Wahyudi, gerçek kadar güzelini nasıl yaptı?
Gerçek gibi görünen fakat bilgisayar ortamında oluşturulan bu resmi Max Edwin Wahyudi nasıl yaptı?
Geçen haberimizde Max Edwin Wahyudi isimli bir bilgisayar tutkununun,Song Hye Kyo isimli Koreli bir aktrisin yüzünü, gerçeği kadar gerçek görünecek biçimde bilgisayar ortamında modellediğini sizlere iletmiştik. İlgili habere burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Aşağıdaki yazıda Max Edwin Wahyudi, Koreli aktris Song Hye Kyo'nun yüzünü bilgisayarda modelleme işlemi sürecinde neler yaptığını anlatıyor:
Baş Kısmı
İlk olarak, çizim sürecinde bana referans olması için, Song Hye
Kyo'nun resimlerini toplayarak işe başladım. Ancak internette
istediğim kalitedeki resimleri bulamadığım için, Kyo'nun
filmlerinden bana uyacak kareleri keserek resim olarak kaydettim.
Resim toparlama kısmından sonraki ilk işim, ZBrush programında
geleneksel yöntemle yüzü modellemeye başlamak oldu. İyi bir görüntü
oluşturduğumu düşündüğümde de yaptığım taslağı 3DMax yazılımına
aktardım.
Baş Kısmı - 2
Beklediğim gibi yüzdeki benzerlik öğeleri, ZBrush'tan 3DS Max programına geçme esnasında kaybolmuştu. Bunun nedeni görüntünün açısındaki değişme ve belki de ışıklandırmayla ilgiliydi.
Bu yüzden bir sonraki aşama, sahneyi 3DS Max programında, referans resimlerinin yardımıyla tekrar oluşturmak oldu.
1. sahnede kameranın biraz uzağa konumlandırılmış olduğunu ve aynı zamanda yüze zoom yapıldığını fark ettim. Işıklandırmada FG ve GI içeren fotometrik ışık kullanılmıştı.
Bundan sonraki işlem modeli referans resimlerine göre biçimlendirmekle ilgiliydi. Ayrıca tutarlılığı arttırmak amacıyla bu 3 resim dışında birkaç tane daha resim kullandım.
Gölgelendirme ve Dokulandırma
Gölgelendirme ve Dokulandırma
Gölgelendirmede SSS çabuk gölgelendirme (SSS fast skin shader)
materyalini kullandım. Bütün dokular ZBrush programında
renklendirildi.
Göründüğü üzere dokular oldukça basit. Gerçek görünümlü bir fotoğraf yerine püskürtmeyle boyanmış resim görüntüsü elde etmeye çalışıyordum. Bu sayede sonuca, basit ve düşük çözünürlükte dokularla hatasız varabilirdim.
Saçlar
Saçlar
Saçları oluşturmak için Hair&Fur aracını kullandım. Temel saç
görünümünü oluştururken, ayırı ayrı olmasını gerekli gördüğüm için
farklı katmanlar oluşturdum. Görünümü Mental Ray (mantıksal ışın)
altında görüntülenebilmesi için saç görüntüleme modunu MR moduna
çevirdim.
Tahmin edeceğiniz üzere saç görüntülemesi hem bilgisayarın RAM'inden çok kullanır hem de ağır bir işlemdir. Bu yüzden eğer iyi bir bilgisayarınız yoksa saç sayısını 15000'in altında tutmaya çalışın.
Gülümseme
Gülümseme
Bu aşamada temel olarak gülümsemeyi yüze katmak için model ağını
ZBrush programına tekrar aktardım ve başlangıca geri döndüm.
Kullandığım referans resimlerinin yanı sıra, gülümseme esnasında
insanın yüz kaslarının yapısını daha iyi anlayabilmek için kendi
yüzümü de inceledim. Bunlardan sonra, yüzdeki hareketliliği
oluşturabilmek için Morph Modifier aracını kullandım.
Son Aşama
Son Aşama
Son aşamada 3DS Max programında yüzü pozladım ve küpelerle
kıyafetleri ekledim. Işıklandırma için 1. sahnedeki ortamı aynısını
kullandım ve ışık ayarlarında birkaç küçük değişiklik yaptım.
Ayrıca Photoshop programında:
- Ortamın derinliğini arttırmak için küçük miktarda lens
bulandırması (lens blur) ekledim.
- Yeşil kanalın resim boyutunu 3 piksel kadar düşürerek Chroma
Aberration efekti ekledim.
Hepsi bu...