Apple AirPods Pro 2. Nesil İnceleme
Apple AirPods Pro 2. Nesil bu fiyata satın alınır mı? İşte satın almadan önce Apple AirPods Pro 2. Nesil hakkında bilmeniz gerekenler.
Apple‘dan bir eksik ifade daha: Cupertino merkezli şirket, yeni Pro kulak içi kulaklıkları “AirPods Pro 2“ olarak adlandırmak yerine, bunlardan sadece “ikinci nesil“ olarak bahsediyor. Bu, yalnızca marjinal iyileştirmeler içeren bir yükseltme olduğu izlenimini veriyor. Bu aslında aldatıcı.
Zira ilk Pro modelinin aksine, hemen hemen her şey değişmiş durumda. Bu zaten kullanım ile başlıyor: Eski AirPods sadece kulaklığa basılarak kontrol edilebilirken, ikinci neslin basınç yüzeyi de dokunmaya duyarlı durumda. Bu da ses seviyesini değiştirmeyi kolaylaştırıyor.
Kulaklıktaki bir diğer özellik ise “Adaptif Ekolayzer“. Bu artık AirPods Pro 2‘nin kulağa oturuşunu da dikkate alıyor ve sesi buna göre ayarlıyor. Elbette artık diğer teknoloji markalarının da kulaklıklarında buna benzer teknolojilere yer verdiklerini görüyoruz. O anlamda artık bu Apple için çok da ayırt edici bir özellik değil.
Kulaklığın ses performansı tatmin edici. Dinleme testinde yeni AirPods Pro 2 iyi bir performans gösterdi. Performans olarak ilk Pro’ları geride bırakmayı başarıyor. Tiz aralığı hoş bir şekilde canlı görünüyor; üst orta sesler de yüksek ses seviyesinde cızırtı veya zorlanma olmadan gayet iyi şekilde ayarlanmış. Bu etki güzel, zengin bir bas ile tamamlanıyor.
Kulaklıkların bu ses deneyimi, bu model için yeni geliştirilen bir sürücü ve amplifikatörle birlikte Apple‘ın H2 çipi sayesinde mümkün oluyor. Kulaklıkta Aktif gürültü engelleme (ANC) de var ve bu özellik de güvenilir bir şekilde çalışıyor.
Ancak, Bluetooth Multipoint gibi birçok özellik yalnızca Apple cihazlarıyla kullanılabildiği için yalnızca iPhone sahipleri yeni teknolojiden gerçekten faydalanabiliyor. Son olarak kulaklığın pil ömrünün de yeterli seviyede olduğunu söyleyelim: Şarj kutusuyla 30 saate kadar dayanıyor.
Fiyatı ise 7 bin 829 TL. Ses performansı iyi ancak TWS kulaklıklar arasında rekabet ortamının kızıştığı bir noktada fiyat en büyük eksilerinden biri.