Vision Pro'nun ilk satış sayıları umut verse de, sonrası kolay olmayabilir
Apple'ın ön siparişe açtığı Vision Pro'su için iddia edilen ilk satış verileri son derece iyi gözüküyor. Ama bundan sonrası için işlerin çok iyi gitmeyebileceğine dair önemli ipuçları var.
Analist Ming-Chi Kuo, Apple’ın ilk ön sipariş hafta sonu boyunca 160.000 ila 180.000 Apple Vision Pro sattığını bildirdi. Bu da pazarın Apple’dan beklediğiyle uyumlu gözüküyor. Başlık oldukça hızlı bir şekilde satılırken ve tüm modellerin nakliye süreleri 5-7 haftaya kadar uzarken, Apple Vision Pro’nun ivmesini korumanın zor olacağı bir dönem başladığı kesin.
Kuo’ya göre, ön sipariş stoklarının anında tükenmesi ve teslimat sürelerinin uzatılması başlangıçta olumlu görünüyor ancak önemli bir endişe bulunuyor: “Ön siparişler açıldıktan sonra teslimat süreleri 48 saat boyunca değişmeden kaldı. Bu, çekirdek hayranlar ve yoğun kullanıcılar siparişlerini verdikten sonra talebin hızla azalabileceğini gösteriyor.”
Analist, Apple Vision Pro’nun ön satışını iPhone'larla karşılaştırarak, genellikle popüler modellerin hemen tükendiğini ve nakliye sürelerinin genellikle birkaç saat içinde birkaç haftaya kadar çıktığını hatırlatıyor. Ancak Vision Pro’dan farklı olarak iPhone modellerinde, ön siparişlerin açılmasından 24 ila 48 saat sonra teslimat sürelerinde bir artış görülmeye devam ediyor.
Luxshare’in talebi karşılamak için fazla mesai yapması beklenirken, üretici halen üretim verimliliğini artırmaya çalışıyor. Kuo’nun söylediğine göre “Luxshare, üretim verimliliğinin sevkiyatlar üzerindeki etkisini dengelemek için seri üretimin başlangıcından bu yana fazla mesai yapıyor.”
Apple’ın 2024’te Vision Pro için 500.000 adetlik sevkiyat hacmini karşılamasını bekliyor, ancak ivmeyi koruması zor olabilir.
Apple Vision Pro’nun karşılaşacağı ilk sorun, tedarik zincirinin sıkılaştığına dair önceki söylentilerden kaynaklanıyor. Ürünün etkileyici ekranından sorumlu olan Sony, yılda yalnızca birkaç yüz bin ünite üretebiliyor. Bu da küresel genişlemenin yavaş olacağı ve Apple’ın yerel talebi karşılayamayacağı anlamına geliyor.
Son olarak, her zaman olduğu gibi, fiyat etiketi önemli bir engel oluşturuyor. Apple, şu anda mükemmel bir uygulaması olmayan bir cihaz için oldukça yüksek bir ücret talep ediyor. Bu cihazla ilgili incelemelerin bu hafta veya önümüzdeki hafta yayınlanması, Apple'ın yıllar içinde yeni bir pazar kategorisine girmesine yardımcı olabilir veya durumu çok daha zorlaştırabilir. Bekleyip göreceğiz...