Vivo, Alt Markası iQOO'yu Ortaya Çıkardı
Çinli üreticilerin hızla yayılan "alt marka akımının" son örneği Vivo oldu.
Çin'de faaliyet gösteren yerli markaların neredeyse hepsi bir alt markaya sahip. Vivo ise bugüne kadar bu değişime ayak uydurmamıştı. Şimdi ise şirket, bir alt markaya sahip olduğunu açıklayan son Çinli üretici oldu.
Vivo, alt markası iQOO'yu Weibo üzerinde gün yüzüne çıkararak herkese markanın ismini doğru bir şekilde telaffuz etme konusunda meydan okudu. Markanın ismini doğru telaffuz edenler arasından seçilen bir kişi, iQOO markalı bir telefon ve Vivo kulaklarına sahip olacak. Ancak sorun şu ki, iQOO'nun henüz resmi olarak duyurulmuş bir akıllı telefon modeli yok.
iQOO'nun ortaya çıkışı, bir başka Çinli telefon üreticisi Xiaomi'nin Redmi'yi bir alt marka olarak tanıtmasının bir ay sonrasına denk geldi. Xiaomi'nin tek alt markası, Redmi değil. Şirketin geçtiğimiz yılın Ağustos ayında duyurduğu Pocophone, F1 modeli ile ses getiren bir marka olmuştu.
Vivo'nun bu hamlesi, Çinli üreticilerin pazarın farklı kesimlerine hitap eden markalar oluşturma taktiğinin popülartiesinin arttığını gösteriyor. Örnek olarak OPPO, daha genç kullanıcılara hitap eden bir alt markaya sahip: Realme. Huawei ise alt markası Honor sayesinde amiral gemisi modellerinin yanı sıra orta segmentte de başarı yakalamayı bildi.
Bu noktada Vivo ve OPPO'nun da BBK Electronics grubuna ait iki kardeş marka olduğunu hatırlatmak gerekiyor. BBK Electronics, Vivo ve OPPO'nun yanı sıra OnePlus markasının da sahibi konumunda. Şu an için Vivo, yeni alt markası iQOO hakkında Çin'in popüler ağı Weibo üzerindeki gönderisi dışında herhangi bir açıklama yapmadı. Yani iQOO'nun ürün kataloğunun nitelikleri ve Vivo'nun markaya biçtiği konumun belli olması için yeni markanın ilk modellerini görmeyi beklemek gerekiyor.