YouTube da NFT Trenine Biniyor; Ama Bunu Nasıl Yapacağı Belli Değil!
İnternet devlerinin NFT'lere gösterdiği ilgi her geçen gün biraz daha artıyor. Bunun son kanıtı ise, YouTube'dan gelen yeni NFT açıklaması...
NFT akımına katılan en yeni platform YouTube
olacak gibi gözüküyor. YouTube'un 2022 öncelikleri hakkında içerik
oluşturuculara gönderdiği mektupta CEO Susan
Wojicki, şirketin içerik oluşturucularının dijital
koleksiyonlardan nasıl yararlanabileceğini araştırdığını
söyledi.
Wojicki mektupta, kripto meraklıları tarafından internetin yeni bir çağını başlatacağına inandıkları blok zinciri tabanlı teknolojilerin koleksiyonunu ifade etmek için kullanılan bir terim olan Web3'ün şirket için bir "ilham kaynağı" olduğunu söyledi. YouTube'un NFT'leri platformuna nasıl entegre edebileceğini tam olarak söylemedi, ancak teknolojinin içerik oluşturucular için yeni bir gelir kaynağı olabileceğini öne sürdü.
Wojicki, "Kripto dünyasında geçen yıl, değiştirilemez tokenler (NFT'ler) ve hatta merkezi olmayan özerk kuruluşlar (DAO'lar), içerik oluşturucular ve hayranları arasındaki bağlantıyı geliştirmek için önceden düşünülemez bir fırsatın altını çizdi" diye yazdı ve devam etti: "İçerik oluşturucuların ve hayranların YouTube'daki deneyimlerini güçlendirmeye ve geliştirmeye devam ederken, içerik oluşturucuların NFT'ler gibi yeni teknolojilerden yararlanmalarına yardımcı olmak için her zaman YouTube ekosistemini genişletmeye odaklandık."
YouTube, içerik oluşturucuların NFT'leri doğrudan hayranlarına satmasına izin verirse, bunun geçtiğimiz yıl popülaritesi artan ancak büyük sosyal platformlar tarafından geniş çapta benimsenmeyen teknoloji için büyük bir adım olacağı kesin.
Twitter, NFT profil resimleriyle ilk NFT deneyini tanıttı. Instagram'ın üst düzey yöneticisi de teknolojiye ilgi duyduğunu belirtti ve Financial Times geçtiğimiz hafta Facebook ve Instagram'ın bir NFT pazarı ve diğer özellikler üzerinde çalıştığını bildirdi.