Yinelenen kişisel klasörlerden kurtulmak
Windows ve Outlook'u yeniden kuruyorsanız, kurulum öncesinde profilinizi güvence altına almak için PST dosyasını entegre etmelisiniz. Kişisel klasörlerinizin birer fazladan kopyasını listede göreceksiniz. Bu ekstra girdiler listeden silinemiyor mu?
Hasar almış bir profilin nedeni aynı profilden iki tane
olmasıdır. Sorunun üstesinden gelmek için profili silip yeni
bir
tane oluşturmalısınız. İlk olarak Outlook'u kapatın. "Posta"
sembolünün üzerine çift tıklayarak açtıktan sonra kontrol
panelindeki "Profilleri Göster" simgesine tıklayın. Profilin ismini
not aldıktan sonra "Sil" tuşuna tıklayın ve ardından "Evet" tuşuna
tıklayarak güvenlik sorgusunu onaylayın. Korkmanıza gerek yok, bu
adımla profil dosyalarınızı silmiş olmadınız. Sadece profil
ayarlarından silinmiş oldu. Şimdi Windows Explorer'ı başlatıp adres
satırına "%userprofile%" komutunu girerek "Enter"a basabilirsiniz.
"Arama" ikonuna tıklayın. Arama terimi olarak profilin ismini
kutuya girdikten sonra "Enter"a basın. Çıkan sonuçlarda bu profile
ait tüm dosyaları silin. Dikkat etmeniz gereken nokta geçerli
kullanıcı bilgilerini içeren PST (Personal Store) dosyasını
silmemek olacaktır. Kontrol panelinden "Posta"ya tıklayarak yeni
bir profil yaratın. Açılan diyalog kutusundan "Profilleri Göster"e
tıkladıktan sonra "Ekle"ye tıklayın. Profilinize bir isim verdikten
sonra "Tamam"a tıklayarak işlemi onaylayın. Açılan diyalog
penceresinden yeni bir e-posta hesabı yaratmadan çıkış yapın.
"Posta" diyalog kutusu altında bulunan "Daima bu profili kullan"
seçeneğini aktif hale getirip yaratmış olduğunuz yeni
profili seçin. Yaptığınız ayarları "Uygula"ya ve ardından "Tamam"a
tıklayarak onaylayın. Outlook'u yeniden başlattığınızda PST
dosyasındaki klasörleriniz artık tek bir klasör olarak
görünecektir.