İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Yapay zekanın ürettiği bu video, sosyal medyayı salladı
Ay neden hep aynı görünmez? Ay'ın neden evreleri vardır?
Türk şirketi dev anlaşmayı duyurdu: 1059 adet COBRA II
Japonya'ya bir şok daha: Epsilon S roketi yine patladı
Black Ops 6, Call of Duty serisinin zirvesine oturdu
Kamburluktan kurtulmanın kolay yolu: Kodgem Straight Plus incelemesi
iPhone 17 Pro ve Pro Max için tuhaf bir iddia
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2005
Mart
CHIP Dergisi Arşivi: Mart 2005 - Sayfa 114
112
113
114
115
116
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
CHIP" MART 2005 187 bir ?eyler" yapma arzusunun eseri de¤il, insano¤lunun ula?›m ihtiyac›n› kar?›lamak için zorunlu bir ad›m. Zira ülkeler ve ordular dünyan›n kalan son petrol rezervleri için Ortado¤u'da veya Asya'da çarp›?adursun, dünyadaki geli?meleri biraz olsun takip eden herkes bu sava?lar› ba?latan ve yöneten liderlerin bile dünyan›n petrol rezervlerinin tükenmek üzere oldu¤unu itiraf ettiklerini yabanc› bas›nda s›k s›k duyabilir. Dolay›s›yla, 50, kötümser ihtimalle 20-25, ortalama bir tahminle 30 y›l sonra bitece¤i tahmin edilen dünya petrol rezervlerinin ard›ndan insano¤lunun yeniden at arabalar›na ve yelkenlere muhtaç olmamas› için otomobil üreticilerinin alternatif enerji kaynaklar›n› kullanan araçlar üretmesi gerekiyor ki, her y›l yeni modellerin ortaya ç›kt›¤› bu piyasada en önemi aktörlerden biri de Toyota. Bu y›l üretti¤i ve dünya çap›ndaki fuarlarda tan›tt›¤› yeni tasar›m› PM ise insano¤lunun yak›n gelecekteki ula?›m al›?kanl›¤›n›n nas›l ?ekillenece¤ine dair iyi bir örnek. Gelece¤e dair bir s›r: PM Toyota'n›n planlar›n› ve detaylar›n› s›r gibi saklad›¤› ve gelecek nesil ki?isel ula?›m arac› olarak tan›mlad›¤› PM'in en önemli özelli¤i, al›?›ld›k araçlardakine benzer bir motorunun olmamas›. Elektrikle çal›?an arac›n bataryalar›ndan ald›¤› güçle tekerlekleri çeviren mekanizman›n ayr›nt›lar› belli de¤il ama Toyota bu yeni nesil, temiz enerjiyle çal›?an motorun, bugünkü araçlar›n hiçbirinde olmad›¤›n› vurguluyor. Ayn› ?ekilde, henüz sadece prototip olan arac›n maksimum h›z› ve pil ömrü konusunda da bilgi verilmiyor ama tan›t›m filminde birbiriyle yar›?an iki PM'in ?ehir içi trafi¤ine rahatl›kla ç›kabilecek kadar yüksek h›z yapabildikleri görülüyor. PM'in tasar›m›nda göze çarpan önemli ayr›nt›lar›ndan biri, kabin kap›s›n›n sava? uçaklar›n›n kokpitlerinde oldu¤u gibi, yukar› do¤ru gibi aç›lmas› ve ?oförün araca ön taraftan inip binmesi. Rahat görünen koltu¤un önünde ise, herhangi bir direksiyon veya kontrol cihaz› bulunmuyor, çünkü kontrollerin tümü yukar› do¤ru aç›lan kap›n›n iç taraf›na sabitlenmi?. Asl›nda arac› kullanmak için gerekli kontroller, koltu¤un iki yan›ndan uzanan küçük joystick'lerle sa¤lanm›?. Kabin kap›s›n›n üzerinde ise, h›z, yak›t ve motor durumunu belirten göstergeler oval bir LCD ekran üzerine yerle?tirilmi?. PM'i gece sürü?lerinde görünür k›lacak ayd›nlatma önlemleri de arac›n dizayn›n› zenginle?tirecek ?ekilde tasarlanm›?. Arka k›s›mdaki dijital ayd›nlatma ö¤eleri, kullan›c›lar›n iste¤inde göre arac›n üzerine farkl› fosforlu renkler yans›tarak hem karanl›kta görülmeyi hem de dikkat çekmeyi seven kullan›c›lar için araçlar›n› ›?›kla boyamay› mümkün k›lm›? ki, cep telefonlar›n› renkten renge sokarak ki?iselle?tirmeyi sevenlere araçlar›n› da her gün ruh durumlar›na göre renklendirme imkan›n verilmesi, yak›n gelecekte otoyollarda kar?›la?aca¤›m›z renk cümbü?ünün i?areti kabul edilebilir. Rakip otomobil firmalar›n›n da bu basit ama ilgi çekici tekni¤i kendi modellerine h›zla uyarlayacaklar›n› tahmin edebilirsiniz. Güvenilir bir dost: Otomatik pilot PM'leri kullanman›n en güzel yanlar›ndan biri ise bu araçlarla olu?turulan konvoylarda ortaya ç›kacak. Toyota, PM'lere adapte etti¤i takip teknolojisiyle uyumlu araçlar›n birbirleriyle ileti?im kurmas›n› sa¤lam›?. Böylece iki veya daha fazla PM ayn› hedefe do¤ru yol al›rken tüm sürücülerin kendini yola vermesi gerekmeyecek. Konvoya liderlik eden arac›n sürücüsü, arkas›nda onu takip eden otomatik pilot modundaki di¤er PM'lerin belli bir h›z ve mesafe aral›¤› ile birbirini izlemesini sa¤layabilecek. Böylece uzun yollara birlikte ç›kacak PM sahipleri, belirli aral›klarla dinlenerek, nöbetle?erek araçlar› kullanabilecek. Elbette bu ak›ll› takip teknolojisi henüz çok yeni ve hem Toyota'n›n hem de rakiplerinin bu teknolojinin türevlerini farkl› uygulama alanlar›nda gündelik ya?ama adapte etmek için rekabet içinde olacaklar›n› tahmin edebilirsiniz. Bilgi için: www.toyota.com Cem ?anc› cemsanci@chip.com.tr Hi-Tech Giriş 21/2/05 3:18 Page 187