Z kuşağı en çok hangi telefonu tercih ediyor? Yeşil baloncuk mu, mavi baloncuk mu?
Yeni bir araştırma, Z kuşağının en çok hangi telefonu tercih ettiğini ortaya koyuyor. İlginç bir şekilde bu tercihte, "yeşil ve mavi balonlar" büyük rol oynuyor.
Financial Times tarafından yayınlanan yeni bir rapor Z kuşağının Apple'ı tercih ettiğini gösteriyor.
Yayına göre, 1996'dan sonra doğanlar ABD'deki tüm iPhone satışlarının 3’te birini oluşturuyor. Diğer tüm kuşaklar ise neredeyse iPhone ve Android telefonlar arasında bölünmüş durumda. Örneğin Samsung, Z kuşağı tarafından tercih edilen akıllı telefonların yalnızca yüzde 10'unu oluşturuyor.
Z kuşağı grup sohbetlerinde Android için "yeşil balon adam" tanımlaması yapılıyor ve "yeşil balon adam" olmaktan korktukları için tamamen iPhone'u tercih ediyorlar. Buradaki “yeşil balon adam”, sohbetlerde gönderilen mesaj balonunun rengini temsil ediyor.
Erkek bakım ürünleri satan Frontman'ın 24 yaşındaki CEO'su Annelise Hillman, "Android'i olan birinin yeşil mesaj atması tüm sohbeti bozuyor, iPhone almak için yapılan sosyal baskı oldukça çılgınca” derken, Z kuşağı ve Y kuşağı araştırmacısı YPulse'da yönetici olan Anastasia Pelot da, "Aklınızın bir köşesinde 'Aman Tanrım, arkadaşlarıma grup sohbetimizin neden artık yeşil olduğunu açıklamak zorundayım' düşüncesi var" diyor.
ABD'deki iMessage hakimiyetine ek olarak iPhone, tüketicilerini şirketin diğer ürünlerini satın almaya da teşvik ediyor. Satılan her 100 iPhone için Apple ayrıca şunları da satıyor:
- 35 çift AirPods
- 26 iPad
- 17 Apple Watch modeli
Buna karşılık Samsung ise 100 telefon başına sadece 11 tablet, 6 akıllı saat ve 6 çift Galaxy Buds satabiliyor. Raporda ayrıca Z kuşağının günde 6 saate varan bir süreyle akıllı telefon başında en fazla zaman geçiren grup olduğu da ortaya çıkmış durumda.