İnceleme
Kategoriler
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
iPhone 16 Pro inceleme
Nillkin Desktop Stand, Nillkin MagRoad Lite, Nillkin Bolster Portable Stand inceleme
Mcdodo MC-1360 10.000 mAh LED Göstergeli Powerbank inceleme
Omix X6 inceleme
Anker Soundcore P40i inceleme
Razer Siren V3 Mini inceleme
Dyson OnTrac inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
İnsanları izleyip iş yapmayı öğrenen robot yaptılar
Joker 2’nin hayal kırıklığı yarattığını o bile kabul etti
Alfa Romeo Junior Türkiye yollarında: Satış fiyatı ve özellikleri
Bu mouse’lar oyuncuları çok heyecanlandıracak
Bu mouse’lar oyuncuları çok heyecanlandıracak
Nvidia'nın beklenen işlemcisi, RTX 4070'e rakip olacak entegre bir GPU içerecek
Windows kullanan AI PC'ler, ilk kez Apple'ın Mac'lerini geçti
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2001
Ocak
CHIP Dergisi Arşivi: Ocak 2001 - Sayfa 132
130
131
132
133
134
Kategoriler
İnceleme
Anakart
Cep Telefonu
Notebook
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2024 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
OOCCAAKK 22000011"221111 Bilgisayarla Müzik VViieennnnaa SSoouunnddFFoonntt SSttuuddiioo pprrooggrraamm›› iillee SSff22 oolluu??ttuurrmmaa Sound blaster serisi ses kartlarının kurulum CD'lerinde bulabileceğiniz ya da eğer yoksa Creative'in internet sitesinden ücretsiz olarak download edebileceğiniz bu programı kullanarak,kendi Sf2 dosyalarınızı oluşturabilir ve kaydettiğiniz seslerin üzerinde çeşitli parametrik ayarlar yapabilirsiniz.İşe başlamadan önce,bir Sound Font Bankası'nın ana yapısına değinmek istiyoruz... Bir Sf2 Bankası üç basamaktan oluşan bir yapıya sahiptir:Bunlar,Sample, Enstruman ve Preset basamaklarıdır. Şimdi sırasıyla bu basamakların ne anlama geldiğini inceleyelim. ‹‹ççiinnddee bbiirrddeenn ffaazzllaa ssaammppllee bbaarr››nndd››rraabbiilleenn SSaammppllee LLeevveell Önceden de bahsettiğimiz gibi bir sample,bünyesinde bir ya da birden fazla ses barındırmaktadır.Bu sesler çoğunlukla Wav.formatındadır ve her biri ayrı ayrı adlandırılmıştır.Kullanıcı bu isimleri referans alarak,sesleri daha kolayca ayırt edebilir.Her sesin,yine ayrı ayrı audio verileri kullanıcı tarafından istenildiği gibi değiştirilebilen parametrik değerleri vardır.Bu parametreler,sesin hangi seviyede kayıt edildiğine,ses döngüsünün (Loop) başlama ve bitiş değerlerine kadar pek çok bilgiyi içermektedir.Bilgisayarımız bağlayıp kaydettiğimiz bir müzik enstrümanının oluşturduğu verilerde,Sample Data olarak Sample Level'da kayıtlı bulunmaktadır. EEnnssttrrüümmaannllaarrddaann oolluu??aann IInnssttrruummeenntt LLeevveell Bu basamakta yaratmış olduğunuz enstrümana dilediğiniz ismi verebilirsiniz.Yaratmış olduğunuz enstrümanın klavyeniz üzerinde hangi aralıklarda duyulacağını da kendiniz belirtebilirsiniz.Bu alana,Instrument Zone adı verilir.Gerçekte her enstrümanın belirli perde aralıkları vardır ve siz kendi sample seslerinizi oluştururken bu aralıklara bire bir uyarsanız,elde edeceğiniz sample daha gerçekçi olacaktır.Örneğin,çok tiz seslerde tınlayan bir bas gitar sample'ı gerçeklikten uzak olacaktır.Bu basamakta perde aralığının yanı sıra,seslerin minimum ve maksimum yükseklik değerlerini de ayarlayabilirsiniz.Böylece tuşa ne kadar hızlı basılırsa basılsın,ses sizin belirleyeceğiniz maksimum yükseklikte duyulacaktır.Bir de, tüm sesleri etkileyen genel bir alt bölüm vardır.Örneğin,tüm alt seslerin aynı Chorus ya da Reverb değerini almasını istiyorsak Global Zone'da bir kere yapacağımız ayarlama yetecektir ve tüm sesleri tek tek ayarlamaktansa bu işlemi bir kere yapacağımızdan,zamandan da tasarrufsağlayacağımız ortadadır.Her enstrüman için yalnızca bir Global Zone mevcuttur.Ancak,bir enstrüman dahilinde birden fazla klavye alanı oluşturabilir ve her alanda birbirinden bağımsız değerlere sahip seslerin duyulmasını sağlayabiliriz.Böylece bir yüklemede klavyemizin değişik bölgelerinden farklı sesler çalınmasını sağlayabiliriz.Örneğin,klavyenin en sol oktavlarında bas gitar çalarken sağ oktavlarından da piyano eşliği sağlayabiliriz. ÖÖnncceeddeenn kkaayyddeeddiillmmii?? sseesslleerr bbaarr››nndd››rraann PPrreesseett LLeevveell Preset olarak adlandırdığımız sesler,piyano,gitar gibi melodik,ya da perküsyon seslerden oluşmuştur.Bu seslerin her birinin bir ismi,bir ses bankası numarası,bir preset numarası,bir veya birden fazla ses bölgesi ve bir genel (global) bölgeleri vardır.Yaratacağınız preset için dilediğiniz ismi seçebilirsiniz. Ses Bankası numarası'nın görevi ise, Midi konusuna ilk değindiğimiz sayılarda bahsettiğimiz Midi Bank Number sinyallerinin işleviyle aynıdır ve bu değer kullanılarak,sample sesin içinde bulunduğu ses bankasının,Midi vasıtasıyla seçilmesi sağlanır.Bank numarası melodik sesler için gereklidir.Perküsyon sesler için Bank Number kullanılmaz. Preset numarası da aynı şekilde,istenen sesin seçilmesinde kullanılacak,sese atanmış olan nümerik değerdir. Preset'lerin melodik ve perküsyon seslerden oluşmuş iki ana gruptan oluştuklarını belirtmiştik.Birer örnekle bunları daha iyi anlayalım. MMeellooddiikk PPrreesseett SSeesslleerr:: TTuu?? aarraall››kkllaarr›› Örnek 1'de,iki sample sesten oluşturulmuş bir piyano sesimiz olduğunu farz edelim ve bu sesi seçelim.Böylece,piyano sesini oluşturan alt sample'ları da çağırmış oluruz.Her iki sample sesi,klavyemizin dilediğimiz bölgelerinde duyulacak şekilde yerleştirebiliriz.Eğer şekilde verdiğimiz değerlere göre bir yerleştirme yaparsak,ve klavyemizde 0-63 arası bir tuşa basarsak,piyano sesini oluşturan seslerden Sample 1'i duymuş, 64-127 arası bir tuşa basarsak da,Sample 2'yi duymuş oluruz.Sadece Sample 1'i tüm klavye alanında duyulacak şekilde yerleştirebiliriz.Ancak bu sefer,tek düze bir piyano örneklemesi elde ederiz. Sample 1 alanına bir bas gitar sesi koyabilir,böylece aynı anda hem bas gitar hem de piyano çalabiliriz.Dilersek tuş aralıklarını çakıştırabilir,tek tuşa basarak her iki enstrümanın da aynı anda duyulmasını sağlayabiliriz. PPeerrkküüssyyoonn PPrreesseett sseesslleerr:: SSeett hhaazz››rrllaammaakk Çoğu synthesizer'lar üzerlerinde davul ve perküsyon setleri bulundururlar. Eğer bu setleri incelediyseniz,her tuş üzerinde ayrı bir perküsyon aletinin sesi olduğunu görmüşsünüzdür.Yani,tek bir Perküsyon Preset ses seçtiğinizde, birden fazla sese sahip bir set seçmiş olacaksınız. Perküsyon setler oluştururken hiçbir kısıtlamanız yoktur.Dilerseniz tuşlara melodik enstrüman sesleri de yerleştirebilirsiniz.Örneğin araya bir piyano sesi de katabilirsiniz.İhtiyaçlarınız doğrultusunda dilediğiniz seti oluşturmakta özgürsünüz.Dilerseniz sadece Latin ÖÖrrnneekk 11::Üç basamaktan olu?an örnek bir Sf2 bankas›. ‹ki farkl› enstrüman sesini ayn› anda elde edebilmek için, bu ?ekilde bir yerle?tirme yapabiliriz. ?