Google, YouTube Shorts videoları için bir yeniliği daha hayata geçirdi; limiti artırdı

YouTube, Shorts videoları için önemli bir yeniliği daha hayata geçirdiğini duyurdu: İçerik geliştiriciler, artık müzik konusunda çok daha rahat olacak.

Akış devi YouTube, TikTok içerik oluşturucularını YouTube Shorts'a çekmek için yaptığı son hamlede, kısa video içerik oluşturucuların yakında Shorts'larında bir dakikaya kadar telif hakkıyla korunan müziğe izin verileceğini duyurdu. Değişiklik, herhangi bir lisanslı şarkı için önceki 15 saniye sınırına göre önemli bir artış anlamına geliyor.

YouTube, kısa biçimli içerik oluşturucularının "çoğu parça için" 30 ila 60 saniyelik lisanslı müzik kullanabileceklerini söylüyor. Ancak, bazı şarkılar önceki 15 saniyelik sınırda kalacak ve lisans anlaşmaları hangi parçaların hangi pencerede yer alacağını belirliyor. İçerik oluşturucular, YouTube uygulamasının ses seçicisinde her şarkının ne kadar süreye izin verdiğini hızlı bir şekilde görebilecek. 

Kullanıcı tarafından oluşturulan videolar son on yılda muazzam bir yükseliş gösterdiği için, agresif DMCA yayından kaldırma bildirimleri, tüm platformlardaki yayıncılar için büyük bir sorun haline geldi. Plak şirketleri genellikle telif hakkı uygulamalarını otomatikleştirerek aşırı hevesli iddialarda bulunabiliyor. İçerik oluşturucular, videolarının yoldan geçen bir otomobilden gelen müzik birkaç saniyelik müzik sesi sebebiyle bile videoların işaretlendiğini gördü.

Şarkı limitlerinin artışı, YouTube'un TikTok içerik oluşturucularını (ve dolayısıyla izleyicileri ve reklam gelirlerini) Shorts'a çekmeye yönelik en son girişimi olarak öne çıkıyor. Eylül ayında şirket, nitelikli içerik oluşturuculara müzik kullanıp kullanmadıklarına bakılmaksızın reklam gelirlerinde yüzde 45'lik bir pay sağlamak için bir reklam geliri paylaşım programı duyurdu. TikTok, önceki "statik para havuzu" yaklaşımıyla ilgili yaygın şikayetlerin ardından bu yılın başlarında benzer bir paylaşım programı başlattı.

Eylül 2021 itibarıyla TikTok, aylık 1 milyar kullanıcıya ulaştı. Bununla birlikte, YouTube'un video alanındaki genel hakimiyeti göz önüne alındığında, bu sayılar muhtemelen zaten YouTube'da olup diğer içerikleri izleyen kişileri içeriyor. Öte yandan TikTok'un sayıları, YouTube ve Meta gibi diğer medya devlerinin takip etmeye devam ettiği bir kitle olan, kendine özgü kısa biçimli videolarını arayan insanları daha açık bir şekilde içeriyor.

Sonraki Haber

Forum