Vista'nın yeni yıldızı Seinfeld hata mı?
Microsoft'un Apple'a karşı yeni fedaisi Seinfeld doğru seçim mi? İşte ilk tepkiler...
Microsoft'un ortakları 300 milyon dolarlık yeni Vista reklam kampanyası için sabırsızlansalar da, aralarında Jerry Seinfeld'in doğru seçim olmadığını düşünenler var.
Wall Street Journal'a göre Microsoft Seinfeld'a yeni reklam kampanyasında Bill Gates ile birlikte yer alması için küçük bir servet ödeyecek.
Fakat Kaliforniya'lı Bold Data Technology şirketinden Andrew Kretzer, bu tercihin Microsoft'un gerçeklerden ne kadar uzak olduğunu gösterdiğini belirtiyor. Kretzer'a göre Microsoft'un Apple'dan daha "moda" olmak amacıyla en popüler dönemi on yıl geride kalan bir komedyeni kullanmasının ironik olduğunu belirtiyor.
Bir diğer Kaliforniya'lı şirket olan RanVest Associates'dan Bob Nitrio da Seinfeld'in doğru seçim olmayabileceğini düşünenlerden. Ünlü komedyenin daha önce yer aldığı American Express reklamlarında başarılı olduğunu düşünen Nitrio, Microsoft kampanyasının ise çok daha iddialı ve rekabetçi bir kampanya olduğunu belirtiyor.
Destekleyenler ve Bill Gates bilinmezi
ITSynergy şirketinden Michael Cocanower ise, Seinfeld sayesinde reklamların daha yaşlıca kesime hitap edeceğini ve bunun Vista-Mac savaşlarında Microsoft'un işine yarayacağını düşünüyor. Cocanower'ın endişesi reklamlara Bill Gates'in de katılma ihtimali. Cocanower Gates'in genelde mantıklı, rasyonel ve espri anlayışından yoksun tavrının yeni kampanyaya yakışıp yakışmayacağı konusunda kararsız.
Başka bir Microsoft ortağı Charlotte Tech Care'in başkanı Mark Crall, kampanyanın başarılı olması için reklamların gerçekten de eğlendirici ve dikkat çekici olması gerektiğini savunuyor. Crall'a göre Microsoft'un stratejisi savunmadan çok saldırı olmalı ve Apple'ı bu şekilde köşeye sıkıştırmaya çalışmalı.