Yapay zekaya ne kadar güveniyoruz? Konu alışveriş olduğunda neredeyse hiç...
Yapay zeka fırtınası tam gaz devam etse de, insanların bazı konularda yapay zekayı kullanmakla hiç ilgilenmediği ortaya çıktı.
Günümüzde ciddi bir yapay zeka fırtınası yaşanıyor. Her ne kadar çalışanların verimliliğini artırmak amacıyla yüzlerce yapay zeka aracı geliştiriliyor olsa da genel olarak tüketiciler, özellikle de online alışveriş söz konusu olduğunda, günlük yaşamlarında yapay zekayı kullanmakla hiç ilgilenmiyor.
Storyblok tarafından hazırlanan bir rapor, her beş tüketiciden yaklaşık dördünün (%85) satın alma kararlarında kendilerine yardımcı olması için yapay zeka kullanmakla ilgilenmediğini iddia ediyor.
Her ne kadar tüketiciler yapay zeka kullanımıyla pek ilgilenmese de teknoloji artık tüketicilerin gördükleri içeriğin oluşturulmasında önemli bir rol oynuyor. Pazarlamacıların neredeyse üçte ikisi (%64) genel dijital içerik için yapay zeka kullandıklarını söylüyor. Her beş kişiden üçü, bir yapay zeka önerisi sunulması halinde satın alma ihtimallerinin artmayacağını, yaklaşık beş kişiden biri (%17) ise satın alma ihtimallerinin azalacağını belirtiyor.
Çalışma, tüketicilerin geride kaldığı diğer alanların da altını çiziyor: Büyük bir kısım (%43) bir şirketin web sitesine en fazla değeri veriyor. Mobil uygulamalara (%34) ve sosyal medya hesaplarına (%16) daha az değer veriliyor.
Web sayfalarının uygulama deneyimlerine göre açık bir şekilde tercih edilmesine rağmen, her 10 tüketiciden yedisi alışverişlerinin çoğunu akıllı telefon üzerinden yaptıklarını söylüyor ve bu da mobil cihazlar için optimize edilmiş bir siteye sahip olmanın önemini ortaya koyuyor.