İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
TP-Link RE705X inceleme
Anker Soundcore P20i inceleme
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Katlanabilir telefon pazarını yeni modeller bile kurtaramadı
vivo V40 performansı nasıl? Teknik özellikleri neler?
Uçaklar, hedeflerine neden dümdüz uçmuyor?
Yılbaşında en çok hediye edilen Apple cihazları hangileri?
Anker’den Cebini Düşünenlere 699 TL’ye Kablosuz Kulak İçi Kulaklık
Bir haftada ikinci kez facianın kıyısından dönüldü
Google Haritalar, üç kişinin ölümüne neden oldu
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2002
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2002 - Sayfa 139
137
138
139
140
141
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
183 CHIP" A/USTOS 2002 SSEERR‹‹ kullanabilir. Bu bağlamda geliştirme aşamasında olan bir diğer ilginç teknoloji de,Floating Car Data adı verilen orta mesafe transferleri.Bunlar bir araba tarafından oluşturuluyor ve etrafındaki diğer tüm arabalara (elbette anonim olarak) gönderiliyor.Böylece mesela karşıdan gelen bir arabadan ilerde yağmur yağıp yağmadığını öğrenebiliyorsunuz. Bu sistemlerin güvenilir bir şekilde çalışabilmesi için,çevrenin çok iyi bilinmesi gerekiyor:Radar,lazer veya resim işleme teknolojisi temeline dayanan yeni sensör konseptleri,çevreyle ilgili bilgiler toplayıp,daha fazla sürüş dinamiği güvenliği için gereken hız bilgisi,viraj hızı veya iz takip desteği için seyir kontrolü gibi başka destek sistemleri için bir temel oluşturuyorlar. Bu bağlamda örnek verilebilecek bir diğer teknoloji de henüz seri üretimine geçilmemiş ALC/Adaptive Light Control teknolojisi.Bu kontrol sistemi,bilgilerini navigasyon sisteminden alıyor ve yola iki değişken far ışığı yansıtıyor.Sürücü bu sayede virajlardan önce ve virajın içindeyken önünü daha iyi aydınlatılmış olarak görebiliyor. Yazının girişinde bahsettiğim ikinci şerit olan,mekanik olarak kumanda edilen sistemleri elektronik sistemlerle değiştirme,ancak bağlantılandırma ile mümkün olabiliyor."x by wire"olarak adlandırdığımız bu teknoloji,geleceğin BMW Z22'sinde tam anlamıyla kullanılacak.Elektronik bağlantılar,mekanik bağlantıların yerini aldığında,ne güvenilirlikten ne de emniyetten taviz verilmek sürücüyü mümkün olan en iyi şekilde desteklediğimizi,ancak onu elektronikle değiştirmek istemediğimizi göreceksiniz. İnsanların araba sürmekten keyifalmaya devam etmelerini istiyoruz. Aksi halde,yeni 7 serisinin Dynamic Drive'ını (aktifsürüş sistemi) boşu boşuna geliştirmiş olurduk.Bunu bir deneyin,o zaman Mille Miglia yolculuğumda neyi özlediğimi hissedeceksiniz. Burkhard Göschel Çeviren: Ufuk Yamank›l›ço¤lu, uyaman@chip.com.tr zorunda kalınacak,aksine konfor,tepki hızı ve kalitesi yükselecek. Mesela "steer by wire"sayesinde,sürücü aracı daha konforlu ve güvenli bir şekilde sürebilecek:Parka girerken veya parktan çıkarken,direksiyon çevirmek daha kolay,etkisi daha yüksek olacak ve tekerlekler direksiyon tam olarak kırılmadan da tam sola veya sağa dönmüş olacak."Brake by wire"da,yani elektronik frende ise,sürücü daha önce kullandığı fonksiyonları yenileriyle birlikte daha iyi bir şekilde kullanabilecek:Mesela ileriye ve geriye doğru sürüşte,fren gücü dağılımı daha yumuşak olarak aksettirilecek.Yani benim öngördüğüm şekliyle, geleceğin otomobili,bir illüzyon değil. Tüm ürünlerimizde ve projelerimizde "Otomobilin gelece¤ine giden yol donan›mdan yaz›l›ma kadar uzan›yor. " 2005198919951999/2000 BMW 7 Serisi: Mesafe-radar sistemi, Adaptive Cruise Control veya ACC. BMW Z22:Gelece¤in Mechatronic otomobili, mesela elektronik destekli fren sistemi var. Mercedes S600 Coupé: Kontrollü sürü? için elektronik stabilite program›. Blaupunkt: Dünyan›n ilk seri üretime geçen araç navigasyon sistemi. ‹nsanl›k tarihinin en ilginç yüzy›l›n›n ba?›nday›z. Peki ama yar›n›n dünyas› nas›l olacak? CHIP size her ay bili?im ça¤›n›n öncü dü?ünürlerini vizyonlar› ve ütopyalar› ile tan›t›yor. BEN‹MV‹ZYONUM Dr. Burkhard Göschel (56), BMW'de Ara?t›rma Geli?tirme ?efi Etkinlikleri: 1970 Yüksek mühendis olarak e¤itimini tamamlad› 1971-1976 Münih'teki motor yap› enstitüsünde çal›?t› 1976-1977 Daimler-Benz AG'de mühendislik yapt› BMW'deki Kariyeri: 1978 Motor geli?tirmeye giri? 1989 "Motorsiklet Geli?tirme"nin yöneticisi 1993 "Roadster" proje müdürü 1993 "Özel modeller" serisinin müdürü 1999 "Ba?tan sona araç geli?tirmesi"nde müdür 2000 BMW AG'nin yönetim kurulu üyesi, yeni teknolojilerin geli?tirilmesinde görevli