YouTube'a çok tartışılacak bir yenilik geliyor
YouTube, kısa formatlı Shorts videolarından sonra yeni bir özellik daha getiriyor ve giderek Instagram benzeri light bir mobil sosyal medya servisine dönüşme çabasını güçlendiriyor.
YouTube tasarımı ara ara revizyonlar alır ve video içerik servisi kendini daha kullanışlı olmak için günceller. Bir süre önce yayına giren Instagram Reels benzeri Shorts videoları da kimilerince sevilse de büyük bir kesim tarafından YouTube'un içerik kalitesini bozduğu için eleştirildi.
Ve çok yakında YouTube, kullanıcılarının kas hafızasını bozma riski olan bir tasarım değişikliği daha yapabilir. Sosyal medya platformu X'te yayınlana bir görüntü, Android YouTube uygulamasında, aşağı kaydırma hareketinin davranış biçiminin değiştiğini gösteriyor. Aşağı kaydırma işlemi sayesinde kullanıcılar şu anda, tam ekrandan çıkarak, kullanıcı ara yüzüne geri dönebiliyor. Ancak, devam eden testlerde aşağı kaydırma hareketini gerçekleştirmek, bir sonraki videonun oynatılmasına sebep oluyor.
Bu işlem, arkadaşlarının yayınladıkları videoları sırayla izleme isteyen TikTok veya Instagram kullanıcıları için mantıklı olsa da, çok farklı yayıncılardan gelen milyarlarca uzun formlu video içeriğin yer aldığı YouTube'da aşağı kaydırarak yeni videoya geçme yöntemi, insanların ilgisini çekmeyecek konular hakkında saatlerce sürebilecek videolarla boğuşma zorunluluğu anlamına geliyor.
Sen TikTok değilsin, kendine gel
Dolayısıyla pek çok kullanıcı bu yeni yöntemi gereksiz bularak kullanmamayı tercih edebilir. YouTube test sonuçlarına göre bu özelliği yayına alıp almamaya karar verecek. Ancak birinin YouTube'a, TikTok kullanıcılarını cezbetmeye çalışmayı bırakmasını söylemesi gerekiyor.