Tablodaki tekrarlanan değerleri elemek
Excel'de oluşturduğunuz kapsamlı bir tablolarda aslında istemediğiniz halde bazı öğelerin iki ya da üç kez kullanıldığını düşünüyorsunuz. Ancak bu öğeleri listenizden çıkarmak istiyorsunuz.
Tabloya gelişmiş bir filtre uygulayarak tekrarlanan öğelerden kurtulabilirsiniz. Bunun için öncelikle tablo öğelerinin hemen üstündeki başlık hücresini işaretlemelisiniz. Sonrasında menü çubuğundan Veri'ye tıklayın ve Filtre uygula menüsünden Gelişmiş Filtre'ye tıklayın. Office 2007'de Veri / Filtre / Gelişmiş menüsünü kullanmanız gerekecek. Ekrana gelen Gelişmiş Filtre penceresinden liste aralığının doğru işaretlendiğinden emin olduktan sonra en alttaki Yalnızca benzersiz kayıtlar onay kutusunu işaretleyin. Bu seçenek tabloda iki ya da daha fazla kez geçen kayıtların; örneğin isimlerin, listeden çıkarılmasını sağlayacak. Eylem alanından Başka bir yere kopyala seçeneğini işaretleyerek önceki tablonun da korunmasını sağlayın. Bu tablo Hedef alanında seçtiğiniz hücreden başlanarak aşağı doğru kopyalanacaktır. Ölçüt aralığı satırına herhangi bir değer girilmediğinden de emin olduktan sonra Tamam'a tıklayarak filtreleme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.