Word satır aralığı nasıl ayarlanır?

Microsoft Word ile, Word kullanım deneyimini arttırabileceğiniz gibi belgelerinizdeki satır aralığının daha geniş ya da daha dar olmasını sağlayabilirsiniz. Peki Word belgesinde satır aralığı nasıl ayarlanır? İşte adım adım yapılması gerekenler...

Microsoft Word, Microsoft Office programları paketinde yer alan en önemli uygulamalardan biri. Kullanıcılar tarafından yüksek bir kullanım oranına sahip olan Microsoft Word, adından da mütevellit bir kelime işleme programı olarak ifade ediliyor. Microsoft tarafından ilk olarak 1983 senesinde geliştirilen Word, günümüze gelene kadar çok sayıda yeni sürüme kavuştu ve güncelliğini korumayı başardı. Profesyonel belgeler oluşturmanıza zemin hazırlayan Microsoft Word aynı zamanda diğer Microsoft Office programları ile senkronize bir şekilde çalışıyor. Program böylelikle verimli ve işlevsel çalışma yönlerini kuvvetlendiriyor. Windows işletim sistemine sahip olan bilgisayarlar dışında MacOS işletim sistemiyle de uyum bir şekilde çalışıyor.

Microsoft Word’ün ayrıca mobil sürümü de bulunuyor. Word’ü hem Android akıllı cihazlarda hem de İOS akılı cihazlarda kullanabilirsiniz. Bu sayede Microsoft Word’ü tüm bilgisayar ve akıllı cihazlarınız rahatlıkla tercih edebilir, programın kullanışlı özellikleri sayesinde profesyonel belgeler oluşturabilir ve bu belgeleri düzenleyebilirsiniz.

Microsoft Word’ün bu anlamdaki kullanışlı özelliklerinden biri olarak satır aralığı düzenleme seçenekleri dikkat çekiyor. İşte dilediğiniz gibi kişiselleştirebileceğiniz satır aralığı ayarları… 

Microsoft Word’de Satır Aralığı Ayarlama 

Microsoft Office programlarının en kullanışlılarından biri olan Microsoft Word, birbirinden işlevsel özelliklere sahip. Bu işlevsel özelliklerden biri de satır aralığı ayarlamak. Böylelikle kendi Microsoft Word kullanım deneyimini arttırabileceğiniz gibi belgelerinizdeki satır aralığının daha geniş ya da daha dar olmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede yazılarınızın kolay okunmasını da sağlayabilirsiniz. Yapacağınız ayarlamalar neticesinde belgelerinizi ve metinlerinizi daha profesyonel hala getirmenin de yolunu elde edebilirsiniz. İşte adım adım satır aralığı ayarlama yolculuğu… 

  • Microsoft Word belgenizi açtıktan sonra Giriş sekmesine tıklayın. 

  • Paragraf kısmında yer alan, Satır ve Paragraf Aralığı seçeneğine tıklayın. 

  • İlk olarak karşınıza; 1,0, 1,15, 1,15, 2,0 ve 3,0 gibi hazır alternatifler bulunuyor. Bu alternatiflerden herhangi biri belgeniz için uygunda bunlardan birini tercih edebilirsiniz. 

  • Eğer var olan hazır seçenekler arzu ettiğiniz satır aralığını sağlamıyorsa bunun için de özelleştirme yolunu takip edebilirsiniz. 

  • Satır aralığını kendinize özel bir hale getirmek için Satır ve Paragraf Aralığı sekmesinden Satır Aralığı Seçenekleri’ni tıklayın. 

  • Ardından karşınıza çıkan küçük kutucukta Aralık başlığı sizi karşılayacak. Aralık başlığı altından yer alan “Değer” kutucuğuna istediğiniz rakamı yazarak özelleştirebilirsiniz. 

  • Değer kutucuğunu doldurduktan sonra dilerseniz Varsayılan Olarak Ayarla butonuna tıklayarak, girmiş olduğunuz satır aralığı değerini tüm metne uygulayabilirsiniz. 

  • İkinci bir seçenek olarak da, yani bütün belgeye aynı satır aralığını uygulamak istemiyorsanız, değeri girdikten sonra Tamam butonuna tıklamanız yeterli. Böylece sadece belirli bir alana bu değeri uygulamış olursunuz. 

Son olarak satır aralığı penceresinden; hizalama ve paragraf girintilerini kişiselleştirebileceğiniz seçenekler bulunduğunu da belirtelim. 

Microsoft Word ile Ne Yapılır? 

Microsoft tarafından yazılan Word programı, başta bilgisayarlar olmak üzere tüm akıllı cihazlarında profesyonel belgeler oluşturmanıza imkan tanır. Microsoft Word’ü kullanarak sıfırdan bir belge oluşturabileceğiniz gibi var olan belgeleri de dilediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz. Bu noktada sonsuz özellikler sunan Microsoft Word, kullanıcılarına hazır ve işlevsel şablonlar da sunuyor. Bu şablonlardan yararlanarak pratik bir şekilde arzu ettiğiniz içerikleri oluşturabilirsiniz.

Microsoft Word’ün kullanıcı dostu bir diğer özelliğ ise Okuma Modu. Bu modu aktif ederek dikkatiniz dağılmadan ve bütün araçları gizleyerek rahat bir okuma gerçekleştirebilirsiniz. Microsoft Word, bir kelime işleme programı olmasına karşın içeriklerinizi zenginleştirme olanağı da yakalayabilirsiniz. Bu noktada tasarımdan, sayfa düzenine kadar değişiklikler yapabilir; görsel, tablo ve grafikler ekleyebilirsiniz.

Sonraki Haber

Forum