YouTube, uzun bir sürenin ardından Netflix'i ilk kez geride bıraktı
Zamanlarını ve paralarını neye harcadıklarını öğrenmek için yaklaşık 10.000 Z kuşağı gençle yapılan bir anket, YouTube'un uzun süre sonra Netflix'i geride bıraktığını ortaya koydu.
ABD'de yapılan yeni bir anket, yayın akışları olmadan hayatın nasıl olduğunu bilmeyen gençlerin, geçmişte çok güçlü bir konuma sahip olan Netflix yerine artık YouTube’da video izlemeyi tercih ettiğini gösteriyor.
CNBC ve ABC News gibi yayın organlarının haberleriyle ortaya çıkan anket, yatırım bankası Piper Sandler’ın gençlere yönelik altı ayda bir gerçekleştirdiği anketlerin 46’ıncısıydı. Anketin bu sürümü Eylül 2023’te gerçekleştirildi ve 49 eyalette, ortalama yaşları 15 ila 16 arasında olan yaklaşık 10.000 Z kuşağı üyesiyle yapıldı. Konular arasında favori giyim markaları (Nike), sosyal medya siteleri (TikTok), cihazlar (iPhone), ünlüler (Taylor Swift), e-ticaret siteleri (Amazon) ve genel olarak gençlerin zamanlarını ve paralarını nasıl harcamayı sevdikleri gibi konular yer alıyordu. Bu zaman ve para harcama tercihleri, çoğu gencin Netflix’i aile hesapları sayesinde izlediğini varsaysak bile, ücretsiz YouTube’un abonelik tabanlı Netflix’i geride bırakmasına özellikle dikkat çekiyor.
CNBC’nin belirttiği üzere, “Bankanın anketine katılan gençler, günlük video tüketim sürelerinin %29,1’ini Google’ın sahibi olduğu YouTube’da geçirdiklerini söyledi ve böylece YouTube, %28,7 paya sahip olan Netflix’i ilk kez geride bıraktı. İlkbahardan bu yana YouTube’da geçirilen süre neredeyse bir puan arttı, Netflix ise iki puandan fazla düştü. Platforma göre bakıldığında günlük video tüketimi açısından Netflix ve YouTube açık ara liderdi. Ankete göre Hulu %7 civarında bir payla üçüncü sırada yer aldı. Analistler, Prime Video ve Disney+’ın her ikisinin de zaman payı kazandığını tespit etti. Ankete göre gençler, ilkbahara kıyasla kablolu TV, HBO Max ve Hulu’da daha az zaman harcadıklarını belirtti.”
Piper Sandler analistleri, YouTube’un bu demografik grup arasında artan popülerliği için net bir sebep belirtmiyor; ancak yayın akışı endüstrisinde çok sayıda seçenek bulunduğunu unutmamak lazım. Analistler, “YouTube’daki içerik zamanla gelişiyor gibi göründüğünden ve yayın endüstrisi giderek daha rekabetçi hale geldiğinden, bunun değişen tüketim alışkanlıkları açısından bir itme mi yoksa çekme mi olduğunu merak ediyoruz” diye yazıyor.