YouTube, yapay zeka ile müzik üretebilen Dream Track özelliğini test ediyor
YouTube, yapay zeka ile müzik üretebilen Dream Track özelliğini, bazı içerik oluşturucular üzerinden test etmeye başladığını duyurdu.
YouTube, Google DeepMind ile ortaklaşa geliştirdiği, üretken yapay zeka kullanarak 30 saniyelik müzikler oluşturmanızı sağlayan Dream Track özelliğini test etmeye başladığını duyurdu.
Yayın devi, özellik için aralarında Charlie Puth, Demi Lovato, John Legend, Sia, Papoose, T-Pain, Troye Sivan ve Alec Benjamin'in de bulunduğu dokuz sanatçıyla işbirliği yaptı.
Youtube, özelliği şu an için deneme amaçlı ABD'deki belirli içerik oluşturucuların kullanımına sundu. İçerik oluşturucular bir istem yazabiliyor ve yapay zeka tarafından üretilen sesler arasından seçim yaparak Shorts videoların kullanmak üzere orijinal bir müzik oluşturabiliyorlar.
Dream Track, Google DeepMind'ın müzik üretim modeli olan Lyria tarafından destekleniyor. YouTube, yeni özelliğin küçük bir içerik oluşturucu grubun 30 saniyeye kadar enstrümantal müzikler oluşturmasına izin verdiğini belirtiyor. Şirket yaptığı açıklamada; "Artık yeni deney grubundaki içerik oluşturucular, 30 saniyelik, döngüsüz enstrümantal müzikler oluşturmak için yalnızca İngilizce metin istemleri girebilir ve bir müzik türü (pop, hip hop, country vb.) seçebilir. YouTube'da müzikseverler ve sanatçılar arasında daha derin bir etkileşim sağlayacağını umduğumuz daha fazla Dream Track özelliği tasarlamaya devam etmekten heyecan duyuyoruz" dedi.
YouTube da diğer birçok teknoloji şirketi gibi ürünlerinde yapay zekayı kullanmaya başladı. Hatırlarsanız, yayın devi bu ayın başlarında kullanıcıların ekrana iki kez dokunarak videonun sık görüntülenen bir bölümüne geçmelerini sağlayan Jump Ahead adlı yapay zeka destekli bir özelliği test etmişti.
Ayrıca YouTube, videolarındaki yorumları düzenlemek ve özetlemek için de yapay zeka kullanıyor. Şu anda YouTube'un mobil uygulamasında İngilizce yorumlar için daha geniş yorum bölümleri mevcut. Ek olarak şirket, içerik oluşturucuların YouTube'da yayınladıkları yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği uygun şekilde etiketlemelerini zorunlu kılan kuralları da yürürlüğe koydu.