andırsa da, daha güzel grafiklere, kullanıcı arayüzüne ve hatta küçük animasyonlara sahipti. Aynı şekilde ana kahraman olarak bir ozana (bard) yer verilmesi de orijinal bir fikirdi (normalde savaşçılar, büyücüler ve hırsızlar başrolde olurdu). 1987: Güç ve büyü Bard's Tale'in, Wizardry'nin başarılı konseptini kopyalaması gibi, New World Computing (NWC) de benzer şekilde "Might & Magic" ile Bard's Tale'i kopyaladı. M&M serisinin ilk oyunu 1986'da çıktı ve o kadar başarılı oldu ki, serinin adı bugün bile (Dark Messiah of Might and Magic'te olduğu gibi) kullanılıyor. Aksiyon ağırlıklı Might & Magic üç boyutlu zindanları, sıra tabanlı dövüşleri ve bugüne kadar yapılmış en iyi karakter geliştirme sistemlerinden biriyle büyük beğeni kazandı. Bu RPG serisinin 2002'de çıkan dokuzuncu ve son bölümü finansal nedenlerle aceleye getirilmişti, bu yüzden çok fazla bug içeriyordu ve hayranlarını büyük hayal kırıklığına uğrattı. Berbat bir envanter sistemine ve aşırı lineer bir hikayeye sahip bu son oyundan sonra, geliştirici firma 3DO ve NWC iflas etti. Might and Magis serisinin lisans hakları ise Ubisoft tarafından satın alındı. Gerçek zamanlı rol yapma FTL'nin "Dungeon Master"ı 1987'de rol yapma oyunlarına dinamizm kazandırdı. Üç boyutlu zindanlarda dövüşler artık gerçek zamanlı olarak gerçekleşiyordu. Dört kişilik partinize her an yaratıklar saldırabiliyordu. Ayrıca kapılaBaldur's GateFallout