İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
iPhone 16 Pro inceleme
Nillkin Desktop Stand, Nillkin MagRoad Lite, Nillkin Bolster Portable Stand inceleme
Mcdodo MC-1360 10.000 mAh LED Göstergeli Powerbank inceleme
Omix X6 inceleme
Anker Soundcore P40i inceleme
Razer Siren V3 Mini inceleme
Dyson OnTrac inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Nvidia'nın beklenen işlemcisi, RTX 4070'e rakip olacak entegre bir GPU içerecek
Windows kullanan AI PC'ler, ilk kez Apple'ın Mac'lerini geçti
Huawei, evdeki internet sorununu çözmeye geldi
BYD 6 modelle Türkiye pazarında: Fiyatlar belli oldu
Bilim insanları, kendini gençleştirebilen bir canlı keşfetti
Mac mini M4'ü parçalarına ayırdılar, içinden güzel sürprizler çıktı
Yapay zeka, şimdi de zehirli mantar pişirme tavsiyesi verdi
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2004
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2004 - Sayfa 111
109
110
111
112
113
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
derece düşüktür.Üstelik,internet reklamları çoğu kez gösterim başına değil tıklanma başına ücretlendirilmektedir.Gerçi, reklam yayınlayan çoğu web sitesi,hala daha gösterim başına ücretlendirme yapma hevesinde,ancak bizim görüşümüz, bu uygulamanın zamanla değişeceği ve herkesin tıklama başına ücret ödeme sistemine geçeceği yönünde. ‹nternet mecras›n›n sahip oldu¤u dezavantajlar İnternet reklamcılığının,günümüzdeki, en büyük sorunlarından bir tanesi bu mecranın yeterince tanıtılamaması.Buna ek olarak,özellikle Türkiye'de,internet reklamcılığı konusunda nitelikli işgücü çok az.Bu yüzden,reklamverenlerin istedikleri kalitede bir reklam yaptırmaları her zaman mümkün olmuyor. İnternet reklamcılığına getirilen en büyük eleştirilerden bir diğeri de,Türkiye'de internete bağlanan insan sayısının çok düşük olması.Televizyon gibi mecralar sayesinde nüfusun tamamına ulaşmak mümkünken,internet üzerinden ulaşabileceğiniz kişi sayısı Türkiye'de 4-5 milyon arasında. Tüm bu dezavantajların,sürekli değil geçici olması ilgi çekici.Örneğin,internete bağlanan kişi sayısı er ya da geç artacaktır.Daha hızlı internet bağlantı yöntemlerinin daha ucuza sunulmaya başlanmasıyla,nüfusun çok daha büyük bir bölümünün internetin nimetlerinden faydalanması sağlanabilir.Buna ek olarak,internet reklamcılığı konusunda yeterli işgücünün olmaması da,genç neslin karşısında önemli bir iş fırsatı olarak duruyor.Kısacası,internet reklamcılığı için şu anda dezavantaj gibi gözüken çoğu düşünce,kısa süre sonra tam tersine dönecek ve "internet reklamcılığının avantajları"başlığı altında değerlendirilmeye başlanacak. İnternet reklamcılığının odak noktası olan web sitelerine baktığımızda,bu siteler üzerinde yer alan reklamları iki temel kategoriye ayırmak mümkün olabiliyor: Hazırlanış biçimlerine göre ve sunum biçimlerine göre.Bu iki temel kategorinin altında ise çok sayıda alt kategori yer almaktadır. Haz›rlan›? biçimlerine göre internet reklamlar› Herhangi bir web sitesinde kendi reklamının gözükmesini isteyen bir kişi,ilgili reklamı hazırlarken aşağıdaki üç farklı teknikten bir tanesini tercih edebilir.Aslında bu üç teknikten hangisinin tercih edileceği,reklamın sunum biçimi ile de doğrudan alakalıdır.Örneğin Google üzerinde bir reklam vermek istiyorsanız, elinizdeki tek seçenek "metin"tipinde bir reklam hazırlamaktır.Benzer biçimde, Yahoo! üzerinde görüntülenmesini istediğiniz bir "floating banner"için ise "Flash"tipinde bir reklam hazırlamalısınız.Tüm bunlara ek olarak;bu kategoride listelenen üç farklı reklam tipinin,günümüz teknolojileri için geçerli olduğunu ve gelecek günlerin yeni reklam tiplerine gebe olduğunu önemle hatırlatmalıyız. ?Sadece metin: Yaygınlığı çok az olsa da, popülerliği en fazla ve hazırlanması en kolay olan reklam tipi "metin"reklamlarıdır.Günümüzde en yaygın olarak Google üzerinde (ve Google'ın iş ortaklarında) gözüken metin tipi reklamlar,yüksek tıklanma oranları ile dikkat çekiyorlar. ?Standart grafik: İnternet reklamcılığı denildiğinde akla ilk gelen reklam tipi "grafik"tir.Temelde GIF formatında olan CHIP" A/USTOS 2004 187 k ‹nternet üzerinde popüler olan reklam türleri Bir reklam mecrası olarak interneti incelerken;bu mecrada nasıl reklam yapılabileceği sorusu akla gelmektedir.Günümüzde internet teknolojilerini kullanarak reklam yaparken,karşımıza en azından iki farklı seçenek çıkıyor:Web siteleri ve e-posta. E-posta üzerinden reklam yapmak,yeni ürünler veya hizmetler hakkında bilgi vermek son derece popüler bir kavram olsa da;bu tür bir reklama gelen tepkilerin sayısı her geçen gün artmakta.Bu tip reklamların çoğu "istenmeyen mesaj"olarak bilinmekte ve genel olarak "spam"olarak adlandırılıyor.Günümüzde şirketler, spam mesajların kendilerine ulaşmasını engellemek için milyonlarca dolar para harcıyorlar.Son kullanıcılar ise bu konuda değişik arayışlara giriyorlar.Biz ise bu yazıda "spam mesajlardan korunma"veya "e-posta üzerinden reklam ve spam"konularına değinmek yerine,sadece web siteleri üzerinden yapılan reklamlara odaklanacağız.Bir dipnot olarak,bu konuları ele alan yazılara geçmiş sayılarımızda yer verdiğimizi hatırlatmalıyız. NTVMSNBC: Popüler haber portal›nda, çok de¤i?ik formatta reklam görebilirsiniz. Standart metin: Google, metin reklamlardaki ba?ar›s›n› kimseye kapt›rm›yor. Sa¤ kö?edeki reklamlar›n çoklu¤una bir bak›n!