Vodafone'a GSM Oscarları'ndan büyük ödül
Vodafone Kırmızı Işık, dünya çapında ödül rekoru kırmaya devam ediyor.
Vodafone Türkiye tarafından kadına yönelik şiddeti önlemek amacıyla geliştirilen Kırmızı Işık mobil uygulaması, uluslararası arenada ses getirmeye devam ediyor. Cannes Lions 2015'te büyük ödül Grand Prix'yi alarak Türkiye'de bir ilke imza atan, hemen ardından da Grand CLIO ödülü alan Vodafone Kırmızı Işık, şimdi de GSM sektörünün Oscar'ları olarak bilinen ve Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından mobil iletişim dünyasının en iyilerini ödüllendirmek amacıyla Mobil Dünya Kongresi kapsamında düzenlenen 21'inci Global Mobil Ödülleri'nden büyük ödül kazanarak döndü. Vodafone Türkiye'nin Mart 2014'te kullanıma sunduğu Vodafone Kırmızı Işık, "Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" ödülüne layık görüldü.
Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt şunları söyledi: "Vodafone Türkiye olarak, Dijital Dönüşüm vizyonumuz doğrultusunda ticari ve teknoloji yatırımlarımız kadar sosyal yatırımlarımızı da önemsiyoruz. Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz 'Vodafone Kırmızı Işık' projemizle GSM sektöründe dünyanın en iyilerini ödüllendiren Global Mobil Ödülleri'nde "Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" ödülünü almanın gururunu yaşıyoruz. Güçlü bir toplum için kadınlara fırsat eşitliği sağlayarak, toplumsal ve ekonomik hayata eşit katılımlarını desteklemek üzere yatırımlarımızı sürdürürken, mobil teknolojilerinin gücünü kullanarak hayata geçirdiğimiz Kırmızı Işık uygulaması sayesinde şiddete maruz kalan kadınlara tek dokunuşla destek eli uzatıyoruz. Vodafone Türkiye olarak, mobil gücümüzle toplumsal gelişime katkı sağlamaya devam edeceğiz."
Yaklaşık 300 bin kez indirildi
Vodafone'un Türkiye'de gittikçe artan kadına yönelik şiddet vakalarına karşı kullanıma sunduğu ve bugüne kadar yaklaşık 300 bin kez indirilen Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetlerine ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Mart 2014'te sunulan uygulama için hazırlanan "Aramızda" iletişim kampanyası, geçen yıl Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali'nde en prestijli ödül olan Grand Prix'yi Türkiye'ye ilk kez kazandırdı. Cannes'da Grand Prix ile birlikte bir altın, iki gümüş ve üç bronz olmak üzere toplam 7 ödül alan kampanya, CLIO'da da biri Büyük Ödül olmak üzere 3 ödül birden kazandı. Vodafone Türkiye sadece 2015'te Vodafone Arena, Avantaj Cepte, Cep Cüzdan, Kırmızı Işık gibi proje, uygulama ve kampanyalarıyla yurtiçi ve yurtdışında toplam 265 ödül kazandı.
Vodafone bu yıl 9 dalda finalistti
22-25 Şubat tarihleri arasında Barselona'nın ev sahipliği yaptığı Mobil Dünya Kongresi kapsamında düzenlenen ödül töreniyle sahiplerini bulan 21'inci Global Mobil Ödülleri'nde (Glomo Awards), bu yıl 930'un üzerinde başvurudan 285 finalist 8'i aşkın kategoride 40'ı aşkın ödül için yarıştı. Vodafone Türkiye, ödül aldığı "Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" kategorisi dışında 2009 yılında çiftçilere odaklı ilk sosyal iş modeli olarak geliştirdiği ve geçen yıl itibariyle 'Tarımda Türk Reçetesi' olarak 5 Vodafone ülkesinde daha kullanıma sunulan Vodafone Çiftçi Kulübü ile "Gelişmekte Olan Pazarlarda En İyi Mobil İnovasyon" kategorisinde finalist oldu. Vodafone Grubu ise, "En İyi Mobil Ödeme Çözümü", "Seyahat, Dinlence, Konukseverlikte En İyi Mobil Kullanımı", "Tanılama ve Kimlikte Mobil Bağlantı Ödülü", "Nesnelerin İnternetine Yönelik En İyi Mobil İnovasyon", "Erişim ve Dahiliyet İçin En İyi Mobil Kullanımı", "Yeşil Mobil Ödülü" ve "En İyi Bağlantılı Tüketici Elektronik Cihazı" dallarında finale kalma başarısını gösterdi.