İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
nubia Vita V50 inceleme
Zotac GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO inceleme
Tecno Spark 20 Pro+ inceleme
General Mobile Era 30 & Era 50 inceleme
OPPO A60 inceleme
Samsung Galaxy Ring inceleme
Dreame H12 Dual Islak Kuru Dikey Süpürge inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Eleştirmen puanı düşük kalan yeni bilim kurgu filmi Netflix'te zirveye çıktı
Reeder, ilk elektrikli aracı ReeV Fancy'i resmen tanıttı
Kıyamet Buzulu, büyük felaket için geri sayıma geçti
Yeni Renault Rafale Türkiye'de satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri
Yıllardır beklenen filmi iPhone 15 Pro Max ile çekmişler
Vivo'nun yeni amiral gemisi X200 Pro, dev bir pille gelecek
Oyunlarda başarınızı katlayacak bir klavye
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2005
Ekim
CHIP Dergisi Arşivi: Ekim 2005 - Sayfa 127
125
126
127
128
129
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
zer bir biçimde üretilecek." biçimde üretilecek diye konu?uyor. Tasar› ufukta belirdi bile: Profesyonellerin Nemo veya Buzz Lightyear gibi film kahramanlar›na ya?am verdikleri yaz›l›m cihazlar›, oyun firmalar›n›n etkile?imli sava? meydanlar›n› yaratt›klar› ya da Steven Spielberg'in "Dünyalar Sava?›"nda kulland›¤› cihazlar›n ta kendisi. "Maya", "Lightwave 3D" ya da "3ds Max" gibi yaz›l›mlar, ihtiyaçlara kar?›l›k vermesi bak›m›ndan gerçekçi uzay gemileri yaratmak ya da oyuncak figürlerini harekete geçirmek için stüdyolar taraf›ndan, yine kendi eklentileriyle, endüstri standartlar› haline çoktan geldi. Yeniliklerde ?irketlerin pay› Bu geli?imde 3B animasyon öncülerinden Pixar'›n önemli bir pay› var. 1986 y›l›nda Lucas Film taraf›ndan özel efektler departman› olarak kurulan firma, bu yeni bran?a rakipsiz biçimde damgas›n› vurdu. Pixar, 1995 y›l›nda tamamen bilgisayarda olu?turulan "Toy Story"i sinema perdelerine yans›tmas›ndan bu yana, sinemaya sundu¤u filmlerle 3,2 milyar dolar gi?e kazanc› elde etti. Bu da film ba?›na ortalama 539 milyon dolarl›k bir rakama denk gelmekte. Pixar ayn› zamanda bilgisayar animasyonuna sa¤lad›¤› standartlarla da gündeme geldi. ?irketin CEO'su Steve Jobs'a göre, "Renderman" ile bugün neredeyse her bir stüdyo, tel kafes modellerinden renkli, ›?›kl›, gölgeli ve ya?am sevinciyle dolup ta?an sahnelerin tasarland›¤› bir programa dönü?mü? durumda. Pixar'›n "Renderman" ?efi Chris Ford, varolan programla görsel olarak çoktan ula?›labilecek en üst düzeye ula?›ld›¤› iddias›na sahip. Ford'a göre bu teknolojinin önünde duran en büyük engel ise, filmlerde kar?›la?›lan veri miktar›. Sorunla ilgili "Simpsons" ya da "South Park" gibi çizgi film klasikleri elle çizilmi? gibi görünüyor, ama k›smen ya da tamamen bilgisayarda olu?uyor. Ayr›ca gelecekte endüstrinin, 2B ve 3B birle?iminden olu?an filmlere yönelimi beklenebilir. Özellikle "Appleseed" ve "Ghost in the Shell"de görüldü¤ü gibi, Japon "Anime"leri her iki tekni¤i bir arada kullan›yor. olarak, "Devasa veri miktarlar›n› genel olarak daha iyi nas›l yönetebilece¤imizi ö¤renmek zorunday›z" diyen Ford'a göre, veri patlamas› rastlant›sal de¤il. Çünkü hesaplama performans›yla birlikte, film yaratanlar›n h›rs› da art›yor. Ayn› zamanda daha fazla ayr›nt›, daha fazla saç, a¤aç ve anatomik ayr›nt› talep ediliyor. Bu yüzden tüm büyük stüdyolar, bu tip külfetli hesaplamalar için geeken gücü, kiralan›p, modüler olarak geni?letilecek dev sunucu merkezlerinden yararlan›yor (bk. a?a¤›daki kutu). Bu yöntemi en ileri düzeyde kullanan ?irket ise, Pixar'›n en büyük rakibi Dreamworks. Üç k›ta üzerindeki dört bölgeye da¤›t›lm›? animasyon departmanlar› kuran ?irket, ?u s›ralar y›lda ortalama on film üretiyor. Yeni teknik, yeni estetikle bulu?uyor Tekni¤in h›zla ilerlemesi çizgi film yap›mlar›n› devasa ad›mlarla ilerletiyor ve filmlerin gitgide daha filigran olu?u gelece¤in animasyon filmlerini, stilize edilmi? bir Retro-Esteti¤e yönlendiriyor. Bu e¤ilimin etkisi, Dreamworks'un ba?yap›t› "Madagaskar"da gözlemlenebiliyor. Dalgalanan a¤açlar›n duyumsanmas› ve kabaran dalgalar›n detaylar›na ra¤men, karakterler daha çok karikatürleri an›msatacak biçimde sunuluyor. Yönetmen Tom McGratz, bunu bilinçli bir biçimde kullan›lm›? bir stil arac› arac› olarak tan›mlayarak, "Gerçekçilik uzun süre bir hayalden ibaretti. Ama biz daha fazla karikatür istiyorduk ve bu da yaln›zca geleneksel çizgi film stiliyle mümkün" diyor. Madgaskar'da kullan›lan stil, popülerli¤ini "South Park" ya da STRETCH &SQUASH Bir figürün hareketleri için, parametreler, kaslar›n ve mimi¤in birle?imi, her bir karakter için tek tek saptan›yor. Ba?larda hedef do¤ay› olabildi¤ince gerçekçi taklit etmekti. Art›k çizgi filmciler yeniden abartma efektlerine e¤ilim gösteriyor. Gerçek ak›?lar, istatistiki analizlerle de¤i?tiriliyor, figürler ihtiyaca göre geriliyor ya da s›k›?t›r›l›yor. Bilgisayar çizgi filmleri bugün, sunucu merkezlerinde ölçülüyor. Örne¤in, Dreamworks "Madagaskar" için "HP Labs"denLinux üzerinden ba¤lant›l› AMD Opteron i?lem-cili 3.000 PC'denolu?an bir bilgisayar park›kiralad›. Böy-lece bir sahnede 150.000 nesneyi ve aslan Alex'in üzerinde bulunan 1,7 milyon tüyü canland›rmak mümkün oldu. Filmin toplam veri miktar› yakla?›k 20 Terabyte. Gerekli hesaplama zaman› ise toplam 11 milyon saat. IBM ?u s›ralar film endüstrisi için 40.000 Remote bilgisayardan olu?an bir "Deep Computing Capacity on Demand Center" yaratt›. Kar?›la?t›rma için: Alman üretimi "HappilyN'ever After" için 250 IBM -Blade-Server'la ?u s›ralar süper bilgisayarlar listesinde çoktan 40. s›rada yer al›yor. Pixar'›n bir sonraki yap›t› "Cars" için, 3.000 adet 64 bit PC birlikte çal›?acak. Bilgisayar park›böylelikle "Toy Story 1"de oldu¤undan 300 kat daha h›zl› olacak. »Süper bilgisayarlardan filmler RAKAMLAR RETRO-LOOK k CHIP" EK‹M 2005 193 HOLLYWOOD 9/22/05 4:15 PM Page 193