Y kuşağı ve Z kuşağı neden telefonlarını açmıyor?

İngiltere'de yapılan bir araştırmada ilginç sonuçlar var. Araştırmaya göre 18 ila 34 yaş aralığındakilerin yaklaşık dörtte biri (%23) asla telefonları açmadıklarını söylüyor. Ankete katılanların yarıdan fazlası (%56) ise 'birdenbire' gelen çağrıların kötü haber anlamına geldiğini düşünüyor.

Uswitch.com'un İngiltere'de yaptığı araştırmaya göre telefon alışkanlıkları değişiyor ve 18-34 yaş aralığındaki kişilerin dörtte biri (%23) artık sesli veya görüntülü aramalar aldığında telefonunu açmıyor.

Çalışmaya göre sosyal medya çağında büyümek, genç neslin sesli aramalardan uzaklaşarak arkadaşları ve aileleriyle iletişim kurmanın diğer yollarına yönelmesine yol açtı. Geleneksel telefon görüşmeleri yerine giderek daha fazla sayıda kişi sosyal medyayı (%48) ve sesli mesajları (%37) kullanmayı tercih ediyor.

55+ yaş grubundakilerin yalnızca %11'i sosyal medyayı; 35 ila 54 yaş grubundakilerin ise sadece %1'i geleneksel bir telefon görüşmesi yerine sesli mesajı tercih ediyor. 35 ila 54 yaş grubundakilerin onda biri (%9) telefon görüşmelerini görmezden geliyor.

KÖTÜ BİR HABER ENDİŞESİ

BBC'ye konuşan Danışman psikolog Dr. Elena Touroni, gençlerin telefonla konuşma alışkanlığı edinmemesi nedeniyle "bunun artık garip hissettirdiğini" söylüyor. Ona göre bu durum, gençlerin telefonları çalmaya başladığında 'en kötüsünden korkmalarına neden oluyor olabilir. Zaten Uswitch anketine katılan gençlerin yarısından fazlası, beklenmedik bir aramanın kötü haber anlamına geldiğini düşündüğünü söyledi. Psikoterapist Eloise Skinner, aramalara ilişkin kaygının "kötü bir şeyle ilişki kurmaktan - bir önsezi veya korku hissinden" kaynaklandığını açıklıyor.

TELEFONLA KONUŞMAK YERİNE

  • Genç nesil telefon görüşmeleri yerine metin ve anlık mesajlaşmayı tercih ediyor.
  • 18 ila 34 yaşındakilerin neredeyse üçte ikisi (%61) sesli arama yerine mesaj almayı tercih ediyor.
  • Peki, gelen telefonlara genç nesilde cevap verme oranı neden düşük? İngilizler için bir numaralı sebep spam aramalar veya dolandırıcılık konusunda endişeler.
  • Telefonu açmamanın ikinci en popüler nedeni 'öncelikle arayan kişinin kim olduğunu öğrenmek istemek'.
  • 'Meşgul olmak' (%24) ve rahatsız edilmek istememek (%23), bir çağrıyı açmamanın üçüncü ve dördüncü en popüler nedenleri.
Sonraki Haber

Forum