İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
iPhone 16 Pro inceleme
Nillkin Desktop Stand, Nillkin MagRoad Lite, Nillkin Bolster Portable Stand inceleme
Mcdodo MC-1360 10.000 mAh LED Göstergeli Powerbank inceleme
Omix X6 inceleme
Anker Soundcore P40i inceleme
Razer Siren V3 Mini inceleme
Dyson OnTrac inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
Star by Face: Hangi ünlüye benzediğinizi bulan AI uygulaması
İnsanları izleyip iş yapmayı öğrenen robot yaptılar
Joker 2’nin hayal kırıklığı yarattığını o bile kabul etti
Alfa Romeo Junior Türkiye yollarında: Satış fiyatı ve özellikleri
Bu mouse’lar oyuncuları çok heyecanlandıracak
Bu mouse’lar oyuncuları çok heyecanlandıracak
Nvidia'nın beklenen işlemcisi, RTX 4070'e rakip olacak entegre bir GPU içerecek
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2001
Ocak
CHIP Dergisi Arşivi: Ocak 2001 - Sayfa 134
132
133
134
135
136
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
OOCCAAKK 22000011"221133 Bilgisayarla Müzik klavyenin sol tuşlarından,Gitar(R) alt sample sesini de klavyenin sağ tuşlarından çalınacak şekilde yerleştirmeliyiz. AAlltt sseesslleerrii kkllaavvyyee ddüüzzeennii iiççiinnddee nnaass››ll yyeerrllee??ttiirreebbiilliirriizz?? Harici Wave Editor programı kullanarak kaydettiğimiz .wav uzantılı sample sesi programa import ederek kullanıma hazır hale getirmeliyiz. ?Instrument Pool altında,Gitar adı verdiğimiz sample sesi oluşturan her bir alt sesin üzerine tıkladığımızda,sağ taraftaki klavyenin hemen altında bulunan ilgili bölgenin (Zone ),seçili hale geldiğini göreceksiniz.Her iki ucu bir dikey çizgiyle sınırlandırılmış olan yatay çizgiyi uçlarından tutup çekerek,ilgili sesin klavye üzerinde tınlayacağı alanı belirleyebilirsiniz. ?Diyelim ki,tüm ayarlarını yaptığınız halde,kullanılmakta olan sesi değiştirmek istiyorsunuz.Birden fazla Gitar sesi kaydetmiş olabilir ve deneme yanılma yoluyla en iyi sonuç verecek olan sesi seçip,kullanmak isteyebilirsiniz.Bu durumda,tüm işlemleri baştan yapmaktansa,size kolaylık sağlayacak başka bir yöntemi kullanmanızı öneririz.Instrumen Pool altındaki sesin alt sesleri seçiliyken,sağ tuşla tıklayın.Reassign (yeniden ata) seçeneğini işaretleyin.Açılacak olan pencerede,önceden yüklediğinizi varsaydığımız alternatifseslerin bir listesini göreceksiniz.Bu alanda değiştirmek istediğiniz sesin yerine kullanacağınız alternatifsesi işaretleyin.İşlemi tamamladığınızda,herşeyi sil baştan yapmadan,zahmetsizce yeni sesin eski sesin yerini aldığını göreceksiniz.Tatmin edici bir sonuç alıncaya dek,bu işlemi dilediğinizce tekrarlayabilirsiniz. ?Artık sample sesimiz hazır.Ancak yapmamız gereken son bir işlem kaldı. O da hazırladığımız sesi son basamak olan Melodic Pool'a ya da Percussive Pool'a aktarmak.Böylece yavaş yavaş oluşturacağımız ses bankasının ilk sesini kullanıma hazır hale getirmiş olacağız. ?Diyelim ki sesimizi Melodic Pool'a aktaracağız.Melodic Pool seçeneğini işaretleyin ve sağ tuşla tıklayın.New Melodic Preset seçeneğini işaretleyin. Açılacak olan pencerede Preset sesinizin adını belirlemelisiniz.Çalışmanızı genişleteceğinizi varsayarak,bu Preset sese Gitar1 adını verin.Bu alanda,sesin hangi ses bankası altından,hangi Preset numarasıyla çağrılacağını da belirtebilirsiniz.Bu numaralar,daha sonra Midi tarafından kullanılacak olan numaralardır ve her ses eklediğinizde bunları belirtmek zorundasınız. ?Onayladıktan sonra,bir önceki basamakta olduğu gibi yine karşınıza bir pencere açılacak ve sizden önceki basamaklarda oluşturduğunuz sample'lardan hangilerini bu banka altında kullanacağınızı belirtmeniz istenecektir.Gitar adını verdiğiniz sample sesi işaretleyip,Add tuşuna basın.Melodic Pool altında 000-000 Gitar1 adlı bir ses yarattığınızı göreceksiniz.Bu sesi tıklayıp işaretli hale getirdiğinizde,artık klavyenizde çalarak sonucu duyabilirsiniz. ?Son basamak olarak,oluşturduğunuz sample sesi Sf2 formatında kaydederek saklamak kalıyor.File menüsünden Save As seçeneğini kullanarak,diğer tüm programlarda olduğu gibi bir isim verdikten sonra yeni Sf2 dosyanızı daha sonra kullanmak üzere saklayabilirsiniz. Yarattığınız dosyanın boyutunu ve diğer istatistiksel bilgileri almak isterseniz, File menüsündeki Statistics seçeneğini işaretleyin.Burada oluşturduğunuz dosya boyutunu byte cinsinden öğrenebilir,ses bankanızın içinde kaç alt Sample olduğunu,toplam kaç Preset ses yaratılmış olduğunu görebilirsiniz. Programın dahilinde,oluşturduğunuz sample'lar üzerinde daha üst düzey ayarlamalar yapabilirsiniz.Bunların neler olduğunu önümüzdeki ay inceleyerek,daha karmaşık sample oluşturma yolunda profesyonel Editing işlemleri üzerinde duracağız. MMuurraatt AAyy (aymurat@ixir.com) Sample'›m›z› olu?turacak alt sesleri, grafiksel ortamda inceleyebilir ve ba?lang›ç-biti? noktalar› üzerinde de¤i?iklikler yapabiliriz. Yaratm›? oldu¤unuz ses bankas›n›n önemli özelliklerini, Statistics seçene¤ini i?aretleyerek görebilirsiniz. Yeni bir Sample yaratmada kullan›lacak olan sesle önce programa yüklenir. Program dahilinde yüklü olan seslerden hangilerini kullanaca¤›m›z› da ayr› bir pencerede i?aretleyerek belirtmemiz gerekmektedir. Alt seslerin klavyenin hangi bölgelerinde çal›naca¤›n›, bu sanal klavye üzerinden belirtebiliriz.