YouTube, Apple ve Spotify Gibi Rakipleriyle Podcast Alanında da "Savaşıyor"
YouTube, Spotify ve Apple gibi rakiplerine podcast alanında da rakip olmak istiyor ve bu amaçla kesenin ağzını açmış gibi görünüyor.
YouTube; Amazon, Apple ve Spotify gibi dev
rakiplerine karşı Podcast alanında da rekabet etmeye istekli
gözüküyor. Bloomberg'in kaynaklarının söylediğine göre YouTube,
podcast yayıncılarına şovlarının filme alınmış versiyonları da
dahil olmak üzere çeşitli içerik üretmeleri için
"hibeler" sunuyor. Bireysel podcast içerik
geliştiricileri için bu rakam 50.000 dolara çıkabilirken,
podcast ağları 200.000 dolar veya 300.000 dolara kadar
ulaşabiliyor.
Ana şirket Google henüz konu hakkında bir yorum yapmış değil.
YouTube zaten bazı podcast'lere ev sahipliği yapıyor, ancak bu
bölümsel içeriği Spotify ve diğer (tipik olarak ses odaklı)
hizmetler kadar agresif bir şekilde takip etmiyor. Yine de, podcast
stratejisine liderlik etmek için yönetici Kai
Chuk'u atamak gibi değişikliklere yönelik göstergeler
gördük. Kanada'da YouTube, arka planda ses çalmak için ücretli
Premium hesaplar gerektirmeyi de durdurdu.
Bu tür bir stratejinin şaşırtıcı olmayacağını söyleyebiliriz. Amazon ve Spotify daha büyük podcast anlaşmaları yapıyor, Apple'ın Podcast uygulaması halen birçok şov için hayati bir yer olarak görülüyor.
YouTube'un bu hibeler sayesinde içerik oluşturuculara platformda podcast'leri kullanıma sunmaları için daha fazla teşvik ve hayranlara YouTube'u düşünmeleri için daha fazla seçenek sağlayacağı açık. Ancak rakiplerini yakalaması biraz zaman alacak gibi görünüyor.