Vodafone Fikirçarkı yeni ufuklar açıyor!
Vodafone'un girişimcilik programı Fikirçarkı, girişimcilere yeni ufuklar açmayı sürdürüyor!
Vodafone Türkiye'nin genç girişimcilerin dijital fikirlerini öğrenmek ve dijital dönüşüm vizyonuyla hayata geçirmelerini sağlamak amacıyla oluşturduğu Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı, katılımcılarına yeni fırsatlar sunmaya devam ediyor. Vodafone'un Kasım 2014'te tanıttığı ve Türkiye'deki girişimci ekosistemine yılda toplam 5 milyon TL'lik destek sağlayacağını açıkladığı programın ilk 4 ayı başarıyla tamamlanırken bu süre zarfında 1 milyon TL'nin üzerinde yatırım yapıldığı açıklandı.
İlk 4 aylık dönemde 18 projeye direk destek verilirken, 45 melek yatırımcının programa dahil olduğu ve 3 projenin de dünyaya açılma amaçlarına uygun olarak İngiltere merkezli şirketler olarak kurulması sağlandığı kaydedildi. Böylelikle girişimcilerin uluslararası pazarda rekabet gücünün artırılması hedefleniyor.
Vodafone Türkiye, Türkiye Vodafone Vakfı (TVV), Uluslararası Girişimcilik Merkezi (UGM) ve Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği Business Angels'ın (BUBA) katkılarıyla oluşturulan Vodafone Fikir Çarkı Girişimcilik Programı'nın geldiği nokta ve örnek projeleri İspanya'nın Barcelona kentinde düzenlenen Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2015 öncesi düzenlen bir toplantı ile paylaşıldı. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk'un katıldığı toplantıda, Vodafone Fikirçarkı'nın örnek projelerinden olan Segmentify'ın Genel Müdürü Murat Soysal projesi hakkında bilgi verdi.
Ender Buruk: Kendi işini kurma isteği Türkiye'de yüksek
Türkiye'nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen bir şirket olarak, girişimcilik ve inovasyon konusuna büyük önem verdiklerini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, şunları söyledi:
"Yaklaşık 4 ay önce tanıttığımız inovasyon ve girişimcilik programı Vodafone FikirÇarkı ile dijital fikirleri olan genç girişimcilere önemli fırsatlar sunuyoruz. Araştırmalar, Türkiye'de girişimcilik ekosisteminin büyük potansiyel vaat ettiğini gösteriyor. Küresel Girişimcilik Monitörü'nün 2013 yılı Türkiye sonuçlarına göre, Türkiye'de her 100 kişiden 32'si önümüzdeki 3 yılda girişimcilik faaliyetinde bulunmayı planlıyor. Diğer yandan, Vodafone Toplum ve İletişim Enstitüsü tarafından hazırlanan ve Aralık 2014'te Berlin'de açıklanan 'Dijital Dönüşümü Konuşmak' isimli araştırma da kendi işini kurma ya da bir 'start up' için çalışma isteğinin Türkiye'de çok yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Bu istek, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında bir şirket kurmak ya da bir startup için çalışmak şeklinde de kendini gösteriyor. Ülkemizde sürdürülebilir inovasyon başarısı için bu isteğin desteklenmesi gerektiğini ve genç neslin girişimleriyle ülke ekonomisine dahil edilmesinin Türkiye için önem taşıdığını düşünüyoruz. Bu kapsamda, Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı kapsamında dijital fikirleri olan genç girişimcilerimiz için yılda toplam 5 milyon TL'lik maddi destek sağlayacağız."
İlk 4 ayda 1 milyon TL'nin üzerinde bütçe
İlk 4 ayda 1 milyon TL'nin üzerinde yatırım bütçesi
Türkiye'deki genç beyinlerin sahip olduğu dijital fikirleri duymak, toplamak ve desteklemek amacıyla geliştirdikleri Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı'nın girişimcilerden büyük ilgi gördüğünü kaydeden Ender Buruk, şöyle devam etti:
"120 fikir toplayarak beklentimizin üzerinde bir ilgi gördüğümüz pilot uygulamanın ardından Kasım 2014 itibariyle tüm Türkiye'nin hizmetine sunduğumuz programımızda, bugüne kadar 235 proje ön değerlendirme komitesinden geçti. Diğer yandan, 92 girişimciyle ayrıntılı görüşmeler yaptık ve 18 projeye destek verdik. Ayrıca, 45 melek yatırımcı da programımıza üye oldu. 3 projemizin ise Londra merkezli şirketler olarak kurulmasına destek verdik. Bu faaliyetlerimiz sonucunda 4 ay gibi kısa bir sürede 1 milyon TL'yi aşan bir yatırım bütçesine ulaşabilmek bizleri mutlu eden bir gelişme oldu. Programımızın bu denli yüksek bir ilgi görmesinin Türkiye'de girişimcilik konusundaki heyecanın ve ihtiyacın görülmesi açısından anlamlı olduğunu düşünüyoruz. Bu dönemde girişimcilerin melek yatırımcı ihtiyaçlarının yanısıra giderek gelişen vizyonlarına da şahit olduk. Özellikle girişimcilerin yaptıkları işleri 'dünyaya açma', ürünlerini 'küresel arenaya taşıma' konusunda şirketimizin global gücünden destek alma taleplerinin öne çıktığını söylemek isterim. Biz de Vodafone olarak girişimcilerimizin bulundukları coğrafyanın ötesine taşımaya çalıştıkları heyecanı paylaşıyoruz.
Hayallerini bizlerle paylaşarak Londra'da ofis açmaları için katkıda bulunduğumuz 3 projemizden biri olan Segmentify, Vodafone FikirÇarkı olarak destek verdiğimiz girişimlere güzel bir örnek oluşturuyor. Kullanıcı alışkanlıkları doğrultusunda web sayfalarını kişiselleştiren bir platform sunan Segmentify'ın hedefi de dünyaya açılmak. Vodafone olarak, global bilgi birikimimizi ve deneyimimizi kullanarak, Segmentify'ın küreselleşme vizyonuna katkıda bulunacak olmaktan mutluluk duyuyoruz."
Dünyaya açılma hayalini Vodafone ile gerçeğe dönüştürecek
Boğaziçi Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi bünyesinde faaliyet gösteren HayalEt Kuluçka Merkezi'nin programını başarıyla tamamlayarak yatırım almaya hak kazanan girişimlerden biri olan Segmentify, bu başarının ardından Vodafone FikirÇarkı Girişimcilik Programı'na dahil oldu. Dünyaya açılma hayalini Vodafone ile gerçekleştirmeyi hedefleyen Segmentify Genel Müdürü Murat Soysal, Mart 2014'te özellikle e-ticaret sitelerine kullanıcı alışkanlıklarına göre kampanya ve öneriler geliştirme olanağı veren bir yazılım sunmak amacıyla yola çıktıklarını, bugün gelinen noktada ellerinde dünyaya açılmaya hazır bir ürün olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Bugün e-ticaretin merkezi Londra. Biz de dünyaya açılma vizyonumuz doğrultusunda şirketimizin merkezini Londra'da açtık. Yaklaşık 10 yıldır birlikte çalışan çok güçlü bir ekibimiz var. Segmentify, kişiselleştirilmiş deneyim sunarak e-ticaret alanında çok önemli bir boşluğu dolduruyor. Dolayısıyla, ürünümüze güvenimiz tam. Bugüne kadar kazandığımız başarılar da bu güvenimizi haklı çıkarıyor. Türkiye'deki konumumuzu güçlendirmenin yanı sıra yurtdışı pazarlara da hizmet sunmak, kendi alanında dünyanın lider markalarından biri haline gelmek istiyoruz. Bunu da Vodafone FikirÇarkı kapsamında Vodafone'un global gücünden yararlanarak gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz."