İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Huawei WiFi 7 BE3 inceleme
iPhone 16 Pro inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
iPhone 17 Pro ve Pro Max için tuhaf bir iddia
Musk, Starlink yorumuna verdiği cevapla yine gündeme oturdu
Bulut Yedekleme: Veri güvenliği ve iş sürekliliği için nelere dikkat etmelisiniz?
vivo X200 Pro nasıl? Satın alınır mı? İnceledik!
Android'siz ilk Huawei amiral gemileri: Huawei Mate 70 serisi tanıtıldı
Google Haritalar'da fark edilen "yara izinin" sırrı çözüldü
Samsung, yeni reklamında bir kez daha Apple ile dalga geçti
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2005
Şubat
CHIP Dergisi Arşivi: Şubat 2005 - Sayfa 111
109
110
111
112
113
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
CHIP" ?UBAT 2005 181 EN ‹Y‹ 10 M‹N‹ OYUN BigWave Sörf, kendi etraf›nda dönü?, uçan penguenleri yakalama: Yetisports'un alt›nc› bölümü daha fazla beceri istiyor. Bilgi için: www.yetisports.org Six Feet Under Makabre'nin TV dizisini yapt›¤› mini oyunda amaç, tabutlar› cenaze arac›yla mezarl›k duvar›n›n üzerinden en uza¤a f›rlatmak. Bilgi için: www.vox.de/flash/game. html Fusermox Soluk kesici 3B uzay oyunu, k›sa zamanda ba¤›ml›l›k yap›yor. Bilgi için: www.labor1.de /l1_pages/de/spass.php?page=spiele Minigolf Engellerle dolu golf, fazla engelden dolay› oynamas› kolay ama bir o kadar da zor. Bilgi için: www.nabiscoworld.com/games/nw_schock_nwmg.htm Guimp Dünyan›n Arcade klasikleriyle dolu en ufak sitesi, oyunlar 20x20 piksellik pencerelerde oynan›yor, miyoplara tavsiye etmiyoruz. Bilgi için: www.guimp.com Insaniquarium Bal›klar› beslemek sohbet havas›nda geçebilir. Sevimli grafiklerle gerilim dolu bir oyun. Bilgi için: www.coffeebreakarcade.com/games/ insaniquarium/instructions.htm# Whipround Eski dostumuz Pac Man canavarlar› yakalayabilmek için bira içmeli. Bilgi için: www.pilsner-urquell.de Wagenschenke Çak›rkeyif olmu? birisine eve gidebilmesi için farenizle yard›m edin. Sadece birkaç saniye sürüyor. Bilgi için: www.wagenschenke.ch Miniball Masa futbolu, Fred Çakmakta? ve dostlar›n›n ta? devrinde yapt›¤› gibi. Bilgi için: www.tgsnt.com Disinfect the core Mant›k oyunu, bir bilgisayar› virüslerden kurtar›n. Ama hemen pes etmeyin, zafer için çok çal›?mak laz›m. Bilgi için: www.thejab.com/newsite/balm.html Samorost:Uzayda geçen bu fantezi oyununa fark›nda olmadan kendinizi saatlerce kapt›rabilirsiniz:http:// analogik.org/samorost.asp fare veya klavyedeki ok tuşları yeterli olmalı.İşte yüksek skor maratonu böylece başlıyor.Oyunun konusu çok tutulması için yeterli mi ve işin asıl sırrı,Yetisports'ta olduğu gibi,oyun birçok açıdan basit mi? Bu oyunlar ne kurma,ne yapılandırma,ne belirli bir işlemci gücü,ne belli bir internet tarayıcı,ne de pahalı grafik-ses kartı ve donanımı gerektiriyor.Bilgisayarda olması gereken olan tek şey Macromedia Flash Player (www.macromedia.com),çünkü bu oyunların çoğu Flash ile programlanmış ve platforma bağlı olmayan .SWF formatında bulunuyor.Şayet bilgisayarınızda Macromedia Flash Player yoksa,oyunu çalıştırmaya kalkıştığınızda bu eksiklik bildiriliyor ve programın yüklenmesi için izin isteniyor. Bunun dışında internette Java oyunları da görmek mümkün,ancak karışık bir program formatı olan Java,daha çok cep telefonu oyunlarında tercih ediliyor. Yararl› e¤lence: ?irketlerin oyunlara olan ilgisi her geçen gün art›yor. Mini oyun dünyasının tartışmasız bir numarası Flash.Macromedia'nın verilerine göre internet bağlantılı bilgisayarların 97%'sinde Flash Player mevcut.Birçok programcı,Flash'ı ve etkileşim sağlamakta kullanılan Action script dilini,Java'nın aksine son derece basit ve kullanışlı olarak değerlendiriyor (s183'teki kutu ). Flash'ın bir başka avantajı daha var: Programlandıktan sonra değiştirilebilen .FLA formatındaki kaynak dosyaları .SWF formatına derleniyor.Bu dosyalar da bir daha değiştirilemiyor ve sunucuda kalıyor.Dosyalar oyun sırasında geçici olarak kullanıcının bilgisayarına yükleniyor.Bu da oyun oynamak için her seferinde oyunun bulunduğu siteye girmeyi zorunlu kılıyor:Bu durum,başarılı bir oyun için çok etkili bir finansal doping.Siteyi ziyaret edenlerin sayısı arttıkça,sitenin tanınmışlığı da artıyor ve bu da ilan fiyatlarını yükseltiyor.Bu mekanizmadan faydalanan şirketlere gün geçmiyor ki yenileri katılmasın.Lycos Web portalı şirket sözcüsü Frank Legeland'ın açıklamasına göre;online oyunlar,portalın eğlence kanallarının büyük bir kısmını oluşturuyor.Sene sonunda web oyunları arzını genişleteceklerinden dolayı sayı vermek istemese de,canlı muhabbetlere talebin büyük olacağını görmek mümkün.Şu anda popüler olan oyunlar Mahjongg,kelime yapbozları ve scrabble gibi zeka oyunları.Şaşırtıcı ki bayanlar daha çok şans oyunlarına ilgi duyuyorlar.Lycos oyuncularının sadece %20'si erkek ve oyuncuların %12'si ofiste oynuyor.Online oyunları genelde gençlerin oynadığı iddiası da istatistikler sayesinde inanılırlığını yitiriyor,zira oyuncuların yarısı 25-35 yaşları arasında,%5'i ise 35-49 yaşlarında. Popup'lar ve elektronik postalar yerine mini oyunlar Mini oyunlar aynı zamanda ideal reklam araçları haline geldi.Bu gelişmenin kokusunu alan reklamcılar bu yolla ciddi bir alım gücü potansiyeline ulaşmayı hedefliyorlar.Birçok ünlü marka reklam amaçlı mini oyunlar kuruyor ve internet sayfalarında bunlara yer veriyor.Nesquik'te çikolata dağlarında snowboard yapmak (www.nesquik.com/chocchallenge.asp), Steinhaus Sosisleri'nde kaleye şut çekmek gibi (www.steinhaus.net/adgame). Phenomedia Pazarlama Müdürü Tom Putzki de (www.phenomedia.de)reklam amaçlı web oyunlarının popup veya elektronik postalardan farklı olarak tüketiciyi olumlu yönde meşgul ettiğini belirtiyor. Phenomedia bugüne kadarki en tanınmış reklam oyunu olan Moorhuhn'u,1999 yılında viski üreticisi Jack Daniels için yaratmıştı.Endüstrinin reklam oyunlarına olan ilgisini görmek için şöyle bir bakmak yeterli: Spor ürünleri markası Nike'ın "House-