Windows 10 Kullanım Oranları İyi Görünmüyor
AdDuplex'in aylık raporu, Windows 10 için kötü haberleri beraberinde getirdi!
AdDuplex, Windows için aylık raporunu yayınladı. Rapor, Windows kullanımı hakkındaki bilgiler, Microsoft Store'da bulunan ve AdDuplex SDK v2 ve daha güncel sürümünü kullanan 5000 uygulamadaki bilgilerden toplanan gerçek kullanım rakamları olmaları açısından oldukça önemli. Araştırma sonucunda ortaya çıkan tablo ise Windows 10 açısından iyi bir tabloyu ortaya koymazken, Surface ürünleri için birkaç iyi haberi müjdeliyor.
Windows 10 Ekim 2018 güncellemesi, diğer adıyla versiyon 1809, birçok hata içeren güncelleme yayınından sonra durdurulmuş ve iki hafta sonra güncelleme hatalarından arındırıldığı açıklamasıyla tekrar yayınlanmaya başlanmıştı. Sorunlu güncellemenin kullanım oranı ise bu süre zarfında %2.3'ten %2.8'e yükseldi.
Diğer tüm Windows sürümlerinin kullanım oranları ise azalmaya devam ediyor: Creators Update'in kullanım oranı %1.9'dan %1.5'e inerken, ilk büyük Windows 10 güncellemesi olan Anniversary Update ise %1.8'den %1.4'e gerileyen bir orana sahip. Versiyon 1511 %0.5'ten %0.4'e gerilerken Windows 10'un ilk resmi sürümünün kullanım oranı %0.3'ten %0.2'ye indi.
Windows 10 Ekim 2018 Güncellemesi'nin kademeli yayınlanma süreci ise grafiklere yansıdı. Windows'un bu sorunlu güncellemenin düzeltilmiş hâlini tekrar yayınlarken dikkatli davrandığı gözlerden kaçmıyor.
Son olarak, orijinal Microsoft cihazların arasındaki kullanım oranında birinciliğin hâlâ Surface Pro 4'te olduğunu görüyoruz ancak ilginç olan nokta, Surface Go'nun oldukça büyük bir ivme kazanması olarak göze çarpıyor. Cihaz, en popüler Surface cihazları listesinde beşinciliğe yükselmiş durumda. Surface Pro 6'nın satış rakamları ise iyi durumda, bu verilerin cihazın piyasaya çıkışından yalnızca bir ay sonra toplandığı düşünüldüğünde bu durum Microsoft için açıkça yüz güldürücü. Surface Laptop 2 ise tüm ivmesini kaybetmiş görünüyor, modelin kullanım oranındaki artış durmuş durumda.
Surface Studio 2 ise çıkışından sadece birkaç hafta sonra grafiğe girmeyi başarıyor ancak iddialı hepsi-bir-arada modelin henüz anlamlı bir kullanım oranı yakalayamadığı göze çarpıyor.