İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
TP-Link RE705X inceleme
Anker Soundcore P20i inceleme
Pusat Reflex Pro ve Pusat Reflex Ultra Kablosuz Oyuncu Mouse inceleme
AOC U27B3CF inceleme
Aqara Camera Hub G2H inceleme
PlayStation VR 2 inceleme
vivo V40 & v40 lite inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
vivo V40 performansı nasıl? Teknik özellikleri neler?
Uçaklar, hedeflerine neden dümdüz uçmuyor?
Yılbaşında en çok hediye edilen Apple cihazları hangileri?
Anker’den Cebini Düşünenlere 699 TL’ye Kablosuz Kulak İçi Kulaklık
Bir haftada ikinci kez facianın kıyısından dönüldü
Google Haritalar, üç kişinin ölümüne neden oldu
X hesabınızın size değil, Elon Musk'a ait olduğunu biliyor muydunuz?
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2002
Ağustos
CHIP Dergisi Arşivi: Ağustos 2002 - Sayfa 138
136
137
138
139
140
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
182 CHIP" A/USTOS 2002 Elektronik olmadan, günümüz araçlar›nda art›k hiçbir ?ey olmuyor: Direksiyon ba?›ndaki sürücü giderek daha çok destekleniyor, ancak elektronik, insan›n yerini hiçbir zaman alamaz. BMW'nin geli?tirme ?efi Burkhard Göschel, gelecekte de sürü? keyfimizin devam edece¤ini ifade ediyor. MM ille Miglia'yı biliyor musunuz? Brescia'dan Roma'ya kadar gidip gelen 1600 kilometre uzunluğundaki bu yarış etabı klasiğini,eski 40'lı yıllardan kalma bir BMW 328'le kat ettim.BMW'de araştırma geliştirme şefi olmak,bana bazen böyle imkanlar sağlayabiliyor,faydalı olanla keyifli olanı birleştirebiliyorum.Kanında biraz benzin olanlar,bundan aldığım keyfin nasıl bir şey olduğunu hissedeceklerdir. Buradan şuraya gelmek istiyorum: Motor ve sürüş teknolojisindeki dehşetli gelişmeler en çok İtalya yollarında fark edilir.Mekanikteki potansiyel,elektroniğin olanaklarıyla çarpıldığında,geleceğin otomobilinin bizlere neler sunacağı konusunda bir fikrimiz olabilir.Yeni bir otomobilin geliştirilmesi,20.yüzyılın sonuna doğru başka hiçbir zaman olmadığı kadar esaslı bir şekilde değişime uğradı: Pratikte önemli olan tüm gelişmeler,sadece mikroişlemciler ve akıllı yönetim programlarının yardımıyla mümkün olabiliyor. Ancak elektronik,bugüne kadar mekanik olan parçaları da değiştirmeye başlıyor.Otomobilin geleceğine giden yol, donanımdan yazılıma kadar uzanıyor.Bu yolun iki şeridi var:Bağlama (ağlandırma) ve "x by wire".BMW'de ConnectedDrive adı altında sürdürülen ağ konsepti,trafikte sürücü,araç ve çevre arasındaki birlikteliği birbirine bağlıyor.Sürücünün,kendisi için önemli olan tüm bilgilere erişebilmesini sağlamak istiyoruz. Arabanın sinir sistemleri birbiriyle ilişkilendirilerek,dünyayla bağlantılandırılarak ve yeni özelliklerden faydalanacak şekilde kullanılarak,yeni bir zeka oluşturulur.Halen deneme aşamasında olan bir örnek vermek gerekirse:Dur-kalk trafiğinde araç kullanmak,ConnectedDrive sayesinde artık bir işkence olmaktan çıkacak,zira sürücü devamlı fren yapma ve gaza basma işini arabaya bırakabilecek. Bu tip bir destek için arabaya bilgi aktarılmak zorunda.Bu da pratikte tüm yollar üzerinden gerçekleşebilir:Internet, GSM,GPS.Daha önce zahmetli bir şekilde kablolar üzerinden sağlanan bağlantılar,gelecekte kablosuz olarak,ucuz ve güvenli Bluetooth teknolojisiyle gerçekleştirilebilecek.Otomobil,bir anlamda mobil bir bilgi platformuna dönüşecek: Entegre edilen Bluetooth chip'leriyle navigasyon sistemi,müzik sistemi ve araç telefonu ile laptop,cep telefonu ve PDA gibi mobil cihazlar arasında problemsiz bir bağlantı kurulması mümkün. Buradaki en büyük avantajlardan biri şu:Müşteri yeni cihazlar satın alabilir ve bunları başka bir kuruluma ihtiyaç duymadan,yaşam süresi dijital bir cihazdan birkaç kat daha uzun olan arabasında Foto: Cinetext Gelece¤in Otomobillerine Dair ‹nsan Yön Veriyor,Araba Dü?ünüyor 1967 ARABADA MEKAN‹KTEN ELEKTRON‹/E 1974198619321979 BMW 328: O zamanlar, arabalar, mekanik olarak sa¤a sola döndürülemiyor ve sürülemiyordu. Radyo:Bosch, radyo dalgalar› üzerinden trafik bilgi sistemi ARI'yi buldu. VW 1600E: Bosch'un Jetronic benzin enjeksiyonu, seri üretime geçti. BMW 7 Serisi: Dijital kumandal› benzin enjeksiyonu ve ate?lemesi. Mercedes S W116: Dünya çap›ndaki ilk seri üretimli ABS. Bosch: Elektronik dizel enjeksiyonu EDC'nin kullan›m›. 1978