E-Devlet'ten EYT başvurusu nasıl yapılır? E-Devlet EYT başvuru ekranı

EYT ile ilgili düzenlemeleri içeren Kanun bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Peki e-devlet üzerinden EYT başvurusu nasıl yapılır? İşte adım adım yapılması gerekenler ve tüm detaylar...

This browser does not support the video element.

E-Devlet'ten EYT başvurusu nasıl yapılır? sorusu EYT düzenlemesinin Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla beraber bugün internette çok merak edilenler arasında. EYT düzenlemesi bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yasa  kapsamında 8 Eylül 1999 öncesinde sigortalı olup kadınlarda 20, erkeklerde 25 yıl sigortalılık süresini tamamlayanlar emekli olabilecek. Yaş dışında prim günü ve sigortalılık süresi şartlarını taşıyanlar aylık alabilecek. Emekli olduktan sonra aynı iş yerinde 30 gün içerisinde tekrar işe başlayan çalışanlar için yüzde 5 destek primi verilecek. İlk etapta 2 milyon 250 bin kişinin emekli olması bekleniyor. Peki, EYT başvurusu -e-Devlet üzerinden nasıl yapılır? İşte e-Devlet EYT başvuru ekranı...

E-DEVLET EYT BAŞVURUSU

SGK'nın twitter hesabından paylaşılan mesajda  "Emeklilikte Yaşa Takılan vatandaşlarımıza HAYIRLI OLSUN Başvurularınızı e-Devlet Kapısı üzerinden yapabilirsiniz" denildi ve aşağıdaki link paylaşıldı.

E-DEVLET EYT BAŞVURU EKRANI İÇİN TIKLAYIN

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi EYT başvuruları için e-Devlet'te gerekli hazırlıklarını tamamladı. Üstteki linkten e-Devlet EYT Başvuru ekranına ulaşabilirsiniz. 

 
 

ADIM ADIM EYT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Peki, EYT başvuru işlemleri nasıl yapılacak?

Hak sahibi kişiler başvurularını istedikleri zaman e-Devlet Kapısı’nda yer alan "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" adresi üzerinden yapabilecek. Bu link e-Devlet'te arama çubuğuna gelir, aylık, ödenek veya emekli kelimelerinden birini yazarak da ulaşmak mümkün. e-Devlet'in ana sayfasında yer alan 4/A ve 4/B emeklilik başvuruları duyurusu üzerinden de erişebilirsiniz.

  • "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" başlıklı sayfaya ulaşınca açılan ekranda "Yeni Başvuru" butonu tıklayın.

  • Tahsis talep türü olarak "Yaşlılık Aylığı"nın seçin

  • Sigortalı türü olarak SSK kapsamında aylık talep edeceklerin "4A SSK", Bağkur kapsamındakilerin ise "4B Bağkur" seçeneğini işaretlemesi gerekiyor. Ardından  "Başvur" butonuna tıklayın.

  • Maaş ödemesinin yapılacağı banka ve şube bilgisi ile e-posta, cep telefonu numarası, adres bilgisini içeren iletişim bilgilerini doldurun.

  • "Aylık alıyor mu?" sorusuna "Evet" veya "Hayır" yanıtı verildikten sonra son aşamaya geçiliyor.  "Başvur" butonuna basılınca başvuru tamamlanmış oluyor.

Sonraki Haber

Forum