YouTube'dan reklam engelleyicilere karşı yeni bir hamle daha
YouTube, reklam engelleyicilere (Ad Blocker) karşı verdiği savaşta yeni hamlesini yaptı. Akış devinin amacı, kullanıcıları Premium abonesi olmaya zorlamak...
YouTube, daha fazla kullanıcıyı ücretli Premium aboneliğine yönlendirme çabalarını artırmaya devam ediyor. Platform, ödeme yapmayan (Premium üyesi olmayan) izleyicileri hedefleyen yeni bir reklam engelleyici açılır penceresini test etmeye başladı.
Yeni bir Reddit gönderisine göre, güncellenen uyarı, sağ üst köşede, kullanıcının reklam oynatılmadan önce harekete geçmek için ne kadar zamanı kaldığını gösteren bir geri sayım sayacı içeriyor. İlk raporlara göre, zamanlayıcı 30-60 saniye çalışıyor gibi görünüyor. Uyarı kutusunun geri kalanı aynı gibi gözüküyor ve YouTube Premium’un avantajlarını açıklayarak “YouTube Reklamlarına İzin Ver” veya “YouTube Premium’u Deneyin” seçeneklerini sunuyor.
Reddit üzerinde yeni uyarı açılır penceresinin ekran görüntüsünün paylaşılmasının ardından birkaç kullanıcı daha YouTube’un şu anda bunu sınırlı sayıda hesapla test ettiğini söyledi.
YouTube, Haziran ayında bir reklam engelleyici tespit edildiğinde izleyicileri üç videoyla sınırlamaya başladı. Ardından, kullanıcıların reklamlara izin vermesine veya aylık bir ücret karşılığında reklamsız bir deneyim sunan YouTube Premium’u denemeye davet etti.
Platform, agresif bir şekilde kullanıcıları reklamları tamamen kaldıran premium teklifine teşvik etmeye çalışıyor. Bu yılın başlarında YouTube, daha yüksek bit hızına sahip “1080p Premium” video kalitesini piyasaya sürdü. Geçtiğimiz hafta, bu video seçeneği masaüstü için de kullanıma sunuldu.
Zamanlı uyarı, ödeme yapmayan reklam engelleyici kullanıcılarını yıpratmak için YouTube’un en son taktiği gibi gözüküyor. VPN’ler ve Brave gibi bazı tarayıcılar gibi geçici çözümler olsa da bunlar geçici çözümler olacaktır ve muhtemelen YouTube’un bu tür yöntemlere karşı önlem almayı planladığı tahmin edilebilir.
Bu arada, hizmetin artan maliyetleri nedeniyle birçok kullanıcı Premium’a karşı direniyor. Yakın tarihli bir fiyat artışı, bireysel aylık ücreti ABD’de 13,99 dolara yükseltti. Ancak Hindistan gibi pazarlarda fiyatlar düşük seyrediyor. Türkiye’de ise aylık üyelik ücreti şimdilik 29,99 TL.
YouTube’un araya giren tanıtımlarına yönelik tepkiler de artmaya devam ediyor. Ancak Google’a ait şirket, bu stratejiden geri adım atmaya niyetli gibi gözükmüyor. Zamanlı uyarı kutusu, muhtemelen YouTube’un daha fazla reklam engelleyici kullanıcısını ücretli aboneliklere yönlendirme çabalarının bir sonraki aşaması.