Xbox Liderinden, Oyun Akış Hizmetleri Hakkında Çekimser Açıklamalar
Xbox lideri Phil Spencer, Project Xcloud veya Google Stardia gibi oyun akış hizmetlerinin, henüz PC veya konsolun yerini tutamayacağını söylüyor.
Microsoft'un Project XCloud'ı, akış üzerinden
oyun oynamak isteyenler için, "yüz binlerce" oyuncunun denemesi ile
beta aşamasında yoluna devam ediyor. Ancak Xbox lideri
Phil Spencer henüz bu hayalin uzakta olduğunu
düşünüyor. GameLab konferansında bir VC röportajında konuşan
Spencer, Project xCloud ve genel olarak oyun akışı için
beklentileri bildiğini söylese de, düşünceleri biraz farklı.
Teknolojinin henüz beklentilerden çok uzakta olduğunu ve "hiçbir
zaman xCloud'ı oyun PC'si veya konsolun yerine geçecek" bir ürün
olarak konumlandırmaya çalışmadığını söylüyor. Ayrıca, oyuncular
açısından PC ve konsolların önünün halen oldukça açık olduğunu
belirtiyor.
Spencer, yakın bir zamanda hiçbir oyuncunun, en iyi kalitede oyun deneyimi için bir veri merkezinden akışı yapılan bir oyunu kullanmayacağını düşündüğünün altını çizdi.
Xbox lideri, daha önce de Xbox Series X ve PS5'in son konsol
nesli olmadığını düşündüğünü belirterek bu fikrini farklı bir
şekilde ortaya koymuştu. Özellikle 2019'un sonlarında
Google Stadia'nın gerçekleştirdiği neredeyse hayal
yıkıcı yayım düşünülürse, bunun doğruluğunun rahatlıkla
onaylanabileceği söylenebilir.
Akış hizmetlerinin tüketiciler arasında tutunması, genel olarak bakıldığında, hep yavaş olmuştur ve farklı oyuncuların evlerindeki internet hızının sınırları ve teknik sorunlar da bu tutarsızlığa büyük katkı sağlıyor. Bu yüzden de Microsoft'un oyuncuların ümitlerini çok arttırmamaya çalışması mantıklı görülebilir. Project xCloud yavaş bir şekilde tamamlanan bir ürüne doğru ilerlemeye devam ediyor ancak bu sırada Xbox Game Pass entegrasyonu da dahil olmak üzere pek çok etken, sistemin şekillenmesine yardımcı oluyor.