İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
iPhone 16 Pro inceleme
Nillkin Desktop Stand, Nillkin MagRoad Lite, Nillkin Bolster Portable Stand inceleme
Mcdodo MC-1360 10.000 mAh LED Göstergeli Powerbank inceleme
Omix X6 inceleme
Anker Soundcore P40i inceleme
Razer Siren V3 Mini inceleme
Dyson OnTrac inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Joker 2’nin hayal kırıklığı yarattığını o bile kabul etti
Alfa Romeo Junior Türkiye yollarında: Satış fiyatı ve özellikleri
Bu mouse’lar oyuncuları çok heyecanlandıracak
Bu mouse’lar oyuncuları çok heyecanlandıracak
Nvidia'nın beklenen işlemcisi, RTX 4070'e rakip olacak entegre bir GPU içerecek
Windows kullanan AI PC'ler, ilk kez Apple'ın Mac'lerini geçti
Huawei, evdeki internet sorununu çözmeye geldi
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2004
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2004 - Sayfa 112
110
111
112
113
114
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
CHIP" A/USTOS 2004 GÜNCEL "KAPAK "DONANIM "YAZILIM "HI-TECH INTERNET‹nternette reklamPRAT‹K "188 bu reklamlar,çoğu kez "standart banner" diye adlandırılan ve 468*60 piksel boyutlarındaki reklamlarda tercih edilmektedir.Bu tipteki reklamlarda GIF formatının tercih edilmesinin sebebi,GIF formatının sunduğu animasyon (birkaç farklı resmin arka arkaya gösterilmesi) desteği. ?Etkile?imli Flash: Popülerliği her geçen gün artan Flash tabanlı reklamlar,web siteleri üzerinde çok değişik şekillerde konumlandırılabiliyor.Çoğu kez Macromedia firmasının Flash MX programı ile hazırlanan bu reklamlar,zaman zaman da Swish gibi alternatifFlash hazırlama programları kullanılarak hazırlanmaktadır.Diğer iki reklam tipine göre belirgin avantajları bulunan Flash reklamların en önemli avantajı,çok sayıda renk içeren yüksek kaliteli reklamların oluşturulmasına imkan tanımasıdır.Örneğin,100 KB boyutundaki bir grafik reklamdan daha kaliteli,daha çok renk barındıran ve daha interaktifbir Flash reklamının boyutu çoğu kez 100 KB'tan daha düşük olmaktadır.Flash reklamlarında ses ve müzik öğelerinin kullanılabilmesi ise bu teknolojinin diğer bir avantajını oluşturmaktadır. Flash reklamların önündeki en büyük engel ise,bu reklamların düzgün biçimde görüntülenebilmesi için kullanıcıların bilgisayarında "Flash Player"programının kurulu olması gerekliliği.Her ne kadar Flash Player günümüzde çok yaygın olsa da,tüm sistemlerde bu eklentinin yüklü olduğunu varsaymak da yanlış olacaktır. Sunum biçimlerine göre internet reklamlar› Herhangi bir reklamın,herhangi bir web sitesinde nasıl gözükebileceği tamamen reklamcının hayal gücü ile sınırlı olsa da; dart yoktur.Buna rağmen,pop-up reklamlar hakkında bugünlerde standartlaşmış bir kavram ise "pop-up reklam düşmanlığı"dır.Geçtiğimiz aylarda Forrester Research firması tarafından yapılan bir araştırmaya dayanarak yayınladığımız bir haberde,pop-up reklamların marka imajına % 60 oranında zarar verdiğini yazmıştık,ki bu oran her geçen gün artıyor. ?Floating banner: Web sayfası üzerinde yaklaşık 10 saniye hareket eden ve daha sonra kaybolan veya ufalarak sayfanın bir köşesine yerleşen reklam çeşididir.Hemen her zaman Flash tipinde hazırlanan bu reklamlar,sayfa üzerinde çok değişik biçimlerde yer alabilir.Dikkat çekicilikleri oldukça yüksek olan bu reklam türünün geleceği parlak gözüküyor. ?Rollover banner: 468*60 piksel büyüklüğündeki standart bir reklam gibi gözüken banner,fare işaretçisi ile üzerine gelmeniz durumunda aşağıya doğru açılarak 468*240 piksel büyüklüğe ulaşır ve istenen mesaj bu geniş alanda daha rahat bir biçimde sunulur.Bu reklamın en önemli avantajı,asıl mesajı ileten web sayfasına internet üzerinde sıkça kullanılan sunum biçimleri göze çarpmaktadır.Bu sunum biçimlerinin bazıları,belirli siteler ile (örneğin Yahoo!) bağdaşmış bile olabilir.Buna ek olarak,burada listelenen bazı sunuş biçimlerinin,önceki paragraflarda belirtilen reklam hazırlama tiplerinden bir tanesine muhtaç olabileceği de söylenebilir. Örneğin "rollover banner"ların "Flash"ile hazırlanması neredeye şarttır.Son olarak, burada listelenen sunuş biçimlerinin sadece en popüler kullanımlara örnek olduğunu ve internet üzerinde yapılabilecek reklam sunumlarının buradaki örnekler ile sınırlanamayacağını belirtmeliyiz. ?Standart banner: İnternet reklamcılığının ilk günlerinde bir standart halini alan ve sıkça tercih edilen bu tip reklamlar, 468*60 piksel boyutlarındaki bir reklam alanında gösterilir.Her ne kadar böyle bir zorunluluk olmasa da,bu tipteki reklamların ilgili web sayfasının sağ üst köşesine yerleştirilmesi son derece yaygındır.Bu tipteki bir reklamı GIF formatında hazırlayabileceğiniz gibi Flash teknolojisini kullanarak da oluşturabilirsiniz. ?Dikey banner: Standart banner reklamları oldukça anımsatan bu reklam tipi; 120*600 piksel boyutlarındaki bir öğenin sayfaya dikey olarak yerleştirilmesi prensibine dayanır.Bu tipteki reklamlar,öyle olması gerekmese de,çoğu kez sayfanın sağ köşesinde yer alır. ?Pop-up reklam: En popüler reklam tiplerinden bir tanesi olması dışında en çok tepki çeken reklam tiplerinin başında gelen pop-up reklamlar,herhangi bir sayfa yüklendiğinde,o sayfadan bağımsız yeni bir pencere açılması temeline dayanır. Açılan bu yeni pencerenin boyutları oldukça değişkendir ve bu konuda bir stanDikey banner: Sol alt kö?ede, winnetmag.com.tr adresinde yer alan bir dikey banner örne¤ini görüyorsunuz. Floating banner: Ba?ar›l› ve estetik bir floating banner örne¤i... Showcase Banner: Yahoo!'da kar?›la?abilece¤iniz bir showcase banner örne¤i... k