İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Örümcek Adam 4'ü bekleyenlere kötü haber
OPPO, yeni akıllı telefonu OPPO A3'ü Türkiye’de tanıttı
Yapay zekanın ürettiği bu video, sosyal medyayı salladı
Ay neden hep aynı görünmez? Ay'ın neden evreleri vardır?
Türk şirketi dev anlaşmayı duyurdu: 1059 adet COBRA II
Japonya'ya bir şok daha: Epsilon S roketi yine patladı
Black Ops 6, Call of Duty serisinin zirvesine oturdu
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2005
Şubat
CHIP Dergisi Arşivi: Şubat 2005 - Sayfa 124
122
123
124
125
126
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
CHIP" ?UBAT 2005 197 mesi istemcilerden herhangi birinin server ile olan bağlantısının kesilmesi ve fakat istemcinin log-offolmadığı durumlarda halinde server kaynaklarının (RAM, İşlemci vb) boş yere kullanılmasını önleyecektir.Server'da çalışmakta olan oturumun sonlanması için oturumu açan kişinin log-offolması gerekir.Log-offişlemi oturum içinde kullanılmakta olan uygulamaları da sonlandıracağından kaydedilmemiş olan veriler kaybolur. Uzaktaki bir server'a bağlantı kurduğunuzda bu bağlantı siz log-offolana kadar açıktır.Eğer bağlantıdan log-offolursanız oturum server üzerinde çalışmaya devam eder ki siz tekrar bu oturuma kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.Ancak bir administrator'ın oturumu kapatması, sizin oturumdan log-offolmanız ya da time-out süresinin dolması sonucunda oturum sonlanır. Time-out ayarlar›n›n konfigürasyon ad›mlar› s›ras›yla: 1.Start'ı tıklayın. 2.Administrative Tools menüsünde,Terminal Services Configuration'ı tıklayın. 3.Details bölümünde RDP-Tcp için sağ tıklayıp Properties'i seçin. 4.Sessions sekmesinde Override user settings kutusunu seçin. 5.Değiştirmek istediğiniz ayarları belirleyin. 3End a disconnected session 3Active session limit 3Idle session limit Time-out ayarları için Terminal Services Configuration konsolunu kullanıyoruz, 3End a disconnected session.Network bağlantısı kesilmiş bir oturumun server üzerinde açık olarak kalacağı maksimum süreyi belirler. 3Active session limit.Bir kullanıcı için oturumun aktifolarak kalacağı maksimum süreyi belirler. 3Idle session limit.Kullanılmamakta olan bir oturumun kendiliğinden log-offolmadan önce izin verilen maksimum süreyi ifade eder. Terminal Services Manager Terminal Services Manager,Remote Desktop oturumları ile ilgili detaylı bilgilere erişmemizi sağlayan yönetim arayüzlerinden biridir.Bu aracı kullanıcıları ve oturumları denetlemek ve Server üzerindeki bağlantısı bulunmayan oturumlara müdahale etmek için kullanıyoruz.Terminal Server'a bağlı tüm kullanıcıları ve oturumları da bu aracı kullanarak tek bir merkezden yönetebiliriz. Log-off komutu Log-offkomutu bir kullanıcı oturumunu server üzerinden kapatmak için kullanılır. Ancak kullanıcıyı uygulamalarını kapatması ve verilerini kaydetmesi için uyarmazsak log-offişlemi sonrası kullanıcı veri kaybına uğrayabilir.Kullanıcıyı bu bölümden log-offettiğimizde kullanıcıya ait tüm process'ler sonlanır ve oturum server'dan silinir. Terminal Services Manager Kullan›m› 1.Server üzerinde Start'a tıklayın. 2.Administrative Tools menüsünde Terminal Services Manager'a tıklayın. 3.Şuandaki mevcut oturumları görmek için Sessions sekmesine tıklayın. 4.Sessions sekmesinde seçtiğiniz bir oturumun üzerine sağ tıklayıp Reset'e tıklayın. özetle: Bu bölümde Terminal Service'lerin Windows 2000 ve özellikle Windows 2003 Domain'lerindeki fonksiyonlarını ve mevcut yapımıza ne gibi yenilikler getirdiğini inceledik.Terminal Service'lerin kurulumu,kurulum sonrası ve öncesi ayarlarını inceledikten sonra istemci makinelerine Terminal Service istemci yazılımının kurulumunu öğrendik.Daha sonra Server makinelerimizin uzaktan yönetimi için Terminal Service ve Web Client ayarlarını gördük. Merkezi Uygulama Modu ve Uzaktan Yönetim Modu olarak iki bölümde tartıştığımız Terminal Service'ler Windows Server 2003 ile birlikte yukarıda ayrıntılı olarak incelediğimiz birçok yenilik ve araçla birlikte implementasyonu ve yönetimi etkin bir şekilde çalışan,Şirketlerin toplam satın alma maliyetini ve proje maliyetlerini azaltan bir servis olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Sorular: 1.RDP nedir? Terminal Service'ler için önemi nedir? Default hangi port kullanır? 2.Terminal Servisler'de uygulama modu nedir? En az kurulum gereklilikleri nelerdir? 3.Windows Server 2003 ve Windows 2000 Adv.Server işletim sistemleri için Terminal Service'ler Uzaktan Yönetim modunu karşılaştırınız? 4.Uzaktan Yönetim için kullanılan araçlar nelerdir,aralarında ne gibi farklar vardır? 5.Terminal Service'lerin konfigürasyonu ve yönetimi hangi Snap-in'ler ile yapılır? Murat Bayraktar, murat.bayraktar@netron.com.tr Cenk Turan, cenk.turan@netron.com.tr ?ekil 35: Sessions sekmesinde seçti¤iniz bir oturumun üzerine sa¤ t›klay›p Reset'e t›klay›n ?ekil 34: ?u andaki mevcut oturumlar› görmek için Sessions sekmesini t›klay›n.