YouTube Etkileşimli İçerik İçin Kolları Sıvadı
Netflix tarafından yayınlanan Black Mirror: Bandersnatch'in başarısı, YouTube'un da planlarını değiştirmesine neden oldu!
Netflix'in Bandersnatch'i, izleyiciler arasındaki popülaritesi ile Google'ı "etkileşimli TV" türünü denemeye zorlamış olabilir. Şirketin "Kendi Macera Stilinizi Seçin" türündeki programları kendi akış platformuna getirmek için planlar yaptığı öğrenildi.
Bloomberg'e göre, Google Netflix'le rekabet edebilecek orijinal etkileşimli gösteriler geliştirmek için YouTube üzerinde yeni bir birim kuruyor. Bu birim ayrıca video platformu adına canlı yayın içerikleri üretmek için çalışacak ve daha önce YouTube'un senaryo dışı programlama şefi görevini üstlenmiş olan Ben Relles tarafından yönetilecek.
The Hollywood Reporter, geçtiğimiz Kasım ayında yayınladığı bulgular ile YouTube'un 2020'de başlamayı planladığı orijinal senaryo içeriği yayını planını daha erken bir tarihe çekme niyetinde olduğunu açıklamıştı. Video platformunun orijinal programlama başkanı Susanne Daniels'in da bu konuda şirketin yaratıcı ortaklarını bilgilendirmeye başladığı bildirildi. Bazılarının iddiasına göre bu karar "ciddi bir bütçe indirimi" sebebiyle alındı.
Şimdi ise bu karar kısmen de olsa feshedilmiş gibi görünüyor. Daniels bu konuda Bloomberg'e verdiği röportajda "Artık çok katmanlı ve etkileşimli hikayeler oluşturmak ve anlatmak için inanılmaz yeni araçlara ve fırsatlara sahibiz" cümleleriyle açıklamada bulundu: "Ben Relles, platformun içeriği nasıl geliştirebileceği konusunda sezgisel ve deneyimli bir anlayışa sahip. Bu ise heyecan verici formatı geliştirmek adına onu mükemmel bir isim haline getirdi."
Bloomberg'e göre YouTube hala orijinal içerik geliştirmeye ve üreticilerden projeler satın almaya devam ediyor. Platform, gelecek ay New York'ta düzenlemeyi planladığı bir etkinlikte yeni bir "orijinal şov geliştirme programı" planını tanıtacak.