Nissan Qashqai e-Power incelemede: Model neden tuttu?

Nissan’ın 2007’den beri ürettiği Qashqai modeli Avrupa'da neden tuttu? Autoshow Dergisi’nden Otomobil Editörü Murat Öksüz’ün yorumları şöyle:h

Biz hiç 2007’ye gitmeden geçen sene çıkardığı e-Power teknolojisinin sunduğu rakama bakalım. Qashqai ve X-Trail Avrupa’da ortalama 100 bin satış adedini yakaladı. Bunların yaklaşık 70 bine yakını ise Qashqai. Tabiiki bu başarı e-Power motor teknolojisinin değil Qashqai modelinin başarısı.

Crossover otomobiller arazi şartları için tercih edilse de, kullanıcıların tercih ettiği bu modeller durumu değiştirdi. Hem şehrin karmaşasındaki rahatlığı sağlarken hem de dereyi tepeyi aşan bir araç olarak kullanılıyorlar. Özellikle kadınlar konfor ve emniyetli bir sürüş için bu güçlü modeli artık daha çok tercih ediyor. İşte Nissan Qashqai modeli de bu iddiayı taşıyan araçların başında gelenlerden. Kısmen ulaşılabilir olması onun yüksek teknoloji özellikleriyle birleştiğinde neden çok satıldığı ve sevildiğinin cevabıda olabilir.

Şimdi gelelim E-Power teknolojisine sahip Qashqai’ye.

Tasarımına baktığımızda güçlü bir duruş hemen kendini belli ediyor. Modelin tasarımındaki keskin çizgiler dikkatimizi çekerken bunun premium bir görünüm sağladığını görebiliyoruz. Geometrik çizgilerle tasarlanmış V-Motion ızgara yapılı ön panel, önde ve arkada keskin far yapıları ve kaslı kaput görünümü otomobile dinamik bir görünüm kazandırıyor. Çift renkli gövde tasarımına 19 inçlik jantlar eşlik ediyor. 4425 mm uzunluğa sahip, 1835 mm genişlik, 1686 kg boş ağırlığı bulunmaktadır. Bagaj hacmi 452 litre. Koltuklar yatırıldığında 1447 litreye çıkıyor bu alan. Yakıt deposu 55 litre.

İÇ TASARIM

Qashqai iç tasarımıyla yolcularına ferah ve konforlu bir yaşam alanı sunuyor. Kaliteli malzemelerden kurgulanmış geniş iç alan teknolojik donanımlarıyla göz dolduruyor. 12,3 inçlik gösterge ekranına yine 12.3 inçlik yüksek teknolojili bilgi ve eğlence sistemleri eşlik ediyor. Bel destekli ergonomik koltuklar, boydan boya cam tavan, özel yerleştirilmiş saklama gözleri sıkılmadan yolculuk yapılmasını sağlıyor. Ben kullanıcı, ön koltuktaki yolcu ve arka koltuklarda hiç sıkılmadan ve ferah bir şekilde yolculuk yaptığımı söyleyebilirim.

e-POWER teknolojisi

Şimdi gelelim aracın motoruna yani çok merak edilen o sisteme. Nissan’ın e-POWER teknolojisini diğer hibrit ve elektrikli otomobillerden farklı kılan, tekerleklerin yalnızca elektrik motoru tarafından tahrik edilmesi. Kendine has dinamiği olan bu ünite, elektrikli sürüş deneyiminde fark yaratıyor. Bu da tamamen elektrikli, şarj gerektirmeyen, pürüzsüz ve sessiz bir sürüş deneyim sağladı.

e-POWER teknolojisindeki 1497 cc’lik 3 silindirli benzinli motor ise yalnızca jeneratör görevi görüyor. Elektrikli batarya yeterli güce sahip olduğunda, tekerlekleri tahrik eden elektrik motoru, yalnızca bataryadan gelen elektriği kullanarak tam elektrikli sürüşü sunuyor. Daha fazla güç lazım olduğunda, jeneratör elektrik motoruna güç sağlamak ve bataryayı şarj etmek için elektrik üretiyor. Ayrıca, mümkün olan her an güç rejenerasyonu gerçekleşiyor ve araç hareketinden elde edilen enerji de bataryaya geri gönderiliyor.

Bu ünite toplamda 190 beygir güç, 330 Nm tork üretiyor. 8 saniyeye yakın bir zamanda 0’dan 100 km hıza çıkarken, 170 km maksimum hıza ulaşıyor. Şimdi gelelim yakıt tüketimine ortalaması 5.3 litre göstersede performanslı kullanımlarda bu rakam 7 litreye çıkıyor. Ama şöyle bir deneyimim oldu. Dağ yolundan aşağı inerken yaklaşık 45 kilometrelik yolda çoğunlukla elektrik motoruyla sakin bir şekilde yol aldım ve gördüğüm rakam sadece 1 litreydi. Yani kullanıma göre çok tasarruflu bir ünite olabiliyor e-Power.

Sonraki Haber

Forum