YouTube, "tıklama tuzaklarına" savaş açıyor

YouTube, hit kazanmak ve reklam geliri elde etmek için içerikle uyumsuz aldatıcı başlıklar ve kapak görselleri kullanan videolara karşı önlem almaya başlıyor.

YouTube, tıklama tuzağı (click bait) başlıklar ve küçük resimler ile kullanıcıları videolarını izletmek için kandırmaya çalışan hesapların peşine düştü. Şirket, "aşırı tıklama tuzağına" karşı mücadele çabalarını güçlendirdiğini duyurdu.

Google, küçük resim veya başlığın kullanıcıya verilen vaatleri yerine getiremediği, özellikle de güncel olaylara veya son dakika haberlerine odaklanan videolara karşı işlem yapacağını duyurdu. Örneğin, aşırı bir tıklama tuzağı "başkan istifa etti!" gibi başlıklar içerebiliyor ancak video içinde başkanın istifasına dair hiçbir bilgi olmuyor. Benzer şekilde, bir küçük resimde "önemli siyasi haberler" metni varsa ancak videoda herhangi bir haber kapsamı yoksa, tıklama tuzağı olarak etiketlenebiliyor.

YouTube açıklamasında, "Yaratıcıların bu yaptırım güncellemelerine uyum sağlamaları için zamana sahip olmalarını sağlamak amacıyla, bu politikayı ihlal eden içerikleri ihtar vermeden kaldırarak başlayacağız. Ve yaratıcıları eğitmeye devam ederken, yaptırım çabalarımız bundan sonra yeni video yüklemelerine öncelik verecek" dedi.

Tıklama tuzağı: Dünya çapında bir sorun

Öte yandan YuoTube bu uygulamanın ilk olarak Hindistan'da devreye gireceğini söylüyor. Diğer ülkelerde ne zaman yayınlanacağı ya da yayınlanıp yayınlanmayacağı henüz bilinmiyor. Ama önlemler burada başarılı olursa, tüm dünyada uygulanacağını tahmin etmek zor değil.

Ayrıca hangi konulara odaklanılacağı ve YouTube'un işaretlemeden önce tıklama tuzağı başlıklar, küçük resimler ve videodaki gerçek içerik arasındaki farkı tam olarak nasıl belirleyeceği de açıklanmadı. Muhtemelen kullanıcı şikayetlerinin de işin içinde olacağı bir kontrol mekanizması geliştirilecek.

Sonraki Haber

Forum